Såg polisen jaga en 625/660 (tror jag) med 2 orginalpipor undertill och utan nr-plåt vid Mariaplan runt 16-tiden. Skulle tro att den var stulen.
I samband med detta kom det även en 690SM och Pimpstar-tröja som polisen satte efter i tron att de var den andra hojen. Var det någon här?
Haha japp, vilken soppa det var... jag körde in i rondellen på Mariaplan och polisbilen med sirener kom in i rondellen på andra sidan, jag tänkte hänga på dom och se vart dom skulle så jag tänkte ta 1 extra varv. Slutade med att det blev två varv på dom körde 2 varv dom med
. Jag åkte ur rondellen vid seveneleven efter mitt andra varv då dom tog avfarten innan mot Efkå livs, jag åkte på parallelgatan och tänkte genomskuta dom vid efkå. När jag kom till efkå så hade dom vänt igen mot Mariaplan och stäng av blåljusen så jag hakade på en bit bakom. Sedan åkte jag efter dom ner på Älvsborgsgatan, dom tog höger på halva Älvsborgsgatan mot Dalhiamers hus, sedan svängde dom vänster ner mot Jaegerdorffplatsen. jag var då 100 meter bakom, dom svängde vänster in på en väg och stog kvar när jag hade 20 meter kvar backade dom ut framför mig så dom blockerade vägen för mig.
Men dom stirrade bara på mig i 5 sekunder sedan vände dom mot Mariaplan igen, jag ställde mig i rödljuset vid Jaegerdolf för att svänga höger. såg att dom vände 200 meter bakom mig. Sedan förföljde dom mig till Karljohanskyrkan där dom gick ut på spårvägen och körde om mig.
Synd om jag störde en pågående jakt av en stulen MC dock
, Hade dom sagt något kunde man ju hjälp till
EDIT: stavfel, i will be back for more!