Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Vitt är säksigt :mattias

Grymt sexy! Blir sketna som fän men med högtryckstvätten så blir de som nya...

sponsP.jpg

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Transport e inte löst än, men arrangören jobbar på det. Vi hade tänkt o flyga ner med ryanair, 1200kr tur o retur. Lägret 650 Euro. Förut tror ja de betalade 3000 kr för o få ner hojarna, så då är det 11000 och sen ovanpå det boende och mat. Så man borde klara sig under 20k. Kanske 15k om man har tur.

Har ja glömt någe kolle?

Eventuellt hyrbil, men om man delar på 4 runt 500 med soppa för 2 veckor, boende under 1500.
Sen som Biffen sa, 10-15 lök till för att gå på klubb :tummenupp

30 gradigt bad 2 minuter bort, luktar tyvärr lik pga alla de snart döda som simmar runt där :fyllisar
200 liter soppa går nog åt, 2-5 uppsättningar däck m.m.

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Tja, mina har varit med om både det ena och det andra och de håller ihop bra!
Ingen hög fart marksyning på asfalt men väl på grusväg o annat.
E rejält med skinnpå dem så de utklassar ju vilka textilbrallor typ Lindstrands etc etc hur lätt som helst.

Är nån av genuit intresserad går det bra o komma förbi o känna o klämma....

Appapp nu Jocke.
Inte på mig utan brallorna! :tuttar

Haha! Säger snubben med SKINNBRALLOR!!! ;)
Skin är FJOLLIGT! Ska ni köra skinnbrallor med fransar sen eller?! Gärna hänga lite ännu fjolliga skinnfransar på styret... Våga köra textil!! Fan bara sätta på sig skydd under! Och vem satan bryr sig om lite hål i kläderna och huden?! ;):D Brudar gillar ärr!:tuttar:arsele:näsblod
Kamma er nu för i helvete! ;):tuttar:arsele:Bugar:FU:hoppskrat:sissy

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
KTM 525-07
Ännu mer material frågor:D

Tänkte passa på att köpa riktiga stövlar.
Fastnade lite för dessa

http://www.24mx.se/cross/Cross-stövlar/k72/SIDI_cross-stövlar/s321/

Fans ju massvis med reservdelar och även olika sulor.
Någon som har erfarenhet av dessa? Eller tipps om andra bra stövlar.

Jag införskaffade mig just de där i slutet av sässongen och jag e grymt nöjd. Om du kör bana kan du köpa till motardsulor till dem. så är du som mig och skrapar fötterna i varanan kurva. Bättre att byta sula än att byta stövlar:)

Jag köpte mina från tyskland, var lite billigare och gick snabbt och smidigt. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ots/SubProducts/Sidi-Crossfire-SRS-Boots-0001

De fanns att testa på sportdepån vid stigcenter, men det var ju ett halvårsen så vet inte hur det är idag.

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Jag införskaffade mig just de där i slutet av sässongen och jag e grymt nöjd. Om du kör bana kan du köpa till motardsulor till dem. så är du som mig och skrapar fötterna i varanan kurva. Bättre att byta sula än att byta stövlar:)

Jag köpte mina från tyskland, var lite billigare och gick snabbt och smidigt. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ots/SubProducts/Sidi-Crossfire-SRS-Boots-0001

De fanns att testa på sportdepån vid stigcenter, men det var ju ett halvårsen så vet inte hur det är idag.

Ska titta in på sportdepån och testa, fastnade för just det med utbytbara sulor!

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Bra priser

Tänkte jag skulle tipsa om en bra affär för KTM prylar.

Bergmans Motor i Borås.
Fråga efter Kust och säg att ni fått tips om att de ger motardmaffian i GBG runt 15% rabbat på priserna så får vi bra priser på KTM powerparts.

Som exempel kan ta min bromskiva jag köpte där förra helgen. På Karlströmsmotor kostar den 2.897:-
Hos Bergmans är list pris 2.635 o sen 15% så priset blev 2.239:-
Köpte även några skruvar o skit nu sist o fick 15% på allt :)
Jag köpte även mina 17" motardfälgar där o när det blev lite mer pengar så kunde de ge lite till i rabbat.
Och enligt Kust där i butiken var det helt ok att ge 15% till oss. Han ville bara att vi skulle nämna vilka vi var så att säga så de inte missade att ge rabbaten...

Jag har köpt en del grejer där och service och prisnivån är strålande, kolla med Paser om ni inte tycker jag är en trovärdig person ;)

Kan även nämna att de är klart billigare på service än vår lokala verkstad.
Paser kollade vad 1.000 mila service skulle gå på till hans nya 690. Det var fanimej nästan halva pengen mot lokala verkstaden:va

// Jonas

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Tänkte jag skulle tipsa om en bra affär för KTM prylar.

Bergmans Motor i Borås.
Fråga efter Kust och säg att ni fått tips om att de ger motardmaffian i GBG runt 15% rabbat på priserna så får vi bra priser på KTM powerparts.

Som exempel kan ta min bromskiva jag köpte där förra helgen. På Karlströmsmotor kostar den 2.897:-
Hos Bergmans är list pris 2.635 o sen 15% så priset blev 2.239:-
Köpte även några skruvar o skit nu sist o fick 15% på allt :)
Jag köpte även mina 17" motardfälgar där o när det blev lite mer pengar så kunde de ge lite till i rabbat.
Och enligt Kust där i butiken var det helt ok att ge 15% till oss. Han ville bara att vi skulle nämna vilka vi var så att säga så de inte missade att ge rabbaten...

Jag har köpt en del grejer där och service och prisnivån är strålande, kolla med Paser om ni inte tycker jag är en trovärdig person ;)

Kan även nämna att de är klart billigare på service än vår lokala verkstad.
Paser kollade vad 1.000 mila service skulle gå på till hans nya 690. Det var fanimej nästan halva pengen mot lokala verkstaden:va

// Jonas

Sen att dem är jävligt trevliga och har bra koll på saker och ting gör saken bara bättre :tummenupp

Som sagt var 1000mila servicen bra mycket billigare där än vad den skulle kosta hos våran lokala handlare.

Dem har även saker som oljefilter osv på hyllan :)

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Sen att dem är jävligt trevliga och har bra koll på saker och ting gör saken bara bättre :tummenupp

Som sagt var 1000mila servicen bra mycket billigare där än vad den skulle kosta hos våran lokala handlare.

Dem har även saker som oljefilter osv på hyllan :)

När kommer bild på hojen? :tuttar

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Haha! Säger snubben med SKINNBRALLOR!!! ;)
Skin är FJOLLIGT! Ska ni köra skinnbrallor med fransar sen eller?! Gärna hänga lite ännu fjolliga skinnfransar på styret... Våga köra textil!! Fan bara sätta på sig skydd under! Och vem satan bryr sig om lite hål i kläderna och huden?! ;):D Brudar gillar ärr!:tuttar:arsele:näsblod
Kamma er nu för i helvete! ;):tuttar:arsele:Bugar:FU:hoppskrat:sissy

Hahaha! Du har så jävla rätt jocke!:D:D

nice! värkar bli många som kör 690 i sommar :yoparty

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024