Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Kom från Odinsgatan och stod vid det första rödljuset av två på den vägen som sedan går in i Allén. Det var lite kö så jag trängde mig lite smidigt förbi två V70 och det blev grönt precis rätt i tid. Gasade på över det lilla "krönet" som är precis vid det andra rödljuset. Har kört med regndäck hela vintern så jag är inte van vid att det ska släppa. På baksidan av krönet får jag sladd som jag häver. Häver det bara åt skogen för mkt så nästa släng blir för mkt. Eller om det var den tredje!? :va
Resulterar i att jag åker på magen och ser hojen åka före mig. Vi åker en bit och det skrapar ljudligt när hojen åker från mig. Själv glider jag snyggt på goretexstället och det är sophalt. Jag glider lååångt. Reser mig och joggar lätt bort till hojen. Ser att en supporterpolis är på väg mot mig och jag hör hur en bil börjar tuta bakom mig. Reser hojen, synar dom nästan obefintliga skadorna och sparkar igång hojen. Precis när jag ska lägga in ettan parkerar bonkebussen brevid mig och jag inser att han vill prata med mig. Nu har även en polis till fots kommit fram till mig. Dom undrar hur det är med mig, flera gånger. Dom frågar om det är en motorcykel :gnissla och var min regplåt är. Jag drar fram plåten som sitter bakom hastighetsmätaren och Pålisen vill även se mitt kk. Supporterpolisen berättar för mig att det är halt ute så jag ska köra försiktigt. Efter några minuter får jag åka vidare då allt är lugnt.

Saknar film o bilder. Tur det, annars hade jag nog fått byta nick till Sköldpaddan...

Vilken tur att h*n berättade det då.. du kanske inte visste att de va halt ute menar jag... :huvet

-

Någon som vet vad som händer om jag sätter på en ljuddämpare från en 250 2t på min 250 4t ?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Vilken tur att h*n berättade det då.. du kanske inte visste att de va halt ute menar jag... :huvet

-

Någon som vet vad som händer om jag sätter på en ljuddämpare från en 250 2t på min 250 4t ?

Ljuddämparen är ju bra jävla mycket mindre på en 2t, så det lär nog låta bra mycket iaf...
Frågan är ju om dimensionerna passar öht. :va

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Ljuddämparen är ju bra jävla mycket mindre på en 2t, så det lär nog låta bra mycket iaf...
Frågan är ju om dimensionerna passar öht. :va

ja jag har verkligen inte en aning om vad som kan hända om man gör ett sånt bygge.. enda jag vet är att en 250 2t dämp å så bra i storleken :)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
ja jag har verkligen inte en aning om vad som kan hända om man gör ett sånt bygge.. enda jag vet är att en 250 2t dämp å så bra i storleken :)

dom brukar ha mycket mindre anslutningsdiameter. samt mindre innerdiameter så det är möjligt du tappar effekt på det.

men det beror ju självklart på byggets omfattning...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
:D skön fråga, då vill man verkligen ge ett ironiskt svar tillbaka men det ger ingenting...

Gött att det gick bra med dig och moppen. :)

Hehe, ja, man var ju sugen. Då hade man ju sluppit visa KK oxå...om dom nu hade trott på mig. Kanske inte eftersom dom förmodligen hörde mig när jag gasade iväg från rödljuset...

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Har också varit med om att polisen frågat om det är en motorcykel jag kör. Ännu mera skrämmande var det att ena polisen var noga med att påpeka att han själv körde mc:gnissla

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
helg? åka? sugna? besiktning? skitfanpankaka? åka ändå?

HolmXR650R

Holmen..
Gick med
10 May 2011
Hoj
2000 Honda XR650R
Någon som skall ut på en sväng i helgen? om det ljusnar bland molnen....
Jag som är ny här på tråden skulle gärna dyka upp!!!

Ha det gött..

/ Stefan

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Holmen, jag bangar inte. Bor själv i majorna :D Vart bor du? Bor nära 7-eleven vid fjällgatan :yoparty

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Tänkte bara höra mig för lite granna:
Är det någon här som saknar en Vit KTM 625/660
med lite klistermärken? (Bla orange Pimpstar-klibba.)
Den såg ut att ha ett acra-system. Hojen saknade
reg-skylt och kördes på Opaltorget ute i Tynnered.
Föraren hade hjälm men pga avsaknad av regskylt så
blir man lite misstänksam. Jag hann tyvärr inte få fram
mobilen för att ta en bild...

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Tänkte bara höra mig för lite granna:
Är det någon här som saknar en Vit KTM 625/660
med lite klistermärken? (Bla orange Pimpstar-klibba.)
Den såg ut att ha ett acra-system. Hojen saknade
reg-skylt och kördes på Opaltorget ute i Tynnered.
Föraren hade hjälm men pga avsaknad av regskylt så
blir man lite misstänksam. Jag hann tyvärr inte få fram
mobilen för att ta en bild...

Det finns en vit harv därute som har tappat skylten så det kan vara lugnt. Har varskott honom i alla fall. Bra med öppna ögon :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO