Gick ju jävligt fint o köra ne sväng idag
Haha! Nja.. Mindre lyckat får jag ju säga... Skönt att du och hojen klara sig i alla fall.. Gick mindre bra med kärringens bil hahaha!! Du va inte snäll mot den Men bra att veta att man INTE kan tvärnita på asfalt med knotterdäck
Haha! Fick till ett par bra repor där Men hur fan fick du med dig listen runt rutan? Och halva taklisten också!! haha! Den satt liksom under din hoj!!
Men har du jätteont nånstans eller? Inte knät hoppas jag..
Knät ömmar lite men inte så farligt.
Mest ont gör handen/handleden, h-underarm och i revbenen.
Tror jag klarade mig utan sprickor och benbrott. Mest troligt sträck/stukningar och klämskador som gör ont. Kommer nog ha några snygga blåmärken på höger sidan i morgon
Sånt tjejer gillar Mark, så du kan ju passa på o vurpa med kryckorna på väg hem från S.U.
Kolla bild 2, min barkbustern träffade rutan/a-stolpen där o sen följde den med upp en bit o då rev jag nog bort listen. Sen e det nog den där jävla bakspegeln som har dunkat i mina revben.
Tror jag klarade mig utan sprickor och benbrott. Mest troligt sträck/stukningar och klämskador som gör ont. Kommer nog ha några snygga blåmärken på höger sidan i morgon
Sånt tjejer gillar Mark, så du kan ju passa på o vurpa med kryckorna på väg hem från S.U.
Kolla bild 2, min barkbustern träffade rutan/a-stolpen där o sen följde den med upp en bit o då rev jag nog bort listen. Sen e det nog den där jävla bakspegeln som har dunkat i mina revben.
Blir det gott väder på lördag så kör ja o kerttu i Blixås. Häng på där vettja! Finns både enduroslinga o crossbana.
Kolle är med på lördag också
Blixås är grymt, bra bana som håller för väta och högtryckstvättar.
Hur är det att köra i crossbanan med SM-hojarna?
Den är kanske mjuk så det förslår...
kerttu har du luftat koppling nån gång? tryckte du bakvägen då?
Jag tycker det är lättast att hänga över sadeln och öppna luftnings-nippel'n samtidigt som man drar in kopplingshandtaget.. Men annars är det ju bara att koppla in sprutan på luftnings-nippel'n nere vid svänghjulet och öppna samtidigt som du trycker in olja.. ha massa trasor på golvet bara! Brukar rinna över rätt bra uppe vid styret
Kopplingen är lätt att lufta på det vanliga sättet. Det tar typ tre pump så har man tryckt igenom vätskan ner till motorn. I början så är tar det lite tid tid att få ner olja genom huvudcylindern.
En parantes:
Upptäckte att cylindern är lackad inuti där kolven (med packningar) rör sig så det kan lossna färgflagor vilket innebär att kolven tjuvnyper luft. Det ser ni om man man öppnar locket och småpumpar så kommer det små små bubblor. Det är ingen fara sålänge det inte kommer upp stora bubblor. Ni märker snabbt om inte kopplingen funkar
SM fjädring brukar vara hårdare än cross fjädring. Kom o prova om ni har knotterdäck. Banan är relativt enkel. Funkar det inte så kan ni prova min hoj (förutsättning att ni vet hur man framför en cross utan att riskera liv och lem).
de va det sist jag lufta också men denna gången big no no!
ok, åker du med bromsvätska eller gaffel/hydral olja?
Jag köpte faktiskt LHM hydraul olja på Biltema (skall enligt kolle vara samma som magura orginal vätska). Det borde vara samma som gaffel olja. Kör inte med bromsvätska, tror den är frätande i längden.
ok, ska se vad som finns i hyllan hemma.
hur är blixtås banan? slät eller stötig? när stänger dom på lördag?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|