Viarelli scrambler något att ha?

elias1928

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2021
Hoj
viarelli
Tjena, ska köpa moppe till sonen som fyller 15 i juni, han har tittat lite och hittat Viarelli scrambler, han tycker den är svicool och han vill h den. Jag gjorde lite research och folk säger att den är trög mm.
Någon som har mer erfarenhet eller vet mer om denna moppe? eller något annat tips?

Han vill helst ha en lite "speciell" moppe som inte liknar alla andra mopeder

Han vill enbart ha en cross
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Jävla cool moppe! Skit i om den går lite trögt! Han kommer ju bli coolaste killen i skolan iallafall! Helt klart rätt köp!
Köper ni ny är där ju garanti. Kolla bara tillgång på reservdelar osv. Om ni inte planerar att trimma så får den ju ändå bara gå 45. Då är coolfaktorn att föredra enligt mig. ??
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jävla cool moppe! Skit i om den går lite trögt! Han kommer ju bli coolaste killen i skolan iallafall! Helt klart rätt köp!
Köper ni ny är där ju garanti. Kolla bara tillgång på reservdelar osv. Om ni inte planerar att trimma så får den ju ändå bara gå 45. Då är coolfaktorn att föredra enligt mig. ??
Kunde inte sagt det bättre själv så jag säger ingenting ??
 

elias1928

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2021
Hoj
viarelli
Jävla cool moppe! Skit i om den går lite trögt! Han kommer ju bli coolaste killen i skolan iallafall! Helt klart rätt köp!
Köper ni ny är där ju garanti. Kolla bara tillgång på reservdelar osv. Om ni inte planerar att trimma så får den ju ändå bara gå 45. Då är coolfaktorn att föredra enligt mig. ??
Tack för svar! Nej, vi har ingen plan på att trimma den, men reservdelar? Jag hade också moped när jag var yngre och alla lagliga kommer ju upp i 45, så den är ju ändå lika snabb tänker jag,

Men nu när du ändå svarade så vad tycker du om Viarelli? Är det en bra mopedtillverkare med bra kvalite?
Vi har ett sommarställe där den kommer stå när grabben sen inte kör moppe, så när man är där nere kan köra lite, så håller dom länge? har hört att dom tillverkas i KIna, bra eller dåligt?

Som sagt vet inte så mycket om mopeder och varken jag eller min grabb är intresserad eller kan något om att mecka
Trevlig helg!
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Alltså tror de flesta moppar tillverkas i Kina idag. Kvalitén har ju säkert blivit bättre men svårt att ge ett rakt svar. Har tyvärr inte kunskap i Viarelli. Tyckte dock den var asball haha!
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
När min grabb fyllde moppe för ett par år sedan, så stod jag inför samma dilemma!
Grabben skulle ha er kråssmåppe men i övrigt hade jag fria tyglar...
Läste in att Derbi Senda var da skit o Reiju skulle man inte röra då kvallen tydligen sög...
Jo tjena!
:crash
Om nu Derbi var bra då undrar jag hurihelv... Reiju såg ut.
Grabbens Derbi kändes då inte direkt Hånda om man så säger...
:whip
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Så får man avgöra om det är bra eller dåligt.
Men tillverkas helt säkert i Kina.
Frän var den i alla fall.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Lite trådkapning, tycker också att Viarelli Scramblern är häftig men jag funderar på fyrhjuling.

Ungarna har börjat köra lite fyrhjuling och frun gillar också det, med en till skulle vi alla kunna ut och åka småvägar (jag kör ju KLR då) och funderade på en Viarelli Hunter men sen hittade jag den häftigare Viarelli Agrezza. Quaden har ju manuell låda vilket ju är bra för då tvingas barnen lära sig hantera kopplingen vilket man ju har nytta av i livet.

Frågan är ju bara vilken kvalité Viarelli har? Goes har en fyrhjuling som heler Cooper som verkar vara lite liknande Viarelli Hunter.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Motorn är en honda klon troligen chongchen som är bra.

Men företaget är lite typ sälj och skit i garanti, dom har en tendens att kalla allt för tävlingsfordon o då finns ingen garanti. Personligen fick min son en ny 250 fiddy i kartong.

En av pboxarna i framgaffel läckte innan den kom ur kartongen. Ingen vilja till God vill o absolut ingen garanti.

Och som jag ser det att inte skicka en lös pbox för några 10or för att få en nöjd kund, tja var o en får tolka som dom vill.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Svincool! Köp!
Då slipper han ju kava runt på en sån där svinful scoooootermoppe som alla andra har.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Även jag har en son med samma tanke. Vi var och tittade på Scramblern och (för en moped) den ser ok ut. Förgasaren hade två bensinkranar? Säljaren hade ingen aning om varför. 1 års garanti på motorn och 2 på resten är väl rimligt. Sett till att alternativ 2 på hans lista var 10.000 dyrare så får jag väl ha det i marginal för reservdelar.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag har ägt 3 kinahojar. En 250 enduro mc och två mopeder. Anledningen att jag köpte kinagrejer var att jag tänkte att det är nice med nytt och att priserna för en bättre begagnad kvalitetshoj är högre än en ny kinahoj. Jag har omvärderat sedan dess. Efter mindre än sex månader har du gravrost på kineserna. Ser sjukt bra ut när de är nya men det håller inte länge. Saker vibrerar loss, även motorfästen, så jag kunde inte åka någonstans utan en verktygsväska och loctite. Motordelar är snorbilliga men du kommer eventuellt behöva byta en del. Väldigt ojämn kvalité, speciellt på topplocken.

numera kör jag en 24 år gammal Honda. Funkar tusen gånger bättre. Jag förstår att man gillar scramblerstuket och att den ser sjukt bra ut på bilder och i ett showroom Men det kommer inte vara så. Tyvärr. Jag hade hellre köpt någon äldre kvalitetsmoppe som grabben får scrambla till hemma i garaget.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Just de jag fick byta kabelstam på två av hojarna. Det ärgade sönder rätt fort och blev en del kabelbrott i härvan. Drog om hela elen själv, kostade inte så mycket men det tog ett gäng timmar.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Kanske göra som Tegel förespråkar! Köp något äldre med erkänd kvalité och sen utgå från det. Eller så köper ni en 125a. Övningskör ihop och låter grabben ta A1 samma dag han fyller 16. Han kommer steka alla andra moppar på skolan, har större valfrihet och bättre körkunskaper för trafiken. Dessutom kanske han blir frälst motorcyklist på permanent basis. Helt ok konsekvens enligt mig! ??
Sen är ju 125a bra mycket billigare i försäkring och ägande rent allmänt! finns många fina på marknaden och går man några år tillbaka i tiden kan man få en riktigt frän 125a för samma pris som den där viarellin. Försök leta efter en som är omoddad men servad bara!
 

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Grabbens kompis hade en relativt ny Viarelli. Två gånger blev den stående hemma hos oss och fick hämtas med släp. Ena gången pga haveri på vevstakslagret, andra gången minns jag inte vad det var. Hur som helst tröttnade dom och köpte en ny moppe...
 

elias1928

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2021
Hoj
viarelli
okej, jag själv snackade med några återförsäljare och både jag och min son kom överens om att den e svinsnygg men att den moppen blir det inte.

så vi letade runt på blocket och hittade KSR eller Malaguti, tror deras nya namn är Malaguti men KSR förut.

jaja, det står överallt jag hittat att dom tillverkas i Österrike, likt KTM, men innan jag och sonen går all in för den så vill jag säkerhetställa att detta inte är kina skit.
någon som vet mer om märket?
länk:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
vi letade runt på blocket och hittade KSR eller Malaguti, tror deras nya namn är Malaguti men KSR förut.

jaja, det står överallt jag hittat att dom tillverkas i Österrike, likt KTM, men innan jag och sonen går all in för den så vill jag säkerhetställa att detta inte är kina skit.
någon som vet mer om märket?
Citat: "KSR are a development and distribution company. they do not manufacture anything. given the price of the bikes they sell its fairly certain that they are produced in the far east. not only do they produce bikes badged KSR they also offer bikes for re-branding and advertise this on their Austrian website.. They are extremely secretive about the ultimate source of the bikes they supply. Though they are linked with various Chinese manufacturers particularly the owners of Benelli. amongst others.

KSR also owns Brixton motorcycles who produce classically styled bikes up to 250cc. as well as the Lambretta brand and those bikes are made in Taiwan."
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top