Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Det var ju er idé :D
Vad är sticky nu då? (Fort, innan Vael kommer med nåt svar jag mår
illa av) :brinnerup

En "sticky" är en tråd som alltid är högst upp på forumdelens första sida, oavsett om det postats i den nyligen eller för ett år sedan.
Väldigt viktiga trådar brukar man göra sticky, som är av allmännytta.

_Rick_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
2009 Yamaha XT660X
jag körde upp idag på Säve och grejjade kortet. Fan vad skönt. Och idag är det ju kanonväder med :D Skall fira med lite glass på US Ice cream strax.

Kanske får vara med med min "fusk motard" och ut och åka med de stora grabbarna? :D

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Det var ju er idé :D
Vad är sticky nu då? (Fort, innan Vael kommer med nåt svar jag mår
illa av) :brinnerup
Frågan är ju bara hur jag ska göra med tröjan nu :confused:

kassera och köp ny, skjut in mer deg och bidra till att vi går ut ur lågkonjunkturen. :D

körning idag gp 18.00
1.mr fuck
2. jenzino - (Kan behöva hjälpa Nugget med en grej dock så kan ev möta upp sen)

Last edited:

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
jag körde upp idag på Säve och grejjade kortet. Fan vad skönt. Och idag är det ju kanonväder med :D Skall fira med lite glass på US Ice cream strax.

Kanske får vara med med min "fusk motard" och ut och åka med de stora grabbarna? :D

Grattis till kortet och klart du ska med :tummenupp Snyggt namn oxå föresten :D

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
kassera och köp ny, skjut in mer deg och bidra till att vi går ut ur lågkonjunkturen. :D

körning idag gp 18.00
1.mr fuck
2. jenzino - (Kan behöva hjälpa Nugget med en grej dock så kan ev möta upp sen)

1. mr fuck
2. jenzino - (Kan behöva hjälpa Nugget med en grej dock så kan ev möta upp
3.
4.
5.
6.
7. Nugget - Osså det Jenzino sa... :tummenupp

Grattis! :tummenupp

Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800

Grattis!! Klart du ska med o åka:tummenupp

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Blir det skog eller???
Har inte tvätt byxorna efter förra svängen...:gnissla

haha, jag får fortfarande knappt up dragkedjorna till mina missanpassade dojjor efter förra turen.. och det blir smutsigt hur jag än sitter. erh.. jag blir sen då frisören tyckte jag akut behövde klippas o åtog sig övertid.. Möter gärna upp efter, ca 1830 (fast då sitter ni la kvar på GP allihop, haha) :D

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Jahapp, kvällens körning slutade ju tråkigt.
Skulle ut och brumma med Niklas en sväng ikväll, utforska lite trappor, se om vi hittade några roliga hopp, samt öva lite wheelies. Hann köra runt i kanske 15min innan jag märkte att hojen betedde sig väldigt konstigt, och se där, mitt bakdäck var helt platt.

Lyckades puttra hem utan större bekymmer (hade bara hunnit 2-3km), och vid en snabb okulär besiktning hittade jag inget som tyder på yttre penetrering.

Har ju innerslang i mitt däck, så något måste ju hänt den. Vad vet jag dock inte. Mitt däck börjar ju bli allmänt slitet, så det var väl kanske någon trappa som tog kål på det.

Nåväl, däcket är ju som sagt ganska finito, så nu måste jag ha ett nytt. Vad har ni grabbar att rekommendera?
Var ska jag beställa ifrån?
Vad ska jag beställa?
Vem ska montera?

Betänk att jag är student och just nu har totalt 90kr i min plånbok och på bankkontot, så något som är hyfsat bra och relativt billigt. Jag kör ju i princip aldrig på bana eller pressar jättehårt i kurvor.

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Skulle ut och brumma med Niklas en sväng ikväll, utforska lite trappor, se om vi hittade några roliga hopp, samt öva lite wheelies. Hann köra runt i kanske 15min innan jag märkte att hojen betedde sig väldigt konstigt, och se där, mitt bakdäck var helt platt.

Lyckades puttra hem utan större bekymmer (hade bara hunnit 2-3km), och vid en snabb okulär besiktning hittade jag inget som tyder på yttre penetrering.

Har ju innerslang i mitt däck, så något måste ju hänt den. Vad vet jag dock inte. Mitt däck börjar ju bli allmänt slitet, så det var väl kanske någon trappa som tog kål på det.

Nåväl, däcket är ju som sagt ganska finito, så nu måste jag ha ett nytt. Vad har ni grabbar att rekommendera?
Vad ska jag beställa?
Vem ska montera?

Betänk att jag är student och just nu har totalt 90kr i min plånbok och på bankkontot, så något som är hyfsat bra och relativt billigt. Jag kör ju i princip aldrig på bana eller pressar jättehårt i kurvor.

Här har jag handlat http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html Men i ditt fall låter det som att du letar begagnat.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Vad ska jag beställa?
Vem ska montera?

Har för mig att Kollemannen här på forumet har skurna slicks han vill bli av med...

Annars brukar jag handla på mcdackonline.com.
Silverjonten har snackat om ett ställe i Mölndal också som skulle vara bra, men självfallet kommer jag inte ihåg namnet nu :gnissla

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA

roadracing forumet :tummenupp brukar inte vara problem att hitta riktigt fräsha däck för bara några hundringar.

montera kan du väl göra själv om du har det knapert..

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
roadracing forumet :tummenupp brukar inte vara problem att hitta riktigt fräsha däck för bara några hundringar.

montera kan du väl göra själv om du har det knapert..

Problemet är bara att dessa däck är 180 alt 190 breda, blir lite väl svårt att få på det på en motard...

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Har för mig att Kollemannen här på forumet har skurna slicks han vill bli av med...

Annars brukar jag handla på mcdackonline.com.
Silverjonten har snackat om ett ställe i Mölndal också som skulle vara bra, men självfallet kommer jag inte ihåg namnet nu :gnissla

Skurna slicks, vad säger de i blåa kläder om sådant? Böter känns inte så lockande...

Har handlat på mcdäckonline tidigare, och det var skitsmidigt.

Har ej verktyg för att byta själv, någon som skulle känna sig sugen att hjälpa lite isf?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Skurna slicks, vad säger de i blåa kläder om sådant? Böter känns inte så lockande...

Har handlat på mcdäckonline tidigare, och det var skitsmidigt.

Har ej verktyg för att byta själv, någon som skulle känna sig sugen att hjälpa lite isf?
Jag kör på ett maxxis presa sport ma-ps. Har funkat super dom drygt 300 mil jag kört med det. Både på bana och gata. Tippar på att det är ungefär 2/5 kvar att köra på. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln