Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Vi utgår från GP, plåtar lite och ser förutsättningarna. Farbror blå brukar sällan uppskatta bakhjulsbrappning runt statyn så vid behov rör vi oss vidare gemensamt. :D


Synd att vädret inte är lika fint som igår. Jag var ute och rekade fräcka platser igår och hittade en del bra ställen med fräcka byggnader/trappor och bryggor man kan köra vid nere vid lindholmen. Kanske ni redan kände till men det kan vara ett bra alternativ att dra vidare o fota vid :tungan
 

BamseGbg

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Crf 450R Motard
Arg som faaan!!!

:huvet
:brinnerup:brinnerup:brinnerup:mad::mad::huvet:
Skulle ut på min första körning för året.
Men jag kom inte så långt.
Efter att ha mekat en stund, med att byta till silmoto ny olja,filter blinkers mm
Så var de dags att åka men jag kände att de luktade brännt så jag trodde de var en blinkerskabel men de va soppa slangen som de rök om, jag petade på den med handen och då sprack den sprutade soppa som fan, sen sa de WWOOFF!!
 

Bifogat

  • DSC00451.jpg
    DSC00451.jpg
    237.9 KB · Visningar: 71
  • DSC00450.jpg
    DSC00450.jpg
    254.6 KB · Visningar: 63
  • DSC00449.jpg
    DSC00449.jpg
    234.4 KB · Visningar: 65
  • DSC00447.jpg
    DSC00447.jpg
    257.9 KB · Visningar: 62
  • DSC00448.jpg
    DSC00448.jpg
    233.7 KB · Visningar: 56

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
:lol Fifan vad grotesk!

Får köra med en påse över den till besiktningen :gnissla

Edit: har satt dit den nu....... Jag skulle gärna lagt upp ett kort men kameran vägrade ta ett kort på lyktan och för att bespara er plågan så skippar jag det

what has been seen, can never be unseen :fakta
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Skickade nyss, efter dagens "incident", ett mail till Polisen i Västra Götaland då jag ifrågasatte det som hände.

Bland annat skrev jag:

De förare som körde iväg hade inte brutit mot lagen, och ingen visade stopptecken åt dem. Är vi motorcykelåkare inte individer, utan några som ska straffas i grupp?

Om en personbil kör för fort och polisen vill stoppa personen, måste då alla andra närliggande bilister stanna? Nej, så fungerar det ju självklart inte.

Jag ifrågasatte i mailet huruvida det var okej av den kvinnliga polisen att hävda att de som inte stannade borde gjort det, och antytt att de på något sätt gjort något fel. Ska bli intressant att se vad de svarar. :tungan
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Skickade nyss, efter dagens "incident", ett mail till Polisen i Västra Götaland då jag ifrågasatte det som hände.

Bland annat skrev jag:



Jag ifrågasatte i mailet huruvida det var okej av den kvinnliga polisen att hävda att de som inte stannade borde gjort det, och antytt att de på något sätt gjort något fel. Ska bli intressant att se vad de svarar. :tungan


Vad var de som hände:tungan?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Vad var de som hände:tungan?

En person gjorde något som fick två ridande polisers uppmärksamhet inne i stan. De red ut och pekade på föraren att han skulle stanna, vilket han gjorde. Några i gruppen stannade, några körde vidare. Den ena polisen var tydligen inte så nöjd med detta. Jag tycker dock det är vansinne att kräva att alla ska stanna. Det var bara en person som felat, varför ska då alla "straffas"? :huvet
 

BamseGbg

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Crf 450R Motard
:brinnerup:skrämd
Sicken horror-post! Du verkar vara förföljd av otur du Dennis. Hur lyckades du släcka elden?

Jag tog bort sadel och tanken samtidigt som brorsan hämtade en spann med vatten.Givetvis glömmde han vattenkranen i köket så alla kökslådor blev fulla av vatten men vi släkte elden
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
En person gjorde något som fick två ridande polisers uppmärksamhet inne i stan. De red ut och pekade på föraren att han skulle stanna, vilket han gjorde. Några i gruppen stannade, några körde vidare. Den ena polisen var tydligen inte så nöjd med detta. Jag tycker dock det är vansinne att kräva att alla ska stanna. Det var bara en person som felat, varför ska då alla "straffas"? :huvet

Då får la polisen peka in alla om han vill de?:va

Någon som åkte på böter elle?:gnissla
 

BamseGbg

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Crf 450R Motard
JÄÄÄÄÄVLA skit Dennis!!!

Lider med dig, men e det inte snart läge o byte till något annat än Aprillia snart?

Aprilian e helförsäkrad hos Salus ansvar så vi får se vad dom säger i morgon men dom fixar nog inte cykeln till helgen....(Örebro läger)
Jag e sugen på något nytt men de e svårt att ersätta Aprilian jag tyckte att den va rolig som fan på gatan och bana.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Så här kan det gå ibland när man inte är så uppmärksam.

[YOUTUBE-ID]nCVUDEbJlKw[/YOUTUBE-ID]

I början är ju de två vägarna i samma nivå, men precis när jag börjar svänga över så har det ju blivit en nivåskillnad på 4-5cm. Den flacka vinkeln jag hade gjorde att hojen började hasa mot kanten, och trots att jag försökte parera och stöda upp med benet kunde jag till slut inte göra något mera.

Hojen klarade sig i princip oskadd och jag likaså. Mina kläder fick sig dock en rejäl skrapning.

Är lite förvånad över hur fort jag kommer upp på fötter. Hinner ju inte ens sluta glida innan jag står upp och går fram till hojen. :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top