Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Tjena!! Tänkte höra lite om Duke 640 :)
Jusst nu har jag en Ducati Monster 600, har inte ens körkort ännu men börjar redan tröttna på den (på god väg med mitt KK, teroi provet snart sen uppkörning direkt när ja får tid)... Blir så jävla sugen på en motard när ja läser här :)

I allafall till frågan. Hur är försäkringen för den? Jag är 22 år men ja ställer den nog på farsan tror jag, har min monster på honom redan.

Hur är det om man ska kanske t.ex dra en trip till Gotland motsvarande med dom? Har inte råd med 2 hojar så det måste funka iaf att ta den sträckor som till gotland :p Läser jusst nu att dom stjäls ofta :mad:, bor på gibraltar så det är inte direkt lätt att gömma den :mad:.

Och har läst lite om att motarder behöver mer service osv? Är den dyr att äga? Något mer man bör veta?

Tack på förhand!
Klart du ska ha en Duke.
Du kan försäkra den på bilsport & mc offroadförsäkring för typ 6 papp i stan eller 3 om du kan skriva dig utanför.
Service är det på 500 mil så det är knappt nåt att bry sig om.
Jag har haft min sen 2003 och har inte haft några större problem på 2000 mil.
Hör av dig om du vill veta nåt mer, min är förövrigt till salu med...
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=17835
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ja förmodligen, orka ta andras saker :mad:


ja man blir förbannad. iskallt av dom att plocka den mitt på dagen.

är så jävla surt att behöva vänta den månad man måste vänta innan fb kan ge än en ny hoj såhär mitt i säsongen.

man blir förbannad helt enkelt:mad: någon som är på att återinviga en gaskammare nånstans för hojtjyvar och våldtäcktsmän?
 

mattepatte

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Göteborg!
Hoj
Monster 600
Gött att höra gollum, blir sjukt lockad på din där :tuttar
Får se ifall den e kvar efter att ja hört med banken osv :yoparty (kanske bör ta kortet också innan ja säljer min :huvet )
Helt klart är det en sån ja ska ha iaf!
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Nä kommer aldrig mer våga ställa en hoj någonstans om jag inte har 20 lås.. En på forumet hade tydligen sett dom ta över hojen via cykelbron gamlestan ringön.. så ni på hisingen får gärna hålla ögonen öppna :) thanx

Dags att sluta vara lata mig och låt kättingen följa med nu varje gång verkar de som:huvet :)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tjena!! Tänkte höra lite om Duke 640 :)
Jusst nu har jag en Ducati Monster 600, har inte ens körkort ännu men börjar redan tröttna på den (på god väg med mitt KK, teroi provet snart sen uppkörning direkt när ja får tid)... Blir så jävla sugen på en motard när ja läser här :)

I allafall till frågan. Hur är försäkringen för den? Jag är 22 år men ja ställer den nog på farsan tror jag, har min monster på honom redan.

Hur är det om man ska kanske t.ex dra en trip till Gotland motsvarande med dom? Har inte råd med 2 hojar så det måste funka iaf att ta den sträckor som till gotland :p Läser jusst nu att dom stjäls ofta :mad:, bor på gibraltar så det är inte direkt lätt att gömma den :mad:.

Och har läst lite om att motarder behöver mer service osv? Är den dyr att äga? Något mer man bör veta?

Tack på förhand!

Hej
Jag tänkte inte bedömma 640 duke motardegenskaper, utan mer peka på komforten
Gennerelt probem när det gäller stora 1 cylindriga hojar är vibrationer som kan vara rätt kraftiga vid vissa varvtal. Detta minskar långfärdskomforten rejält. KTM tillhör inte dom mest vibrationsfria. Flercyindriga hojar brukar ha bättre långfärdskomfort när det gäller motorkaraktär. Många encylindriga har ett smalt varvtalsregister register där dom trivs bra.
Sedan måste man väga in andra fördelar med motard t.ex smidigheten i stan och på småvägar. Ett plus är att går och "busköra" med en motard.

Slutligen så finns ju KTM 950 /990 SM som har tvåcylindrig motor, precis som "Duccen". Den har bättre långfärdskomfort men är något klumpigare än 640.
//
Tobbe
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Hej
Jag tänkte inte bedömma 640 duke motardegenskaper, utan mer peka på komforten
Gennerelt probem när det gäller stora 1 cylindriga hojar är vibrationer som kan vara rätt kraftiga vid vissa varvtal. Detta minskar långfärdskomforten rejält. KTM tillhör inte dom mest vibrationsfria. Flercyindriga hojar brukar ha bättre långfärdskomfort när det gäller motorkaraktär. Många encylindriga har ett smalt varvtalsregister register där dom trivs bra.
Sedan måste man väga in andra fördelar med motard t.ex smidigheten i stan och på småvägar. Ett plus är att går och "busköra" med en motard.

Slutligen så finns ju KTM 950 /990 SM som har tvåcylindrig motor, precis som "Duccen". Den har bättre långfärdskomfort men är något klumpigare än 640.
//
Tobbe
Helt klart vibrerar det ju en hel del med stånkor, jag har kört 30 mil som mest på en dag med den, men då stannar man ju och äter glass på vägen med:tummenupp
 

mattepatte

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Göteborg!
Hoj
Monster 600
Allright, ja har kollat lite på 950/990 SM också, men är ju något dyrare samt klumpigare som du säger. I värsta fall har ju farsan en ducce han med, 900 monster som ja får sno om man ska iväg på längre sträckor.. Eller får ja helt enkelt skaffa mig ett bättre jobb så man har råd med 2 :yoparty
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Min hoj blev stulen idag :mad: :mad:

KTM 625 smc 06

Regnr: FLP472

Stals idag runt 14.00 tiden utanför kristinedals träningscenter i gamlestan (Göteborg)

Mötte en ktm (dekaltrimmad 625-06/07 eller 690, det gick lite för fort) med bilen i biskopsgården i söndags. Inte så konstigt om det inte vore för att killen körde över 100 över fartguppen utan hjälm och utan någon som helst kontroll. Min gissning är att denne rakade och tatueringsprydde man hade "lånat" hojen nånstans han också.

Frågan är om man skulle åka dit om man råkade snedda över vägen och "toucha" honom (pga den stress han utsatte mig för i trafiken så skulle jag ha gjort en "undanmanöver").
 

Vigilante

Buse
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Gbg vettöö
Hoj
Orange Cruush 625
Mötte en ktm (dekaltrimmad 625-06/07 eller 690, det gick lite för fort) med bilen i biskopsgården i söndags. Inte så konstigt om det inte vore för att killen körde över 100 över fartguppen utan hjälm och utan någon som helst kontroll. Min gissning är att denne rakade och tatueringsprydde man hade "lånat" hojen nånstans han också.

Frågan är om man skulle åka dit om man råkade snedda över vägen och "toucha" honom (pga den stress han utsatte mig för i trafiken så skulle jag ha gjort en "undanmanöver").



Helt rätt dom fattar inte vad dom utsätter andra människor för inkl sig själva men dom får gärna köra in i en betongvägg så länge ingen annan tar skada dom lär ju sig endå inte :huvet
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Någon som saknar en husaberg?
såg en med skjuts, inga hjälmar, som körde på cykelbanan tillsammans med några mopeder förbi lilla bommen i fredags när jag var där.
(För det finns väl ingen 4-takt moppe på marknaden som ser ut som en blå-gul husa???)

Regplåtens vara eller inte såg jag inte.
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
jag är på men har inte fått tag i ny slang till bakdäcket ännu. nån som har en extra till salu ? den jag fixade till sist höll inte :(

du kan låna min bakfälg om du vill, sitter 45 drev på och ett slitet gooldspeed (men de funkar), eller så tar jag med fälgen så byter vi på platts., däcket ska ändå av..

jag ska till klintan imorron har du hört med han? jag kunde ju plockat upp en där annars??




P.S 2-0:yoparty :cpparty :yoparty
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
du kan låna min bakfälg om du vill, sitter 45 drev på och ett slitet gooldspeed (men de funkar), eller så tar jag med fälgen så byter vi på platts., däcket ska ändå av..

jag ska till klintan imorron har du hört med han? jag kunde ju plockat upp en där annars??

P.S 2-0:yoparty :cpparty :yoparty

jag var hos klintan igår o köpte däck men han hade inga slangar på lager. jag försöker fixa en slang under dagen på alhqvist eller dylikt. chansen finns ju dock att slang inte går att få tag på så det hade vart bra om du kunde ta med din fälg med däck. så kan vi byta på plats.
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
jag var hos klintan igår o köpte däck men han hade inga slangar på lager. jag försöker fixa en slang under dagen på alhqvist eller dylikt. chansen finns ju dock att slang inte går att få tag på så det hade vart bra om du kunde ta med din fälg med däck. så kan vi byta på plats.

ok,., ska vi mötas upp någon stanns? ,så jag hittar,. när hade du tänkt å åka?
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Vi kan ju höras under dagen men jag tror vi drar runt 15:30 från stan, Jag står lastad med hojen på jobbet redan ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top