Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Sådär nu e man man redo för snösmältningen :tummenupp

DSC00930.jpg
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
jag är lite sugen på att köpa en motard som andrahoj men har ingen aning vad man skall kolla efter då jag hade tänkt lägga mellan 25000-35000 eller mindre (är inte rädd för att meka med krockade hojar eller rasade motorer).

vilka modeller tycker ni att man skall kolla efter?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
jag är lite sugen på att köpa en motard som andrahoj men har ingen aning vad man skall kolla efter då jag hade tänkt lägga mellan 25000-35000 eller mindre (är inte rädd för att meka med krockade hojar eller rasade motorer).

vilka modeller tycker ni att man skall kolla efter?

Om du vill hålla dig i det undre prissegmenten kan du nog prutta en del på denna http://www.blocket.se/kalmar/KTM_620_supermotard_23929645.htm?ca=15&w=3


Sen beror det lite på hur du vill ha det med serviceintervaller osv. Vill du kunna köra 500 mil mellan oljebytet får du har KTM 640, 625 660 eller Honda XR 650 tex.
Gillar du mer effekt och tätare oljebyten kan du kika på Husa och dom flesta andra motarderna.

Vilken modell tycker du är snyggast? Hur många cc vill du ha mm mm?
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
jag är lite sugen på att köpa en motard som andrahoj men har ingen aning vad man skall kolla efter då jag hade tänkt lägga mellan 25000-35000 eller mindre (är inte rädd för att meka med krockade hojar eller rasade motorer).

vilka modeller tycker ni att man skall kolla efter?

För diom pengarna och viljan att mecka hade jag köpt en 525exc. Verkar finnas många såna utan motardkit för vettiga pengar
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Å jag måste fixa en kedjebrytare så jag kan korta kedjan!!:gnissla

Kedjebrytare..?? Antar att dom inte uppfunnit vinkelslipen här nere i syd?!:arsele:tuttar:krama:D

jag är lite sugen på att köpa en motard som andrahoj men har ingen aning vad man skall kolla efter då jag hade tänkt lägga mellan 25000-35000 eller mindre (är inte rädd för att meka med krockade hojar eller rasade motorer).

vilka modeller tycker ni att man skall kolla efter?

Om du inte är rädd för att meka.. Husaberg utan tvekan! Sjukt mycket roligare hoj än en trött KåååTM! :):tummenupp:yoparty
 
Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Om du vill hålla dig i det undre prissegmenten kan du nog prutta en del på denna http://www.blocket.se/kalmar/KTM_620_supermotard_23929645.htm?ca=15&w=3


Sen beror det lite på hur du vill ha det med serviceintervaller osv. Vill du kunna köra 500 mil mellan oljebytet får du har KTM 640, 625 660 eller Honda XR 650 tex.
Gillar du mer effekt och tätare oljebyten kan du kika på Husa och dom flesta andra motarderna.

Vilken modell tycker du är snyggast? Hur många cc vill du ha mm mm?
jag är helt ny på motardsidan, har inte testat något men vill ju inte ha en trött maskin. täta serviceintervaller har jag inget emot, men jag vill inte byta vevlager var 10:e mil (om du förstår vart jag vill komma).

annonsen du föreslog har jag kollat lite på men att köpa just nu är inte aktuellt. det skulle vara om 2-4 månader, därför undrar jag mer vilka modeller som är att föredra. tilläggas bör ju att jag är 200cm lång. utseendet spelar mindre roll!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
jag är helt ny på motardsidan, har inte testat något men vill ju inte ha en trött maskin. täta serviceintervaller har jag inget emot, men jag vill inte byta vevlager var 10:e mil (om du förstår vart jag vill komma).

annonsen du föreslog har jag kollat lite på men att köpa just nu är inte aktuellt. det skulle vara om 2-4 månader, därför undrar jag mer vilka modeller som är att föredra. tilläggas bör ju att jag är 200cm lång. utseendet spelar mindre roll!

KTM 525EXC eller en Husa 650 låter som det optimalaste för dig.:tummenupp
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
jag är helt ny på motardsidan, har inte testat något men vill ju inte ha en trött maskin.

annonsen du föreslog har jag kollat lite på men att köpa just nu är inte aktuellt. det skulle vara om 2-4 månader, därför undrar jag mer vilka modeller som är att föredra. tilläggas bör ju att jag är 200cm lång. utseendet spelar mindre roll!

Om du kan vänta 2-4 månader så föreslår ja att du hänger med till borås på en träning och ber att få prova lite hojar. Jag har en 525 och förmodligen en husa 450(om den inte blir såld innan) som du kan prova. Kerttu kommer säkert låna ut sin 450 smr. Så där har du 3 olika hojar o prova. Finns säker flera andra du kan prova där. Folk brukar vara snälla o låna ut till nya människor om de verkar vettiga, ja skulle ju inte låna ut hojen till ett moppe-fukko...
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Om du kan vänta 2-4 månader så föreslår ja att du hänger med till borås på en träning och ber att få prova lite hojar. Jag har en 525 och förmodligen en husa 450(om den inte blir såld innan) som du kan prova. Kerttu kommer säkert låna ut sin 450 smr. Så där har du 3 olika hojar o prova. Finns säker flera andra du kan prova där. Folk brukar vara snälla o låna ut till nya människor om de verkar vettiga, ja skulle ju inte låna ut hojen till ett moppe-fukko...



jag har ju fått prova dina hojar;)
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Jag har varken eller, men har du ngt så får du gärna bistå med både fysisk kraft och motorkraft.
Hade tänkt nita kedjan efteråt, men får väl lösa det med kedjelås..:näsblod

Jag har vinkelslip och bandslip.. Ska du förlänga kedjan eller? Kedjelås är ju lättast och det funkar ju alldeles utmärkt :)
Bara komma förbi med kedjan så slipar jag upp den på ett par sekunder åt dig :)

jag är helt ny på motardsidan, har inte testat något men vill ju inte ha en trött maskin. täta serviceintervaller har jag inget emot, men jag vill inte byta vevlager var 10:e mil (om du förstår vart jag vill komma).

annonsen du föreslog har jag kollat lite på men att köpa just nu är inte aktuellt. det skulle vara om 2-4 månader, därför undrar jag mer vilka modeller som är att föredra. tilläggas bör ju att jag är 200cm lång. utseendet spelar mindre roll!

Husa 650 utan tvekan!:tummenupp Yum yum säger jag bara! Den är allt annat än trött, det kan jag lova :yoparty
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top