Vibrerar när jag bromsar (i vissa hastigheter)

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Helt glömt bort tråden, bytte däck fortfarande samma, ska kolla med andra belägg, har kollat styrlager o hjullager. inget glapp
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Helt glömt bort tråden, bytte däck fortfarande samma, ska kolla med andra belägg, har kollat styrlager o hjullager. inget glapp

Skall du redan ge upp din fighter? Nu e du väl för klemig:D
 

Kneedrag

Guest
Jag har kollat syrlagret o de känns ok.. de enda som återstår o byta är däcket innan jag får börja byta mer kostsamma saker... får se om jag byter i helgen, återkommer


Kolvar kan kärva. Villket också kan ge konstig symptom.
Så kolla det också om du har isär bromsar.
Smörj upp gummipackningarna med bromsfett gjort för bromsok och känsliga packningar.Tuben hittar man på MEKA. Kosta runt 70 kr.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Känns som problemet jag hade i våras med min hoj, provad allt ! tills det bara var skivorna kvar. ( vilka jag skickade til RG brakes !!! jävla skojare)

köpte ett par begade skivor på ebay och vips så var alla mina bekymmer lösta!

kolla om du kan få låna ett par skivor av någon att prova med!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Känns som problemet jag hade i våras med min hoj, provad allt ! tills det bara var skivorna kvar. ( vilka jag skickade til RG brakes !!! jävla skojare)

köpte ett par begade skivor på ebay och vips så var alla mina bekymmer lösta!

kolla om du kan få låna ett par skivor av någon att prova med!

Du får gärna skriva en mer utförlig recension av RG brakes
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Du får gärna skriva en mer utförlig recension av RG brakes

jag hade som sagt bekymmer med vibrationer i frampartiet vid inbromsning ( inga vibrationer i bromsgreppet)

ringde och pratade med RG brakes som sa att det var inga problem.
jag fråga hur snabbt han kunde få färdigt mina skivor ( då jag skulle köra på nurburgring 3 veckor senare och ville vara säker på att få dem i tid)

- inga problem. skicka skivorna idag (Torsdag 26/5) så har du dem tisdag senast Onsdag.

Tisdagen kom, inga skivor ! så jag mailar och frågar om de är på G .

får tillbaka ett mail där han frågar om jag inte fått hans mail ? och att skivorna är klara.

nä svarar jag .

-Hoppsan . då har han tagit någon annans skivor fixat dem. ( troligen förväxlat mina med någon annans som inte var lika brådskande)

torsdagen kommer och får ett mail att nu var mina skivor klara och postade! 2/6 -11

Fuck ! fattas bara att det är lång helg nu då !!! inga skivor förens Tisdag! 7/6 -11

så fick jag mina skivor . nysvarvade och fina, dock såg det ut som om det var de gamla nitarna så han måste ha svarvat dem med navet på !

montera och provkörde, jävlar vad de slog i både styre och bromsgrepp. ( obs ! nya bromsbelägg) körde söker 10-15 mil utan förbättring blev bara värre och värre ju varmare skivan blev.
1500 för ingenting .... har försökt nå han på mail och telefon men får inget svar .


Hittade ett par beg på ebay i USA som jag fick 2 dagar innan vi stack till Nurburgring, funkade klockrent.

vad jag tror var fel med mina skivor var inte att de var sneda utan att de var värmeskadade. så när man utförde mätningen på dem (kalla) så var dem raka men allt eftersom man bromsade så expanderade skivan olika mycket runtom och vibrationerna var ett faktum.

slutsats: Det blev en snygg & dyrare väggprydnad än en IKEA tavla .
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Du får gärna skriva en mer utförlig recension av RG brakes

Ursäkta semi-OT men du ska få en recension av Flex-Hone for rotors.
Micke (stf_paps) ska hjälpa till med svarven på Måndag med ett par sunstarskivor som är riktigt pulserande och jävliga fulla med bromsbeläggsslagg och djupa skåror.

Tack för tipset om Flex-hone (i nån uråldrig tråd)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
jag hade som sagt bekymmer med vibrationer i frampartiet vid inbromsning ( inga vibrationer i bromsgreppet)

ringde och pratade med RG brakes som sa att det var inga problem.
jag fråga hur snabbt han kunde få färdigt mina skivor ( då jag skulle köra på nurburgring 3 veckor senare och ville vara säker på att få dem i tid)

- inga problem. skicka skivorna idag (Torsdag 26/5) så har du dem tisdag senast Onsdag.

Tisdagen kom, inga skivor ! så jag mailar och frågar om de är på G .

får tillbaka ett mail där han frågar om jag inte fått hans mail ? och att skivorna är klara.

nä svarar jag .

-Hoppsan . då har han tagit någon annans skivor fixat dem. ( troligen förväxlat mina med någon annans som inte var lika brådskande)

torsdagen kommer och får ett mail att nu var mina skivor klara och postade! 2/6 -11

Fuck ! fattas bara att det är lång helg nu då !!! inga skivor förens Tisdag! 7/6 -11

så fick jag mina skivor . nysvarvade och fina, dock såg det ut som om det var de gamla nitarna så han måste ha svarvat dem med navet på !

montera och provkörde, jävlar vad de slog i både styre och bromsgrepp. ( obs ! nya bromsbelägg) körde söker 10-15 mil utan förbättring blev bara värre och värre ju varmare skivan blev.
1500 för ingenting .... har försökt nå han på mail och telefon men får inget svar .


Hittade ett par beg på ebay i USA som jag fick 2 dagar innan vi stack till Nurburgring, funkade klockrent.

vad jag tror var fel med mina skivor var inte att de var sneda utan att de var värmeskadade. så när man utförde mätningen på dem (kalla) så var dem raka men allt eftersom man bromsade så expanderade skivan olika mycket runtom och vibrationerna var ett faktum.

slutsats: Det blev en snygg & dyrare väggprydnad än en IKEA tavla .

Samma erfarenhet här!
Han "fixade" mina skivor men dom var fortfarande kass ..
Svår att få tag på och när jag väl fick tag i han så sa jag att jag ville ha pengarna tillbaka men han insisterade och sa att han skulle fixa dom på nytt...
Fick tillbaka dom i onsdags men har ej provat dom eftersom jag köpt nya galfer skivor istället ...
Pär skicka gärna pm till mig så kan vi se om vi kan få tillbaka pengarna båda två.
Vet ej riktigt hur jag skall gå tillväga ..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ursäkta semi-OT men du ska få en recension av Flex-Hone for rotors.
Micke (stf_paps) ska hjälpa till med svarven på Måndag med ett par sunstarskivor som är riktigt pulserande och jävliga fulla med bromsbeläggsslagg och djupa skåror.

Tack för tipset om Flex-hone (i nån uråldrig tråd)

Trevligt...

Tänk bara på att både skivan och honingsverktyget skall snurra. Själv har jag gjort en specialare där man klämmer upp skivan i svarven och sen spännt upp en borrmaskin i svarven där honingsverktyget sitter och roterar på lägsta farten.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jepp, som jag fattat det ska skivan rotera med 200 rpm och Flex-honen med ca 500 rpm.
Sedan för man verktyget i ett specifikt mönster över skivan. Ska bli riktigt intressant att se om det kan rädda skivorna. Kostade 53 USD ink frakt från Toolmansworld på eBay
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Provade att byta belägg till ett par bättre begagnade som jag hade liggande.. blev bättre inbillar jag mig av den lillalilla provturen jag gjorde men ändå inte helt bra, har beställt nya belägg o provar byta igen, kolvarna på oken glider väääldigt fint, behövs bara en skruvmejsel o lite spjärn mot skivan för o trycka in dem, så antingen är det nåt med skivan eller nåt annat, men återkommern när de nya beläggen är hemma... 200kr på ebay.. 900 nånting på BRH i lödde....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top