Vad tror ni om premiär nästa lördag, samling på GP? Om det är väder för det.
EDIT: Gärna senare än 12, om man inte skulle vara i körbart skick i tid
GPs oskuld är redan tagen i år
Vad tror ni om premiär nästa lördag, samling på GP? Om det är väder för det.
EDIT: Gärna senare än 12, om man inte skulle vara i körbart skick i tid
GPs oskuld är redan tagen i år
Tänkte mer premiär för en vanlig hederlig motardkörning
Sen att alla här utom jag har haft smygpremiär är en annan femma
Ska bara fixa kedjan å lufta bromsen så e jag på för ensmygpremiär!!
Fick på min kedja i dag, måste bara köpa lite loctite till framdrevsmuttern och låna ett momentskaft så är jag körklar!
Är dock lite skeptisk till det här med loctite på just det här stället. Stod i manualen att det skulle loctitas och dras med 80nm.
Hur gör du? Loctite eller inte?
Fick på min kedja i dag, måste bara köpa lite loctite till framdrevsmuttern och låna ett momentskaft så är jag körklar!
Är dock lite skeptisk till det här med loctite på just det här stället. Stod i manualen att det skulle loctitas och dras med 80nm.
Hur gör du? Loctite eller inte?
Hörni ni alla Husagurus här i Götet...
Niklas tycker att hans FS650 -02 fått något missljud, och då han inte vill råka ut för något totalras hade han nu tänkt kolla igenom maskinen.
Han har dock fått någon fix idé om att Husamaskinerna ska vara jättesvåra att skruva sönder (och vill föra in den på verkstad... ), men jag tycker mest att han är pallrig och att han fixar det på köksbordet (eller verkstan i skolan).
Så, ni som skruvat Husamotorer, hur svårt är det att klyva dem, och vad behöver man för specialverktyg? Finns det även någon vänlig själ som kan tänka sig låna/hyra ut eventuella specialverktyg?
nån som vet nån som e billig å bra på renovera motor???
snarast oxå
Jag har momentnyckel ifall du behöver låna.
Och ang. loctite säger jag som så: Hellre loctite än inte loctite. Inte så jättelattjo att tappa framdrevet i 90km/h på bakhjulet...
kleta du lite loctite och dra den gött. "något moment blir det alltid"...
nån som är händig på ventiljusteringar?
Behöver du göra det på din???
Njae, det vettetusan men det ingår i 500-milsservicen och är väl typ det enda på den checklistan som jag inte kan göra själv.
nån som är händig på ventiljusteringar?
är den fortfarande lättstartad och inte skramlar mer än vanligt i maskin så tror jag inte du behöver justera dom. jag kan lova dig att dom inte ens kollar dom på en 500milaservice om allt verkar vara i sin ordning.
men om du vill vara seriös så är det asenkelt. kan hjälpa dig med det för en låda pilsner nån dag.
men du får ta reda på hur stort spel du ska ha själv. jag orkar inte leta
Är det någon som har koll på vad en bänkning/injustering av förgasare kostar, på ett ungefär?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|