Vi som sladdar Motard i skogen...

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Hur är skicket på blixås nu efter allt regn? Funderar på att testa crossbanan några varv med nya hojen. När åker ni dit??

10:00 står vi klentrogna uppställda och fryser, väntar på träningsledare m.m.
Sköj ska det bli...
 

M_LILJA

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Ducati 996-00, Ducati Hypermotard-08såld, Husaberg FS 650-04, Husaberg FE 550-07såld, KTM 380 SX-02KTM 300 EXC-11
Har just instalerat nytt kedjelås på Husan så imorn blir det åka av.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Om någon har ett par extra knäskydd så får ni gärna ta med det. Jonas har inga egna än o vi hinner nog inte köpa innan körningen imorn.

Hur är skicket på blixås nu efter allt regn? Funderar på att testa crossbanan några varv med nya hojen. När åker ni dit??

Den brukar klara regn bra. Förra helgen var den inte i kanonskick men då blir det ju bara ännu bättre träning :) De borde ha fixat till den till imorn.
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Ja va på biltema idag och skulle köpa ny klossar bak men dom hade inte rätt sort :( när öppnar sport depån imon????

Sportdepån i Sävedalen AB

Besöks adress Brodalsvägen 1 A

433 38 Partille

Faktura/postadress Box 119

433 28 Partille

Telefon: 031-264433, 266060

E-post: sportdepan@telia.com

Öppettider:

Måndag-Fredag 10.00-18.00
Lördagar 10.00-14.00

:krama
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Kul sväng idag. :)

Lite bilder då.

Tomteman som kämpar på

DSC00621.jpg


Ooops...

DSC00623.jpg


Och så hade vi en 80tals ikon med oss med

DSC00624.jpg


Niklas hoppar

DSC00630.jpg
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Några bilder till;

Jocke hoppar lite med

DSC00628.jpg


Jocke verkar lite knäckt av sin bludder husa

DSC00633.jpg


Och Tomteman vilar sig lite

DSC00634.jpg
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Det va sjukt kul idag! Missa du nåt Classe! Fan vilka sköna och leriga spår vi hittade! Crossbana kan du spara till i sommar sen, när det är torrt och fint:D
Höst är för enduro och sommar är för cross!;)
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Det va sjukt kul idag! Missa du nåt Classe! Fan vilka sköna och leriga spår vi hittade! Crossbana kan du spara till i sommar sen, när det är torrt och fint:D
Höst är för enduro och sommar är för cross!;)

Ja hade kul som fan också, blev helt slut somna i 2 timmar när ja kom hem., min husa bluddra också som fan också å sen bara dog den. Ja kicka som en dåre men nej den starta så klart inte! fick putta den in i depån var helt slut.. sen när jag kolla lite så märkte jag varför den inte starta hehe cdi boxen var borta! Jag hade tappat den på banan så ja å simon sprinta ut på banan å leta. ja hitta den som tur e innan någon hade kört över den :D
sen fick jag punka också å så la elstarten av så hojjen krångla nästan ingenting i vanlig ordning:tungan
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Ja hade kul som fan också, blev helt slut somna i 2 timmar när ja kom hem., min husa bluddra också som fan också å sen bara dog den. Ja kicka som en dåre men nej den starta så klart inte! fick putta den in i depån var helt slut.. sen när jag kolla lite så märkte jag varför den inte starta hehe cdi boxen var borta! Jag hade tappat den på banan så ja å simon sprinta ut på banan å leta. ja hitta den som tur e innan någon hade kört över den :D
sen fick jag punka också å så la elstarten av så hojjen krångla nästan ingenting i vanlig ordning:tungan

Du håller verkligen den hojen i 100% kondition :tummenupp
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
tur att hjälmkameran hade slut på batterier annars hade det nog blivit ett 30min klipp på alla mina vurpor :näsblod

det blev nog något knas me handleden också :gnissla
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
tur att hjälmkameran hade slut på batterier annars hade det nog blivit ett 30min klipp på alla mina vurpor :näsblod

det blev nog något knas me handleden också :gnissla

Ja det var synd att han missade den när du for över styret...
Hoppas handen klarar sig!
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Ja hade kul som fan också, blev helt slut somna i 2 timmar när ja kom hem., min husa bluddra också som fan också å sen bara dog den. Ja kicka som en dåre men nej den starta så klart inte! fick putta den in i depån var helt slut.. sen när jag kolla lite så märkte jag varför den inte starta hehe cdi boxen var borta! Jag hade tappat den på banan så ja å simon sprinta ut på banan å leta. ja hitta den som tur e innan någon hade kört över den :D
sen fick jag punka också å så la elstarten av så hojjen krångla nästan ingenting i vanlig ordning:tungan

Men herrejävlar Classe!! Hur lyckas du med det där då? Säger ju det! Antingen du eller hojen som går sönder!!:D Gött att du hitta CDI:n i alla fall! Inte så kul att köpa en ny.. =/ Elstarten brukar ju bara va glapp i en kontakt bakom framlyset.. Om inte startmotorn har lagt av?
Du får köpa TU-bliss slag, så slipper du punka;) Sen ska vi nog ta en kurs med dig! Så du får lära dig köra UTAN att vurpa! Så slipper du döda dig eller hojen hela tiden;)
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Men herrejävlar Classe!! Hur lyckas du med det där då? Säger ju det! Antingen du eller hojen som går sönder!!:D Gött att du hitta CDI:n i alla fall! Inte så kul att köpa en ny.. =/ Elstarten brukar ju bara va glapp i en kontakt bakom framlyset.. Om inte startmotorn har lagt av?
Du får köpa TU-bliss slag, så slipper du punka;) Sen ska vi nog ta en kurs med dig! Så du får lära dig köra UTAN att vurpa! Så slipper du döda dig eller hojen hela tiden;)

:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top