Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Reg nr är ULR 498

Den var låst med ett ABUS GRANIT QUICK SKIVBROMSLÅS bak.
Ett Enkelt skivbromslås fram.
Och en båtkätting klass 3 med ett klass 3 lås runt ramen i ett räcke.

Kapade de räcket eller lyckades de klippa kättingen, och bar de iväg hojen eller knäckte de skivbromslåsen också?

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Då var det min tur! :huvet
Hojen är stulen natten till 11 Maj från Björkhöjdsgatan 33 i v.frölunda.
Håll ögonen öppna gubbar.

Så jävla värdelöst!!!!!! Hittar du dom, så kör för fan på dom!!!! Värt alla böter och fängelsestraff!!

Dual

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Husaberg 650fs, z750-04, Z750-11
Kapade de räcket eller lyckades de klippa kättingen, och bar de iväg hojen eller knäckte de skivbromslåsen också?

Jag vete fan hur dom lyckades, De finns inte ett spår kvar och inga lås och räcket är helt.
Verkar som att dom har kört in med bil i garaget och slängt in den för det finns inga dragmärken efter däcken.:mad:

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Gött då har man fått tag på motardkitt!
Nu är det bara att hoppas på att postgubben skyndar sig hit med det!

Blocket är grejen!

Tråkigt att höra Dual, har du fått någon info från försäkringsbolaget om hur lång tid det tar tills du får ersättning?

Dual

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Husaberg 650fs, z750-04, Z750-11

Blocket är grejen!

Tråkigt att höra Dual, har du fått någon info från försäkringsbolaget om hur lång tid det tar tills du får ersättning?

Jag har Saluansvar som försäkringsbolag och dom sa att om inte polisen hittar den inom 10dagar så ersätter vi hojen. Får bara hoppas att dom håller sitt löfte.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Jag har Saluansvar som försäkringsbolag och dom sa att om inte polisen hittar den inom 10dagar så ersätter vi hojen. Får bara hoppas att dom håller sitt löfte.

Oj, det var en bra deal. Brukar ju vara en månad som minimitid vanligtvis, och sen ska de fundera lite, glömma bort allt, tappa bort alla papper bakom skrivbordet, och när man väl får några pengar så har man redan glömt bort att man någonsin ägt en hoj... :huvet

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Hoj
Letar
Lite till frågor om mitt velande passar bra så här på morgonen tycker jag så.....

Ska man satsa på krashpuckar fram o bak (lutar åt egentillverkade) eller ska man köra bmx pegs??? Är det fördel eller nackdel att dem är såpass mkt längre/ annat material / risk för att böja sönder fälg/däck?

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-

Tråkigt att inte kunna ha sina grejor ifred.

Deras möjliga "leksaker" blir färre o färre. Bilar med startspärrar, moderna sporthojar med startspärrar. Då blir det tyvärr väldigt intressant att stjäla dessa lättstulna hojar för att "leka" med.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Lite till frågor om mitt velande passar bra så här på morgonen tycker jag så.....

Ska man satsa på krashpuckar fram o bak (lutar åt egentillverkade) eller ska man köra bmx pegs??? Är det fördel eller nackdel att dem är såpass mkt längre/ annat material / risk för att böja sönder fälg/däck?

Har du möjlighet att svarva till något i delerin eller annat lämpligt mtrl hade jag tagit det.
Sätter du på bmx-peg så kommer det ju sticka ut som bara den o skydda marginellt mer... Dessutom tror jag att vanliga kraschpukar skyddar hjul o sving/gaffel gott o völ, det man skulle kunna tänka sig är ju snarare nån form av skydd för ram och bakparti.
Så där kanske du skulle kunna bli lite kreativ istället..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Blocket är grejen!

Nize!!!!

Hojta om du behöver hjälp!:yoparty:Bugar

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
FY FAN! tråkig att höra Dual, skulle gissa på att den fortfarande är kvar i Frölunda... Finns ett gäng som håller till på Smaragd och Briljant gatan (även de som stal min) de brukar sedan sälja vidare hojen till någon WANNABE gangster moppedist som ska busköra skiten över sommaren typ. men som sagt riktigt tråkigt såhär inpå "våren"

Körning imorron FREDAG någon? ska bli ganska så skapligt väder om inte ska de iaf bli lite varmare än vanligt :D

GP kl 13.00

1 Rydlinger
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa

Du kan ju alltid hoppas att HAN håller vad dom lovar.
bekant till mig har väntat 9v nu eft en stöld, det ena eft det andra är det.
så det är väl bara att hålla tummen att du får pengar innan semestern annars blir de en dryg sommar för dig.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Vafan... Det där svaret skapade ju med frågor än löste dem :/

Jag har ju bara mina original KTM-puckar på sving och framgaffel. De sticker inte ut särskilt långt, men jag har ju aldrig fått någon större skada någonstans efter en vurpa. Tror inte ens jag hittat några repor, trots att jag (som du vet) lagt mig och simmat både här och där... :D

Något bra på styrändarna är också trevligt, då ju styret oftast tar i, samt något på fotpinnarna.

Eller så är det bara jag som är sjukt bra på att vurpa att det aldrig blir några skador.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Beställt ny hjälm:yoparty:Bugar

20-169-53.jpg

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Vafan... Det där svaret skapade ju med frågor än löste dem :/
Försök få tag på ett par puckar som är lite längre än vanligt (men inte lika långa som bmx pegs), bmx pegs kommer sticka ut för långt och knäckas enklare om du inte har dom riktigt ordentligt monterade.

Annars är det nästan viktigare att du har rejäla stålskenor/barkbusters för dom skyddar i princip hela hojen när styret väl tar i marken.

Last edited:

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Hoj
Letar
Nu har jag och jenzino pillat med hemmagjorda kraschpuckar alla skateboardhjul halva dagen... blev la sådär... i efterhand var det väldigt onödigt att spraya dem guld också... haha...

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Nu har jag och jenzino pillat med hemmagjorda kraschpuckar alla skateboardhjul halva dagen... blev la sådär... i efterhand var det väldigt onödigt att spraya dem guld också... haha...

Fixa en bit delerin stång o ta med så ska jag svara till åt er efter behag :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024