Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Jag var förbi arendal en sväng ca 14.15 men hittade
ingenting förutom en jävligt hal vägmarkering, så
jag fick åka till garaget igen och böja till vxlspaken
lite granna :)

För övrigt tror jag att ödet har konstiga planer
för mig... Igår höll jag på att bli av med kortet
när polisen tog mig efter wheelie i stan.
Idag hittar jag den halaste vägmarkeringen i arendal.
Som tur är har jag ju klarat mig bra i båda fallen :Rockbanan

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen

Men du blev inte av med kortet, o det enda som hände var en böjd växelspak.
Dags att köpa trisslott? :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Du var inte ensam. Jag visade upp mina vurpkunskaper för halva göteborgs poliskår precis utanför Gamla Ullevi idag :gnissla

Dom blev lite pratiga...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
tell me the story!!!:)

Vi vill se bilder med :D

Och helst film!

Kom från Odinsgatan och stod vid det första rödljuset av två på den vägen som sedan går in i Allén. Det var lite kö så jag trängde mig lite smidigt förbi två V70 och det blev grönt precis rätt i tid. Gasade på över det lilla "krönet" som är precis vid det andra rödljuset. Har kört med regndäck hela vintern så jag är inte van vid att det ska släppa. På baksidan av krönet får jag sladd som jag häver. Häver det bara åt skogen för mkt så nästa släng blir för mkt. Eller om det var den tredje!? :va
Resulterar i att jag åker på magen och ser hojen åka före mig. Vi åker en bit och det skrapar ljudligt när hojen åker från mig. Själv glider jag snyggt på goretexstället och det är sophalt. Jag glider lååångt. Reser mig och joggar lätt bort till hojen. Ser att en supporterpolis är på väg mot mig och jag hör hur en bil börjar tuta bakom mig. Reser hojen, synar dom nästan obefintliga skadorna och sparkar igång hojen. Precis när jag ska lägga in ettan parkerar bonkebussen brevid mig och jag inser att han vill prata med mig. Nu har även en polis till fots kommit fram till mig. Dom undrar hur det är med mig, flera gånger. Dom frågar om det är en motorcykel :gnissla och var min regplåt är. Jag drar fram plåten som sitter bakom hastighetsmätaren och Pålisen vill även se mitt kk. Supporterpolisen berättar för mig att det är halt ute så jag ska köra försiktigt. Efter några minuter får jag åka vidare då allt är lugnt.

Saknar film o bilder. Tur det, annars hade jag nog fått byta nick till Sköldpaddan...

Last edited:

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Kom från Odinsgatan och stod vid det första rödljuset av två på den vägen som sedan går in i Allén. Det var lite kö så jag trängde mig lite smidigt genom två V70 och det blev grönt precis rätt i tid. Gasade på över det lilla "krönet" som är precis vid det andra rödljuset. Har kört med regndäck hela vintern så jag är inte van vid att det ska släppa. På baksidan av krönet får jag sladd som jag häver. Häver det bara åt skogen för mkt så nästa släng blir för mkt. Eller om det var den tredje!? :va
Resulterar i att jag åker på magen och se hojen åka före mig. Vi åker bit och det skrapar ljudligt när hojen åker från mig. Själv glider jag snyggt på goretexstället och det är sophalt. Jag glider lååångt. Reser migt och joggar lätt bort till hojen. Ser att en supporterpolis är på väg mot mig och jag hör hur en bil börjar tuta bakom mig. Reser hojen, synar dom nästan obefintliga skadorna och sparkar igång hojen. Precis när jag ska lägga in ettan parkerar bonkebussen brevid mig och jag inser att han vill prata med mig. Nu har även en polis till fot kommit fram till mig. Dom undrar hur det är med mig, flera gånger. Dom frågar om det är en motorcykel :gnissla och var min regplåt är. Jag drar fram plåten som sitter bakom hastighetsmätaren och Pålisen vill även se mitt kk. Supporterpolisen berättar för mig att det är halt ute så jag ska köra försiktigt. Efter några minuter får jag åka vidare då allt är lugnt.

Saknar film o bilder. Tur det, annars hade jag nog fått byta nick till Sköldpaddan...

Sälen trot jag hade varit ett bättre nick!
Skönt att alla ni som kraschar motard har klarat er utan bestående men (ut över ett lätt stukat självförtroende)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM