Vi som vill klaga på ***** å andra handlare som inte sköter sigs tråd

Status
Ej öppen för fler svar.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Egentligen räcker det med att starta en tråd liknande många andra..te.x "Nån som handlat här" ,,
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
R.Lehtipalo skrev:
Eftersom du har svårt att hålla dig till ämnet som en tråd behandlar! Klart som fan att dom plockar bort trådar som behandlar specifika handlare, det är ju trots allt deras policy! Likförbannat postar du inlägg som direkt pekar ut dessa handlare. Nu detta! Gör mig och alla andra en tjänst; ut och kör lite hoj! :7peta

Visa gärna exakt VAR jag pekar ut en handlare i denna tråden.
Nä jag kan inte köra hoj, jag är förkyld som fan.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
freddexwing skrev:
Visa gärna exakt VAR jag pekar ut en handlare i denna tråden.
Nä jag kan inte köra hoj, jag är förkyld som fan.

Jag blev irriterad för att du pekade ut handlare i den förra tråden, som blev stoppad på grund av det!

Krya på dig! :tummenupp
 

Guido

g
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Östersund
Hoj
Gsxr 1000-04 Honda 650 xr
Skulle inte någon kunna slänga upp en liten poll om vad vi här på SH tycker om ett urval handlare och på så sätt få ut om många e missnöjda eller om vi tycker
dom e bra.

Tex
W-motoracing
Lelles
Bikeshop
Bikestop

m.m
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
R.Lehtipalo skrev:
Jag blev irriterad för att du pekade ut handlare i den förra tråden, som blev stoppad på grund av det!

Krya på dig! :tummenupp

Så då tar du upp det i denna?
Nu tigger du om det...
Om en tråd heter "Ang Firman F" lär den ju handla om Firman F.
Om någon skriver om Firman F, klaga inte över det.
Och fortsätt inte klaga över det i en tråd som inte har med Firman F att göra.

"Krya på dig!"
Tack! SKa dra och käka nu.

/fredde
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
freddexwing skrev:
Så då tar du upp det i denna?
Nu tigger du om det...
Om en tråd heter "Ang Firman F" lär den ju handla om Firman F.
Om någon skriver om Firman F, klaga inte över det.
Och fortsätt inte klaga över det i en tråd som inte har med Firman F att göra.

"Krya på dig!"
Tack! SKa dra och käka nu.

/fredde

I den tråden och första inlägget stod det, om du hade bemödat dig att läsa den noggrannt, att jag tyckte att min trådrubrik var dålig. Men dom går ju som sagt inte att ändra så. Återigen, läst det första inlägget och begrundat vad som stod där fattat vad tråden IGENTLIGEN handlat om.
 

Alf Sundström

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Boden
Hoj
Busa-03
Anonyma forumanvändare som ska klaga på näringidkare då de har en konflikt?
Varför inte lösa den konflikten via ARN och då handlaren fälls (INTE FÖRE) lägga ut det ärendet?
Handlaren kan annars drabbas av att bittra människor skadar hans verksamhet utan sakskäl.
Det är allt för enkelt för fega anonyma forumanvändare (=som ej står för sina åsikter med namn och kontaktinformation) att jävlas med företag för att detta ska få förekomma på ett forum.....

Alf Sundström/ Anställd på mc-firma

(Vid fundering ring 070-2406159 och ta det med mig)
 
Last edited:

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Alf Sundström skrev:
Anonyma forumanvändare som ska klaga på näringidkare då de har en konflikt?
Varför inte lösa den konflikten via ARN och då handlaren fälls (INTE FÖRE) lägga ut det ärendet?
Handlaren kan annars drabbas av att bittra människor skadar hans verksamhet utan sakskäl.
Det är allt för enkelt för fega anonyma forumanvändare (=som ej står för sina åsikter med namn och kontaktinformation) att jävlas med företag för att detta ska få förekomma på ett forum.....

Alf Sundström/ Anställd på mc-firma

(Vid fundering ring 070-2406159 och ta det med mig)

Hej Alf och tack för det sakliga inlägget. Nu är det så att ärendet är hos Konsument Luleå, som ger mig rätt i ärendet. Trots att Konsument Luleå talat med den nämnda handlaren vägrar han ge ersättning. ARN tar dessutom inte upp ärenden som behandlar saker med mindre än 500kr(inte 100% säker) i värde. Därför gick jag ut i SH med vår epostutväxling, som av Mattias blev bortcensurerad.

Dessutom vägrar den nämnda firman att svara på mina email angående hur dom ställer sig till ARN's riktlinjer för ägandeansvar. Personligen vet jag att firman du arbetar för behandlar kunder på ett seriöst sätt.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Alf Sundström skrev:
Anonyma forumanvändare som ska klaga på näringidkare då de har en konflikt?
Varför inte lösa den konflikten via ARN och då handlaren fälls (INTE FÖRE) lägga ut det ärendet?
Handlaren kan annars drabbas av att bittra människor skadar hans verksamhet utan sakskäl.
Det är allt för enkelt för fega anonyma forumanvändare (=som ej står för sina åsikter med namn och kontaktinformation) att jävlas med företag för att detta ska få förekomma på ett forum.....

Alf Sundström/ Anställd på mc-firma

(Vid fundering ring 070-2406159 och ta det med mig)

Håller helt med dej!
/fredde
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Feg?

Alf Sundström skrev:
Det är allt för enkelt för fega anonyma forumanvändare (=som ej står för sina åsikter med namn och kontaktinformation) att jävlas med företag för att detta ska få förekomma på ett forum.....

Det är en sak jag inte riktigt förstår, att anklaga någon för feghet som ger uttryck för sina åsikter och som argumenterar för dom? Jag vill inte att kreti och pleti ska ringa mig mitt i natten. Vill dom nå mig är det bara att PM'a eller skriva inlägg på SH. Om du sedan anser det som kurage att ge ditt telefonnummer på Internet är en annan sak. Jag hade då inte gjort det.

Den utpekade firman kan nå mig medelst telefon, email eller varför inte SH-forum. Dessutom kan Konsument Luleå nå mig medelst telefon och email. Är det någon annan som har med ärendet att göra, så meddelar jag gärna hur dom ska göra för att nå mig.

Resten är för allmänhetens kännedom om mina erfarenheter med den tilltalade. Därav SH-forum.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
R.Lehtipalo skrev:
Det är en sak jag inte riktigt förstår, att anklaga någon för feghet som ger uttryck för sina åsikter och som argumenterar för dom? Jag vill inte att kreti och pleti ska ringa mig mitt i natten. Vill dom nå mig är det bara att PM'a eller skriva inlägg på SH. Om du sedan anser det som kurage att ge ditt telefonnummer på Internet är en annan sak. Jag hade då inte gjort det.

Den utpekade firman kan nå mig medelst telefon, email eller varför inte SH-forum. Dessutom kan Konsument Luleå nå mig medelst telefon och email. Är det någon annan som har med ärendet att göra, så meddelar jag gärna hur dom ska göra för att nå mig.

Resten är för allmänhetens kännedom om mina erfarenheter med den tilltalade. Därav SH-forum.

Ok,du använder SH för att informera "alla" om handlaren.

Tycker du inte att det är lite löjligt med tanke på att vi konstaterade på ett tidigt staduim att det är du själv som gjort fel,och om man lägger till faktumet att det hela handlar om ca 250 kronor.

Skaffa ett liv istället.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Långa farbron skrev:
Ok,du använder SH för att informera "alla" om handlaren.

Precis!

Långa farbron skrev:
Tycker du inte att det är lite löjligt med tanke på att vi konstaterade på ett tidigt staduim att det är du själv som gjort fel,och om man lägger till faktumet att det hela handlar om ca 250 kronor.
Skaffa ett liv istället.

Vilka är vi? Du och Molgan?
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Ericsson skrev:
Först och främst kritisererar jag dig inte. På ett forum vars främsta uppgift var att föra fram människors åsikter i alla frågor, som inte var olagliga, så hade jag tyckt som du. Nu är vi inte där.

Eftersom SH's forum är för knuttar som åker sporthoj, tycker jag att trådar som berör MC-handlare som högst relevanta eller?

Ericsson skrev:
Skillnad på brottsmål och civilmål. Staten vs dig eller annan person vs. dig.

Du blandar ihop saker: Civilmål = tvistemål, som till exempel att bli "blåst" av en skrupellös MC-handlare. Straffprocess = Brottmål. Till vilken av de två typerna tror du förtal hör, vilket Swedie verkar vara rädd för?


Ericsson skrev:
Vet ingenting om Swedie.

Bra, lämna då hypotetiska påståenden om Swedies "spons" osagda!

Ericsson skrev:
Vissa gånger är det bra att veta när man ska gå på korståg och när man ska svälja förtreten. Du har väl egentligen rätt men uppenbarligen på fel plats.

Rätt, men på fel plats? Jaha, precis det är vad mitt "korståg" handlar om. Att jag har rätt på rätt plats.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Ericsson skrev:
Skillnad på brottsmål och civilmål. Staten vs dig eller annan person vs. dig.

Mera utförligt:

Genom tvistemål skyddas materiella rättigheter, i brottmål skyddas individen samt individens egendom.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Långa farbron skrev:
Bara för att du har låtsaskompisar behöver det ju inte betyda att alla har det.

Sen är din självbild ganska trasig.

Du kanske skulle hänga på AmatörPsykolog.com istället för på sporthoj.com? :dummer
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag måste bara säga att denna tråden fyller sitt syfte ypperligt!
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Ericsson skrev:
Uppenbarligen handlar det inte om något annat än att du är en bitter sur skit.

Allt är en fråga om tolkning. Vem vet, du kanske har rätt, eller varför inte, kanske helt fel! Snacka kan alla, argumentera sakligt är svårare!

Kör hårt! :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top