Viaplay tappar MotoGP?

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Det ryktas att det inte är lönt att ha Viaplay längre eftersom dom tappat MotoGP-kontraktet.
Någon som vet mer om detta?
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Okej där ser man. Verkar ju ändå osäkert om det är färdigförhandlat.
Nej, dom ville inte kommentera om det är pågående eller avslutade förhandlingar.
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Inte följt gp på flera år nu men tråkigt om Viasat tappar rättigheterna. Alltid tyckt om deras kommentatorer. ?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Kollar alltid med videopass och har svårt att tro att något kan slå det? Simon Crafars intervjuer med team, förare och däcktekniker är toppen, för att inte tala om hans Tech-talk videos som är ren teknikporr?
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Har också kört MotoGP Videopass de senaste 6-7 åren minst pga bättre/mer komplett innehåll samt framförallt pitlanenärvaron under sändningarna (Simon Crafar, Jack A mfl).

Däremot har jag följt Mårtensson och Lyon på deras MotoGP podd, och det vore tråkigt att tappa deras ”svenska” vinkling av MotoGP cirkusen om nu inte de får fortsätta bevaka GPn.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har kört Viasat fram tills förra året då det blev Videopass. Får ändå tillstå att Mårtensson och Lyon var trevliga att höra på.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Annars känns ju replikerna i inlägg #2 - från Viasat eller Allente eller vad fan de kallar sig för nuförtiden - ganska väntade. En person kastar ur sig något som en annan person inte alls håller med om och sedan blir det bara tyst...Professionalitet finns inte ens på kartan. Ibland tycker jag synd om Lyon och Mårtensson. Tänk hur bra det skulle kunna bli med en seriös arbetsgivare...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur funkar videopassen? Är det pay per view eller något annat?
Man, iaf jag, köper ett årsabonnemang på motogp.com.
Kostade 2022 119,99€/år resp 29.99€/månad.
Förutom alla live-race så kan man se alla gamla race on-demand.
Kommentatorerna är grymt insatta och Simon är ruskig på att se nya tekniska detaljer i pitlane.

Vissa här har ibland haft tekniska problem med appen eller hemsidan men, ta i trä, det har inte jag.
Har haft sedan 2012 och rekommenderar starkt. :tummenupp
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom gånger jag har haft videopass har det funkat klockrent, sitter just nu och kollar på shakedown på Svenska rallyt, få se om jag ids pallra mig iväg till serviceplatsen och kolla, men tävlingen ser jag från soffan.

Det är ju lite synd att man måste ha ett videopass för varje motorsport man är intresserad av, men jag har skippat MotoGP i år
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Yes, va gött!
Egentligen skulle man ha både Viaplay och videopass. Simon Crafar är ju fantastisk men det tycker jag Lyon och Mårtensson också är.
Dessutom gillar jag också det svenska perspektivet man inte får annars.
Något som tog längre tid att vända verkar ha varit att uppskatta de svenska kommentatorerna.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tyckte ju att Nikola Milovanovic var bättre än Mårtensson. Nu är det mest som att Bill och Bull kommenterar. Man får en bekräftande kommentar på det den andre just har sagt.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Har man en gång lyssnat på Toby Moody och Julian Ryder så är alla andra kommentatorer ett skämt - allra helst de svenska!
:fakta
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Man, iaf jag, köper ett årsabonnemang på motogp.com.
Kostade 2022 119,99€/år resp 29.99€/månad.
Förutom alla live-race så kan man se alla gamla race on-demand.
Kommentatorerna är grymt insatta och Simon är ruskig på att se nya tekniska detaljer i pitlane.

Vissa här har ibland haft tekniska problem med appen eller hemsidan men, ta i trä, det har inte jag.
Har haft sedan 2012 och rekommenderar starkt. :tummenupp
Tror att priset på videopasset har höjts ganska rejält i år? Har inte kollat exakt men för mig spelar det ingen roll då jag sitter o kollar på nästan alla pass, alla klasser, alla racehelger och anser att det är ett av de billigaste nöjen som finns.
Visst.. det är inte alltid utan problem, ljud och bild laggar lite ibland och kan tycka att de är sega på att lägga upp de senaste passen.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top