Nu ni!
Nu börjar det hända saker i mitt garage. Efter sju sorger och åtta bedrövelser (känns det som) börjar min hoj nu likna en hoj igen.
Första problemet uppstod ju när jag hade toppen på genomgång hos min kompis, han ringde upp mig och sade att brickorna under ventilfjädrarna var slut och ville inte sätta ihop när de var så. Efter lite snabb efterforskning upptäckte jag att det inte gick att köpa brickorna skilt, så jag tänkte "Skit samma" och beställde 4 nya ventilfjäderkit.
Så, för en vecka sedan kom jag tillbaka från jobbet, och någon dag senare var toppen helt klar och i toppskick. Dock blev projektet att ligga då min vänstra tumme var oanvändbar pga. krosskada, samt att min mammas släkt var på besök.
För någon dag sedan tog jag dock tag i det igen. Satte i nya lagrena i motorn samt nya lagerbanorna på veven.
I går fortsatte sedan arbetet med att sätta ihop allting. Arbetet löpte i princip smärtfritt tills jag hade en enda bult kvar att skruva fast, banjobulten som sitter i toppen till oljeledningen. Ställer momentnyckeln på 10nm enl. spec. och börjar dra åt. Plötsligt säger det "knäck" och så har jag en bultskalle i handen. Klockan var då ungefär 21 på kvällen, så jag städade undan och satsade på att hitta en ny banjobult idag.
Idag åkte jag då och köpte ny banjobult (inga problem) och skruvade dit den. Fick sedan böka på en god stund innan jag fick motorn på plats. (Det är trångt som ett nunnearsel.)
Nu har jag precis ätit lunch, och ska efter detta inlägg är skrivet gå ut och fortsätta med att koppla i sladdar och slangar och göra färdigt allting. Sedan ska det i lite olja och därefter ska hon igång. Målet är att jag ska hinna få igång henne och köra in i en timme innan det är dags för middag. Önska mig lycka till!