Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Mekning av krashpuckar o shit på KMK ikväll kl 19.

1. Karin
2. Jenzino
3.
4.
101. Kolle, kan va nåt, så kan vi ju försöka byta din stöt med...

Ska du såga gängstång oxå eller? Kan nån ta mä en bågfil isåfall för det har inte ja..
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Mekning av krashpuckar o shit på KMK ikväll kl 19.

1. Karin
2. Jenzino
3.
4.
101. Kolle, kan va nåt, så kan vi ju försöka byta din stöt med...

Ska du såga gängstång oxå eller? Kan nån ta mä en bågfil isåfall för det har inte ja..

Japp. med lite tur kan jag få med mig en kap.. övriga verktyg på plats eller? Hur är det med olja, finns dumpkärl? Lika bra att byta olja o filter när man ändå är där mekar. :)
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Japp. med lite tur kan jag få med mig en kap.. övriga verktyg på plats eller? Hur är det med olja, finns dumpkärl? Lika bra att byta olja o filter när man ändå är där mekar. :)

Jo jag ska nog ha de flesta verktygen vi behöver. Ska du borra oljepluggar? I så fall kan det va bra om du tar med 2 mm borr, ja har nog bara ett kvar o det brukar kunna gå sönder ibland.

Spilloljedunk finns.
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Vart kan man få tag på puckar och sånt? e de bara att gå in på random skejt affär med kepsen på sne och "yoYO"a lite så får man sk8boardhjul? Gängstång m mutter på Järnia?
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Vart kan man få tag på puckar och sånt? e de bara att gå in på random skejt affär med kepsen på sne och "yoYO"a lite så får man sk8boardhjul? Gängstång m mutter på Järnia?

biltema har billigt, både gängstav och sk8hjul. lägg en hundring så har du alltihop typ. Kan nog rekommendera en sprayflaska för hjulen är ju inte direkt porriga utan lite täckfärg.. :näsblod
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Sitter o kollar genom lite klipp att redigera ihop. Ni som har material från detta året/sommaren (bakhjul/trappor/vurpor/skog, whatever, bara det är nice:tungan och minst 480p upplösning) får ni gärna försöka skicka över det.

Ni som sitter o trycker på filmen från aygo'n i helgen. Är det något som går att använda? (hade varit fräckt att ha med långa ledet med motarder bakåt på vägen som jag antar att klippet innehåller)

Om dom enskilda klippen är mindre än 2gb stora funkar följande hyffsat:
http://sprend.com/

Zarrell7@hotmail.com


Heltloss: Kanske finns möjlighet att lägga upp dina 8gb material som en torrent för nerladdning tillfälligt? Eller någon annan filesharing-sida med hög limit. :gnissla
Någon annan som har en bra idé? :confused::3freak
 
Last edited:

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Heltloss: Kanske finns möjlighet att lägga upp dina 8gb material som en torrent för nerladdning tillfälligt? Eller någon annan filesharing-sida med hög limit. :gnissla
Någon annan som har en bra idé? :confused::3freak

Dela av filmen i windows movie maker till 2gb stora delar och skicka över sprend? :D
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Sitter o kollar genom lite klipp att redigera ihop. Ni som har material från detta året/sommaren (bakhjul/trappor/vurpor/skog, whatever, bara det är nice:tungan och minst 480p upplösning) får ni gärna försöka skicka över det.

Ni som sitter o trycker på filmen från aygo'n i helgen. Är det något som går att använda? (hade varit fräckt att ha med långa ledet med motarder bakåt på vägen som jag antar att klippet innehåller)

Om dom enskilda klippen är mindre än 2gb stora funkar följande hyffsat:
http://sprend.com/

Zarrell7@hotmail.com


Heltloss: Kanske finns möjlighet att lägga upp dina 8gb material som en torrent för nerladdning tillfälligt? Eller någon annan filesharing-sida med hög limit. :gnissla
Någon annan som har en bra idé? :confused::3freak


Har du något FTP program som du kan använda för att ladda ner filerna? jag kan lägga ut dom på min FTP så kan vi se om det funkar. Har ju 100/100 Fiber :).

Tyvärr brann min DVD brännare upp :(...

Testar även att komprimera filmerna till ZIP och styckar upp dom på 2gb vardera. Skall se om sidan du länkade till har någon bra hastighet att föra över dom till.

Vad använder du för redigeringsprogram?
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Har du något FTP program som du kan använda för att ladda ner filerna? jag kan lägga ut dom på min FTP så kan vi se om det funkar. Har ju 100/100 Fiber :).

Tyvärr brann min DVD brännare upp :(...

Testar även att komprimera filmerna till ZIP och styckar upp dom på 2gb vardera. Skall se om sidan du länkade till har någon bra hastighet att föra över dom till.

Vad använder du för redigeringsprogram?
Kanon! Bara vi inte komprimerar dom.
Behöver jag ett ftp-program för det? Är väl bara att öppna ftp'n i webbrowsern?

Använder Magix Movie Edit Pro, kommer rendera filmen i 720p .mp4 för youtube hade jag tänkt.
 
Last edited:

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Kanon! Bara vi inte komprimerar dom.
Behöver jag ett ftp-program för det? Är väl bara att öppna ftp'n i webbrowsern?

Använder Magix Movie Edit Pro, kommer rendera filmen i 720p .mp4 för youtube hade jag tänkt.

Nu har jag emailat dig med uppgifter hur du kommer åt min ftp. Tänk på att det brukar bli bättre hastighet med ett FTP program, och dom brukar kunna resume´a ifall något händer.

PS: om någon annan vill ha tillgång till filmerna så hojta till så fixar jag konton.
 
Last edited:

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Nu har jag emailat dig med uppgifter hur du kommer åt min ftp. Tänk på att det brukar bli bättre hastighet med ett FTP program, och dom brukar kunna resume´a ifall något händer.

PS: om någon annan vill ha tillgång till filmerna så hojta till så fixar jag konton.

Jag vill gärna ha sånt konto. :)
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Jo jag ska nog ha de flesta verktygen vi behöver. Ska du borra oljepluggar? I så fall kan det va bra om du tar med 2 mm borr, ja har nog bara ett kvar o det brukar kunna gå sönder ibland.

Spilloljedunk finns.

Tusen tack till alla på KMK för en trevligt mekstund och återigen supertack för all hjälp, ovärderligt. :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nu har jag emailat dig med uppgifter hur du kommer åt min ftp. Tänk på att det brukar bli bättre hastighet med ett FTP program, och dom brukar kunna resume´a ifall något händer.

PS: om någon annan vill ha tillgång till filmerna så hojta till så fixar jag konton.

Jag vill!!:yoparty
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Det börjar väl bli dags för en ny söndagslista.


Körning söndag 11/7 GP@12?



1. Koop
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Körning söndag 11/7 GP@12?



1. Koop
2. Crall
3. Dezeo
4.
5.
sex.
7.
8.
9.
10.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top