Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter

Men det är ju bara jaga tag på vilka motardfälgar som helst, som har rätt mått på navbredden så kan man ju bara byta lager i dom sen.. Lätt som en plätt :)

Köper du KTM orginal så får du nya muttrar med :tummenupp

Köpa originalgrejer?? Det va det värsta jag hört!!:tungan:krama:arsele
Man köper billigt och bra sen så bygger man nåt!!:tuttar:tummenupp:yoparty
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
skateboardhjul e billigare:tummenupp

Enda nackdelen med skateboard hjul är väl att deras syfte är att greppa och att det e ju inte riktigt tanken med krachpuckarna iom att man vill att hojen skall glida på dom o inte tumla runt för mkt..

Ett bättre alternativ är väl då att be någon på en mekanisk verkstad (som man förhoppningsvis känner för gratis pris) svarva till något från en delerinstång eller motsvarande.
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Haha vafan, nu måste jag ju göra det här själv.... inte nog med att jag inte har lokalsinne och hittar nån jävla stans.. nu riskerar jag att bli kallad mekanisk-idiot också.... jävla skit!

DU SKA INTE MECKA SJÄLV! :fatta!



Köper du KTM orginal så får du nya muttrar med :tummenupp

Dåså! :tummenupp

VADÅ BORRA HÅL?!?!?!
Hur i helvete tänker ni er att jag ska klara nått sånt???????

Vi löser det. Inte bli rädd nu :krama
 
Last edited:

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Det var då helvete vad ni (budda och jens-as) tjatar!
Jag SKA kitta min hoj, vänta ni bara! :p
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Enda nackdelen med skateboard hjul är väl att deras syfte är att greppa och att det e ju inte riktigt tanken med krachpuckarna iom att man vill att hojen skall glida på dom o inte tumla runt för mkt..

Ett bättre alternativ är väl då att be någon på en mekanisk verkstad (som man förhoppningsvis känner för gratis pris) svarva till något från en delerinstång eller motsvarande.

Du behöver inte oroa dig för att skateboard hjulen greppar. Hojen väger alldeles för mycket och sliter ner det första lagret på hjulet ganska fort. Därefter kommer fyllnadsmaterialet.

Jag har klotat ett antal gånger med orginal, hemmagjorda och biltema. Det är funkar lika bra/dåligt oavsett vad du använder.

Så billigast är bäst helt enkelt: Köp 8mm stång + muttrar och skateboardhjul på biltema. 6mm stång är lite för klen och böjer sig för lätt.
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Nu har jag lallat tid på en massa amerikanska stunt-forum... (det är alldeles för mkt sol i mitt kontorsfönster för att koncentera sig på annat) och min enda tanke just nu är att det här kommer bli en trasig säsong haha!

Så, nån som har moddat på massa sånna där fräääcka stunt-skydd på sin hoj? 12-bar, stunt-cage och sånt eller är det bara overkill?

Krashpuckarna tänkte jag sätta på oavsett dock...och handguards kan ju vara bra..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top