2. Glappar alla nitar lika mycket. Rengör de noga och motionera
Okej vinter göra ang punkt 2, känt på nitarna innan och de glappar inte alls rör sig inte alla helt enkelt. Rengöra och motionera = hur fasen då?
2. Glappar alla nitar lika mycket. Rengör de noga och motionera
Helt glömt bort tråden, bytte däck fortfarande samma, ska kolla med andra belägg, har kollat styrlager o hjullager. inget glapp
Jag har kollat syrlagret o de känns ok.. de enda som återstår o byta är däcket innan jag får börja byta mer kostsamma saker... får se om jag byter i helgen, återkommer
Känns som problemet jag hade i våras med min hoj, provad allt ! tills det bara var skivorna kvar. ( vilka jag skickade til RG brakes !!! jävla skojare)
köpte ett par begade skivor på ebay och vips så var alla mina bekymmer lösta!
kolla om du kan få låna ett par skivor av någon att prova med!
Du får gärna skriva en mer utförlig recension av RG brakes
Du får gärna skriva en mer utförlig recension av RG brakes
jag hade som sagt bekymmer med vibrationer i frampartiet vid inbromsning ( inga vibrationer i bromsgreppet)
ringde och pratade med RG brakes som sa att det var inga problem.
jag fråga hur snabbt han kunde få färdigt mina skivor ( då jag skulle köra på nurburgring 3 veckor senare och ville vara säker på att få dem i tid)
- inga problem. skicka skivorna idag (Torsdag 26/5) så har du dem tisdag senast Onsdag.
Tisdagen kom, inga skivor ! så jag mailar och frågar om de är på G .
får tillbaka ett mail där han frågar om jag inte fått hans mail ? och att skivorna är klara.
nä svarar jag .
-Hoppsan . då har han tagit någon annans skivor fixat dem. ( troligen förväxlat mina med någon annans som inte var lika brådskande)
torsdagen kommer och får ett mail att nu var mina skivor klara och postade! 2/6 -11
Fuck ! fattas bara att det är lång helg nu då !!! inga skivor förens Tisdag! 7/6 -11
så fick jag mina skivor . nysvarvade och fina, dock såg det ut som om det var de gamla nitarna så han måste ha svarvat dem med navet på !
montera och provkörde, jävlar vad de slog i både styre och bromsgrepp. ( obs ! nya bromsbelägg) körde söker 10-15 mil utan förbättring blev bara värre och värre ju varmare skivan blev.
1500 för ingenting .... har försökt nå han på mail och telefon men får inget svar .
Hittade ett par beg på ebay i USA som jag fick 2 dagar innan vi stack till Nurburgring, funkade klockrent.
vad jag tror var fel med mina skivor var inte att de var sneda utan att de var värmeskadade. så när man utförde mätningen på dem (kalla) så var dem raka men allt eftersom man bromsade så expanderade skivan olika mycket runtom och vibrationerna var ett faktum.
slutsats: Det blev en snygg & dyrare väggprydnad än en IKEA tavla .
Ursäkta semi-OT men du ska få en recension av Flex-Hone for rotors.
Micke (stf_paps) ska hjälpa till med svarven på Måndag med ett par sunstarskivor som är riktigt pulserande och jävliga fulla med bromsbeläggsslagg och djupa skåror.
Tack för tipset om Flex-hone (i nån uråldrig tråd)
Okej vinter göra ang punkt 2, känt på nitarna innan och de glappar inte alls rör sig inte alla helt enkelt. Rengöra och motionera = hur fasen då?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|