Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
va? va kommer detta sig?

Jag drar till Singapore över sommaren för lite studier på Superstar Virgo (googla så får du se) och sedan ytterligare en månad på Östersjön. Kände att då är säsongen så illa däran att det får vara. Sedan har jag och tjejen köpt hus, så pengarna kommer till användning åtminstonde.
:krama
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Jag drar till Singapore över sommaren för lite studier på Superstar Virgo (googla så får du se) och sedan ytterligare en månad på Östersjön. Kände att då är säsongen så illa däran att det får vara. Sedan har jag och tjejen köpt hus, så pengarna kommer till användning åtminstonde.
:krama

Lycka till på det stora blå! :krama
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Dax för en liten tur till....bakhjulsträna?
Söndag!!
11.00 GP


11. Fast_man (Viktigt med #11#an) Braaaaaaaaap braaaap
2.
3.
4.
5.Jenzino (om det inte är kallt och blött)
6. Vael (om jag hinner få på krashpuckar för nu jävlar...)
7. Budda (om jag inte gräver dränering åt polaren )
71.Rasorblade
8.
9.
10.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Blev nyss uppringd av min kompis som ska porta toppen, han meddelade att toppen nu var lite lätt portad och putsad, men att brickorna under ventilfjädrarna är spruckna och måste bytas. Så nu ska jag beställa dessa och ytterligare lite småsaker jag upptäckt att jag behöver under arbetets gång. Går dock på jobb i 10 dagar på fredag morgon, så det kommer nu dröja närmare 3 veckor innan hojen är ihop igen.

För övrigt såg växellådan väldigt fin ut. Ett av 3ans drev var lite slitet i hålen för doggarna, och motsvarande doggar var lite slitna på drevet bredvid. Dock var det ytterst lite, så jag tror inte det har någon sexuell betydelse.
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
Blev nyss uppringd av min kompis som ska porta toppen, han meddelade att toppen nu var lite lätt portad och putsad, men att brickorna under ventilfjädrarna är spruckna och måste bytas. Så nu ska jag beställa dessa och ytterligare lite småsaker jag upptäckt att jag behöver under arbetets gång. Går dock på jobb i 10 dagar på fredag morgon, så det kommer nu dröja närmare 3 veckor innan hojen är ihop igen.

För övrigt såg växellådan väldigt fin ut. Ett av 3ans drev var lite slitet i hålen för doggarna, och motsvarande doggar var lite slitna på drevet bredvid. Dock var det ytterst lite, så jag tror inte det har någon sexuell betydelse.

kul att det går bra för någon :gnissla
satte ihop blockhalvorna igår alla växlar funkade fint.
Men idag när jag fått ihop hela motorn får jag inte i någon växel förutom den som är i :gnissla
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
kul att det går bra för någon :gnissla
satte ihop blockhalvorna igår alla växlar funkade fint.
Men idag när jag fått ihop hela motorn får jag inte i någon växel förutom den som är i :gnissla

Inte vet jag direkt om det är att kalla det "bra" när jag måste beställa ännu mera grejer för säkerligen 1000-lappen, men okej... :näsblod

Lägger upp några bilder han lade upp på Facebook efter att han jobbat på min topp idag. Han portade inte så mycket, mest en uppfräschning och lite putsning. Han sade att han gärna lagt ner mera tid på den, och tyckte att jag borde skaffat en högkompskolv så han hade kunnat göra om förbränningsutrymmet också. Han har mycket idéer och är väldigt duktig, men jag känner att jag inte behöver mera effekt och att jag hellre lägger pengarna på exempelvis fjädringen sen i vinter istället.
 

Bifogat

  • 31883_399670859146_599979146_4402320_7742805_n.jpg
    31883_399670859146_599979146_4402320_7742805_n.jpg
    78.8 KB · Visningar: 36
  • 31883_399670874146_599979146_4402321_4174024_n.jpg
    31883_399670874146_599979146_4402321_4174024_n.jpg
    68.1 KB · Visningar: 36

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Nu är hojen väck, och jag kommer inte tillbaka på något annat tvåhjuligt förrän tidigast nästa år. Tack alla för dagar att minnas! :tummenupp

Då ses vi ju snart på vägarna igen ju! :tummenupp
Låter som att du kommer ha kul under tiden i alla fall, och det är ju bra :)

Dax för en liten tur till....bakhjulsträna?
Söndag!!
11.00 GP


11. Fast_man (Viktigt med #11#an) Braaaaaaaaap braaaap
2.
3.
4.
5.Jenzino (om det inte är kallt och blött)
6. Vael (om jag hinner få på krashpuckar för nu jävlar...)
7. Budda (om jag inte gräver dränering åt polaren )
71.Rasorblade
8.
9.
10.

Jag gräver imorgon oxå tyvärr :gnissla
 
Last edited:

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
Inte vet jag direkt om det är att kalla det "bra" när jag måste beställa ännu mera grejer för säkerligen 1000-lappen, men okej... :näsblod

Lägger upp några bilder han lade upp på Facebook efter att han jobbat på min topp idag. Han portade inte så mycket, mest en uppfräschning och lite putsning. Han sade att han gärna lagt ner mera tid på den, och tyckte att jag borde skaffat en högkompskolv så han hade kunnat göra om förbränningsutrymmet också. Han har mycket idéer och är väldigt duktig, men jag känner att jag inte behöver mera effekt och att jag hellre lägger pengarna på exempelvis fjädringen sen i vinter istället.

Kan ha missat den delen :krama
toppen ser jävligt najs ut :yoparty


jaha jag är en idiot:huvet
kan ha fått ett mindre utbrott när jag knäckte oljeskrapringen efter 30mins fittade me den....så nu ligger det motordelar i hela förrådet :gnissla:dummer hur nu det skulle hjälpa...
 
Last edited:

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
Någon som har 1 stackars KTM original blinkers jag kan få låna i veckan!? :D PUSS <3
 

sumopelle

Ny medlem
Gick med
15 May 2010
Ort
göteborg
Hoj
honda crf450x motard+husaberg 550 motard
tja är ny på sidan tänkte kolla om det är litte folk som åker motard i göteborg ska ner på lördag med litte kompisar och köra om det är någon som vill hänga på :yoparty
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
tja är ny på sidan tänkte kolla om det är litte folk som åker motard i göteborg ska ner på lördag med litte kompisar och köra om det är någon som vill hänga på :yoparty

duger vädret blir det lätt körning! :yoparty Just nu säger min widget regn men det lär ju hinna ändras sisådär tvåhundra gånger tills dess. :gnissla checka denna tråden dan innan så ser du tid o plats. :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top