Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Windows moviemaker=:zpy
_______________

På tal om annat :hihi. Letar efter ett Framdäck att byta till över sommaren som jag kan lita på (för stoppies). Det vill säga ett med så bra grepp som möjligt och som inte är känsligt för kyla och lite fukt. Vill gärna kunna dra upp på framhjulet i 100km/h utan att riskera släpp...
Livslängd skiter jag nästan i, så skulle race-slicks/skurna motard race-däck med mjuk blanding vara något eller är dom känsliga när dom är kalla? Hur stor är risken att däck blir överhettade en varm sommardag om man kör aggressivt på super-mjuka däck?

Förutom Michelins motard-däck har jag hittat följande till bra pris på ebay :hihi:

maxxis Goldspeed-motard helslick
dunlop sportmax
michelin pilot power
michelin pilot race
metzeler racetech
pirelli supercorsa


Ni som kör bana, vad skulle ni välja?!
Vill verkligen ha ett däck som jag kan lita på fullt ut detta året,senaste 2 sommrarna har jag kört metzeler roadtechZ6 och hafft supergrepp hela sommaren tills jag i slutet av sommaren fått ett våldsamt framhjulssläpp och farit i backen vilket har avslutat "stopppie-säsongen", detta har hänt 2 år i rad nu :rofl.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Många racedäck skall ha hög arbetstempertur för ge bra grepp. Det är skälet till att RR-förare använder däckvärmare innan race. Annars hade det behövts flera varv innan dom kan "gasa" riktigt.
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
det hade ju funkat om Windows movie maker inte sparat filen i MSWMM.
va faen e det för format???:gnissla:va:huvet

Men det är ju formatet du får när du sparar en projekt bara ju.. Du måste ju publicera filmen ju!:) Då blir det wmv format och då kan du konvertera det till AVI sen..
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Du får spara/publicera filmerna i windows movie maker format (*.wmv) och sen använda typ AVS converter och omvandla till AVI

Du skall ha tack för AVS:tummenupp

Skall bara konvertera dagens klipp plus några från föregående turer så skall det kanske bli en liten film:tummenupp

Kommer dock ta jävligt lång tid att konvertera + att jag vid vissa tillfällen har haft kameran en aning nervinklad:huvet
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Windows moviemaker=:zpy
_______________

På tal om annat :hihi. Letar efter ett Framdäck att byta till över sommaren som jag kan lita på (för stoppies). Det vill säga ett med så bra grepp som möjligt och som inte är känsligt för kyla och lite fukt. Vill gärna kunna dra upp på framhjulet i 100km/h utan att riskera släpp...
Livslängd skiter jag nästan i, så skulle race-slicks/skurna motard race-däck med mjuk blanding vara något eller är dom känsliga när dom är kalla? Hur stor är risken att däck blir överhettade en varm sommardag om man kör aggressivt på super-mjuka däck?

Förutom Michelins motard-däck har jag hittat följande till bra pris på ebay :hihi:

maxxis Goldspeed-motard helslick
dunlop sportmax
michelin pilot power
michelin pilot race
metzeler racetech
pirelli supercorsa


Ni som kör bana, vad skulle ni välja?!
Vill verkligen ha ett däck som jag kan lita på fullt ut detta året,senaste 2 sommrarna har jag kört metzeler roadtechZ6 och hafft supergrepp hela sommaren tills jag i slutet av sommaren fått ett våldsamt framhjulssläpp och farit i backen vilket har avslutat "stopppie-säsongen", detta har hänt 2 år i rad nu :rofl.

köp goldspeeds motard däck, inte helslicket utan det skurna. åk mediumblandning. funkar bra på gata och även bana:tummenupp
bra pris också..
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Aha ok, perfekt för det är det jag eftersöker :)

Inga skurna slicks har det du eftersträvar då de alla behöver värme för att funka.
Däremot har jag metzeler racetec drift soft med skuret mönster i mitten eller michelin supermoto 200-500 per däck lite beroende på vad du vill ha... har nog 10 st du kan välja mellan
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
menar alltso goldspeed däcket som är mönstrat från tillverkning, inget som man skär till själv.
så det inte blir något missförstånd
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top