Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Haha japp, vilken soppa det var...

Okey, så det var så de låg till. :)
Jag trodde att dom misstog dig för den de förföljde innan de insåg att de körde efter fel hoj. Jag haffa polisen i rondellen när de kom tillbaka utan blåljus och sa vart snubben hade kört så jag hoppas de inte var ute efter han bara för avsaknad av skylt eller liknande. Men tror inte det iaf, föraren uppträde lite märkligt och körde i shorts & t-shirt med en axel-väska i en jäkla fart mitt bland alla gångtrafikanter på mariagatan.

Han svängde höger vid Götas ned på älvsborgsgatan sen såg jag inget mer. Var just på väg att hämta min hoj också så jag gled runt lite i området efteråt men såg inget av vare sig polisen, dig eller den andra motarden.

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Var det du som hade så bråttom nerför Slottskogsgatan också Heltloss? Svart KTM med Pimpstargubbe på var det iaf, jag hann precis hänga mig ut ur fönstret för att få en skymt ;)

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
KTM 690 SM -08
Var det du som hade så bråttom nerför Slottskogsgatan också Heltloss? Svart KTM med Pimpstargubbe på var det iaf, jag hann precis hänga mig ut ur fönstret för att få en skymt ;)

Japp det var då jag försökte genomskjuta dom efter rondellen i mariaplan :)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tog mina inlines och åkte ut till mina gamla kvarter i tynnered i söndags (nostalgitripp). Visst, det är 15 år sedan sist, men vilken förändring. Jag blev helt uttittad, ungarna stod där med gapande mun, föräldrarna tystnade, fåglarna slutade att kvittra ... men det var inte det jag skulle berätta om :)

Kom till opaltorget, står där i 2 min. 1 svart CRF250 och 1 röd CRF450 kom åkandes på torget, och ytterligare kom en SXF525 - motard blåsandes förbi på vägen. Självklart killar utan hjälm eller annan skyddsutrustning.

Så vill ni leta hoj är det bara att ställa sig i tynnered och lyssna några minuter.

Någon som vill träna i borås imorgon ?

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Jag vill lätt träna o åka till Borås... Har inga crossdäck bara, antar att motardkitt går fetbort :p hänger gärna med ut o kollar nån dag om inte annat.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Motard kit funkar jättebra på gokart banan. Vill du fortsätta o köra på banan så behöver hojen fixas på några punkter bl.a krashpuckar på hjulaxlar o fotpinnar och barkbuster på styret.
Naturligtvis skall du ha full skyddsutrustning också.
Medlemsskap i en Svemoansluten klubb t.ex KMK är också ett krav av försäkringsskäl, men det kan fixas på plats.
Så det är bara o hänga på :tummenupp

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Hoj
Letar
Motard kit funkar jättebra på gokart banan. Vill du fortsätta o köra på banan så behöver hojen fixas på några punkter bl.a krashpuckar på hjulaxlar o fotpinnar och barkbuster på styret.
Medlemsskap i en Svemoansluten klubb t.ex KMK är också ett krav av försäkringsskäl, men det kan fixas på plats.

Är full skyddsutrustning = skinnställ?
(jag kommer se ut som en gravid pingvin om jag ska hitta ett tillräckligt stort skinnställ hahaha)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Glöm inte uppsamlingskärl och ingen "kylarglykol":tungan:tungan

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Är full skyddsutrustning = skinnställ?
(jag kommer se ut som en gravid pingvin om jag ska hitta ett tillräckligt stort skinnställ hahaha)

Banan är inte supersnabb så jag/vi tillåter allvädersställ också. Men går du i backen så går allvädersstället sönder, skinn klarar sig mycket bättre.

På hojen vill vi ha puckar på hjulaxlar, fotpinnar och skydd på styrändar.
Biltema har riktiga barkbusters för 250. Skateboardhjul och gängstång nästan gratis. På fotpinnarna får ni vara kreativa. Det finns orginalskydd till ktm/husa men det funkar bra att göra egna av puckar, plastbitar, skärbrädor etc. Det skall sitta kvar när ni lägger hojen.

Uppsamlingskärl också gratis genom att dra ner slangarna i en liten flaska (0.5L, youghurt flaska etc).
Det är lite pill första gången men sen så får ni ut en grym upplevelse. Får inte glömma att vi har en rallycross bana också. Gillar ni enduro och trial så finns alla hinder kvar från SM i Enduro :banana

Se tråd: http://83.145.43.242/forum/showthread.php?t=219805

Last edited:

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Om någon som sitter på en 690SM/SMR är sugen på att bli av med sin hoj så PMa. Har en förbaskat fräsch 950SM att byta bort om intresse finns!

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
mer detaljer? kostnad, pris, setup?

Ligger fullt med info i den riktiga motardtråden, med fredag 13 till söndag 16 för 500 pix inklusive badtunna, ölen och krubbet får du lösa själv, ta med madrass och sov med oss andra i klubbstugan :banana:fyllisar

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Körning söndag
GP 12,00

1 Dagotto
2 Krilllan
3 Vael?
4 Budda?