Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Vad tror ni om premiär nästa lördag, samling på GP? Om det är väder för det.


EDIT: Gärna senare än 12, om man inte skulle vara i körbart skick i tid:gnissla

GPs oskuld är redan tagen i år :tungan
 

Bifogat

  • GP2010.jpg
    GP2010.jpg
    166 KB · Visningar: 39,329

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Ska bara fixa kedjan å lufta bromsen så e jag på för ensmygpremiär!!:Bugar:yoparty:banana

Fick på min kedja i dag, måste bara köpa lite loctite till framdrevsmuttern och låna ett momentskaft så är jag körklar!
Är dock lite skeptisk till det här med loctite på just det här stället:va:va:va. Stod i manualen att det skulle loctitas och dras med 80nm.

Hur gör du? Loctite eller inte?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Fick på min kedja i dag, måste bara köpa lite loctite till framdrevsmuttern och låna ett momentskaft så är jag körklar!
Är dock lite skeptisk till det här med loctite på just det här stället:va:va:va. Stod i manualen att det skulle loctitas och dras med 80nm.

Hur gör du? Loctite eller inte?

Jag har momentnyckel ifall du behöver låna.
Och ang. loctite säger jag som så: Hellre loctite än inte loctite. Inte så jättelattjo att tappa framdrevet i 90km/h på bakhjulet... :gnissla
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Fick på min kedja i dag, måste bara köpa lite loctite till framdrevsmuttern och låna ett momentskaft så är jag körklar!
Är dock lite skeptisk till det här med loctite på just det här stället:va:va:va. Stod i manualen att det skulle loctitas och dras med 80nm.

Hur gör du? Loctite eller inte?



kleta du lite loctite och dra den gött. "något moment blir det alltid"...
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hörni ni alla Husagurus här i Götet...

Niklas tycker att hans FS650 -02 fått något missljud, och då han inte vill råka ut för något totalras hade han nu tänkt kolla igenom maskinen.

Han har dock fått någon fix idé om att Husamaskinerna ska vara jättesvåra att skruva sönder (och vill föra in den på verkstad... :va), men jag tycker mest att han är pallrig och att han fixar det på köksbordet (eller verkstan i skolan).

Så, ni som skruvat Husamotorer, hur svårt är det att klyva dem, och vad behöver man för specialverktyg? Finns det även någon vänlig själ som kan tänka sig låna/hyra ut eventuella specialverktyg?

Ni kan ju alltid börja med att pilla isär den. Det finns ju tonnvis med erfarenhet här på forumet.

Och skiter det sig så får ni ringa Klintberg. Han gör renoveringen billigt och riktigt bra.

nån som vet nån som e billig å bra på renovera motor???
snarast oxå ;)

När det gäller husqvarna så skulle jag prova att ringa Calle Carlsson i Eksjö. Han körde ju en likadan förra året och brukar renovera det mesta.

Annars så rekomenderar jag Klintberg igen. Han renoverar normalt sett inte Husqvarna men det skadar inte att höra efter.
 
Last edited:

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Jag har momentnyckel ifall du behöver låna.
Och ang. loctite säger jag som så: Hellre loctite än inte loctite. Inte så jättelattjo att tappa framdrevet i 90km/h på bakhjulet... :gnissla

Det vill man jue absolut inte vara med om!
Ska kila iväg och inhandla lite loctite, moment nyckel har jag nu lånat på annat håll. Tackar för erbjudandet!

Får se om man vågar sig ut nu till helgen, är lite för isigt på sina ställen för min smak...

kleta du lite loctite och dra den gött. "något moment blir det alltid"...

Brukade inte använda momentnyckel förut men efter att dragit fast muttern alldeles för hårt så fegar jag hällre nu!:D
Fick släpa hojen till cross och enduro companiet, väl där fick inte ens dem av muttern. Slutade med att dem fick spräcka muttern.

Så nu har jag en ny jättefin och blank mutter:banana:D
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
nån som är händig på ventiljusteringar?


är den fortfarande lättstartad och inte skramlar mer än vanligt i maskin så tror jag inte du behöver justera dom. jag kan lova dig att dom inte ens kollar dom på en 500milaservice om allt verkar vara i sin ordning.


men om du vill vara seriös så är det asenkelt. kan hjälpa dig med det för en låda pilsner nån dag.

men du får ta reda på hur stort spel du ska ha själv. jag orkar inte leta:D
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
är den fortfarande lättstartad och inte skramlar mer än vanligt i maskin så tror jag inte du behöver justera dom. jag kan lova dig att dom inte ens kollar dom på en 500milaservice om allt verkar vara i sin ordning.


men om du vill vara seriös så är det asenkelt. kan hjälpa dig med det för en låda pilsner nån dag.

men du får ta reda på hur stort spel du ska ha själv. jag orkar inte leta:D

Stabilt, det tackar vi för! :tummenupp Jag har ju 100 mil kvar så då hinner jag ju "köra in" den lite och lära känna den ordentligt. Den är ju trots allt ny för säsongen för min del men känner jag förra ägaren rätt så är den väl millimeterpreciserad enligt konstens alla regler. :D :yoparty
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är det någon som har koll på vad en bänkning/injustering av förgasare kostar, på ett ungefär?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Smakråd tack.

Ska jag ha svarta fälgbanor på motardhjulen eller blankpolerade?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top