Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Ja det var skitkul ida.
Kul att Sämsgård visade hur man eldar riktigt mycke däck. Hörde att du ville spara på däcken men vi kan väl säga att det gick sådär ;)

Haha ja de sket sig ganska styggt! mitt högra bakdäck ser ut som en sleten stålborste:D

Men satan va sugen ja blev på å köra hojj när man såg er börna runt!:huvet:huvet

Han är alldeles för lättlurad den killen :)

jassooo!:mad:






:D

Här är en filmsnutt från i lördags (jag å karin recar lite i slutet men jag hade inte en suck:))

[YOUTUBE-ID]unt_KgBBufk[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Ja jäklar alltså!
Igår var en grymt rolig dag. Trots mestadels parkeringsnöta var det riktigt roligt. Eller ja, själv körde jag ju inte så mycket, men jag hade väldigt roligt när jag dokumenterade Niklas och alla hans 12-försök. :tungan
Är imponerad faktiskt, innan vi kom till Arendal igår hade han i princip aldrig försökt sig på att tolva, och någon timme senare var han knappa centimetrarna ifrån! (Och ibland tog det i, lite mer än lagom... :näsblod)

Synd att vi var tvungna att fara bara, vi mötte ju ett stort gäng när vi åkte och ni verkar ju av Youtube-klippet att döma haft jäkligt roligt!

Hoppas det kommer flera sådana helger innan hösten kommer på allvar.
 

Bifogat

  • IMG_6983.jpg
    IMG_6983.jpg
    138.2 KB · Visningar: 84
  • IMG_7032.jpg
    IMG_7032.jpg
    122.5 KB · Visningar: 86
  • IMG_7071.jpg
    IMG_7071.jpg
    139.5 KB · Visningar: 71
  • IMG_7082.jpg
    IMG_7082.jpg
    139 KB · Visningar: 78
  • IMG_7090.jpg
    IMG_7090.jpg
    145.2 KB · Visningar: 88
  • IMG_7097.jpg
    IMG_7097.jpg
    151.4 KB · Visningar: 74

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Tänkte kolla intresse om det finns någon som är sugen att dela vinterförvaring. Jag har ett slutet garage i Guldheden och tänkte, lojal som man är, kolla först här på motardtråden. Jag har plats för 4 hojar och då gäller 200 pix i månaden från 1 nov till 30 mar (allt upfront). Jag kommer vara enda person med nyckel så det är inget mekgarage utan ren och skär förvaring för de som är köldrädda och ändå inte åker på vintern. PMa om du är intresserad.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Var ut på cruise med NiklasA idag.
Hade siktet inställt på Hjuvik och norröver mot Sillvik då vi hade tänkt se lite hur kusten och skärgården såg ut här.
Körde via Arendal då jag såg att det gick att ta sig därifrån på lite mindre, snirkligare vägar.

Helt plötsligt, när vi kört på en stig och tvärs en väg och mellan några betongsuggor, så uppenbarar sig ett stort grustag där det fanns en massa uppkörda spår och hopp och allt möjligt skoj!

Så, istället för att titta på skärgården så fastnade vi där och testade lattja runt bland alla högar.
Jag lyckades tex. med att ladda aningen för mycket fart över ett (litet) platåhopp, vilket fick till följd att jag landade platt på marken efteråt och var helt övertygad om att jag skulle gå omkull. Klarade mig dock med blotta förskräckelsen och sade än en gång tack till min hasplåt som på de månader jag haft hojen hunnit rädda mig ett flertal gånger. :tungan

Niklas däremot... Ja, han tar nog priset för månadens krasch.
Högst uppe på en av de större sandhögarna tyckte han att man skulle kunna hoppa utför ett dryga metern högt vertikalt drop som sedan övergår i en snorbrant sluttning.
Jag konstaterar (som vi alltid gör åt våra idéer) att det är en jävligt dålig idé men tänker sedan att "Äh, fan, Niklas brukar ju fixa sådana där idiotgrejer..." och ställer mig för att fotografera skeendet.

Resultatet blev, inte helt förvånande, en fet krasch som spöade skiten ur Niklas och hans stackars Husa. :näsblod

Nåväl, både hoj och förare klarade sig (men jag blev lite orolig över Niklas en stund när han låg och hade konstiga ljud för sig) och kommer snart vara redo för flera dumheter!

Bilder följer när Niklas behagat fixa fram dem.
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
ni hittade "högen" antar jag som stället kallas av folket i torslanda
edit: bilder? alltid kul att se folk stå på näsan :näsblod
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
8 bilder säger mer än 8000 ord...

Edit: Min första instinkt var att det skulle vara svårt att sätta hoppet, då man måste ge gas för att hålla upp framändan, men då skulle man antagligen missa hela backen och landa plant, vilket skulle bli ett 4-5m drop, vilket också skulle gjort ont. Därför avstod jag från att prova, Niklas tyckte dock i någon sorts delirium att det skulle funka.
 

Bifogat

  • P9200164.jpg
    P9200164.jpg
    178.7 KB · Visningar: 82
  • P9200163.jpg
    P9200163.jpg
    173.8 KB · Visningar: 87
  • P9200162.jpg
    P9200162.jpg
    162 KB · Visningar: 90
  • P9200161.jpg
    P9200161.jpg
    178.8 KB · Visningar: 94
  • P9200160.jpg
    P9200160.jpg
    148.6 KB · Visningar: 94
  • P9200158.jpg
    P9200158.jpg
    107.1 KB · Visningar: 91
  • P9200155.jpg
    P9200155.jpg
    110.9 KB · Visningar: 89
  • P9200167.jpg
    P9200167.jpg
    187.2 KB · Visningar: 87
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top