Vicktig disskusson...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tillbringade onsdagsmorgonen tillsammans med ett par riktiga ROOKIES. Satt i Transiten på väg till Åsens onsdagsträning. Babblet i bussen blev ju som det alltid blir när likasinnade rejsmopedister träffas; hur kan det gå snabbare... Denna onsdag var det extra viktigt eftersom det nu på lördag skulle köras ERF och SOS-teamet som jag hade med mig i bussen med rätta var mycket oroliga för att inte kvala in. Det snackades spårval, däcksval, hojval osv... Jag försökte med min stora ( :tungan ) visdom upphämtad under en 2-årig racingkarriär lägga saker och ting tillrätta när den ene utbrister att "Nu får vi ha lite frukost!" och plockar upp ett tunnbröd och lägger i rostbiff!!!
Iaktager förundrat skådespelet när den andre svarar att "Det skulle vara gott!" och plockar fram färdiggjorda formfranska-dubbelmackor. "Jag gjorde dom igår kväll" säger han stolt. "Det är honungskassler och ishavsallad på några men på de flesta är det rökt kalkonbröst och dallas-sallad." Till detta tar han en Cassis-Festis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag säger bara att det är inte konstigt att han inte kom under 1.20 under den förträffliga träningsdagen med idealiska förhållanden. Han håller ju för fan inte koll på dieten!! Jag lever på ljummet kaffe och svettiga ostmackor understött med kanelbullar!! Kost som skapar sura magar och god avföring!

"Man blir som man äter" såg jag på någon reklam... Så sant, så sant!
Fjollmat = Fjollfart
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
magnus_moss skrev:
"Man blir som man äter" såg jag på någon reklam... Så sant, så sant!
Fjollmat = Fjollfart

Herregud jag kommer förvandlas till 60%råg 30% ost och 10% gris efter den frukosten! :skrämd
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
magnus_moss skrev:
Jag säger bara att det är inte konstigt att han inte kom under 1.20 under den förträffliga träningsdagen med idealiska förhållanden. Han håller ju för fan inte koll på dieten!! Jag lever på ljummet kaffe och svettiga ostmackor understött med kanelbullar!! Kost som skapar sura magar och god avföring!
Muuuhahahaha, sicka loosers!! Du har koll moss. Börjar du röka också så kommer du nog inte bara komma ifatt mig utan även förbi. Detta tips bjuder jag på men jag har även några småknep som kommer fortsätta vara hemliga.... :fyllisar
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag har faktiskt börjat överge allt som är färskt eller varmt mer och mer. Den senaste mjuka mackan jag åt på Gåsen var helt utan pålägg, bara bröd. Annars blir det mest riskakor, kex och russin. Till i år har jag övergett det ljumma kaffet till förmån för kallt, alltså redan från början kallt. En kopp kallt kranvatten från muggen och några skedar kaffepulver så har man en Frapé, Grekisk iskaffe. Frapé låter lite bättre än vad det är, d v s kallt pulverkaffe. Senast på gåsen blev jag nästan lite skraj när jag vandrade i depån under lunchen. I tälten satt man och slevade i sig mat som skulle platsa på vilken bra restaurang som hellst. Bl a såg jag wokade grönsaker med kyckling och filtallrik med müsli. Fredrik Dahlgren (Deefred här på forumet) har funnit den slutgiltiga lösnignen på matproblemet. Han brukar åka förbi Rusta och inhandla en 10-pack Snickers. Det räcker faktiskt en hel helg!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
12 volts kylväska laddad med mums är kanonbra om man vill köra ur batteriet på bilen :gnissla
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Teddy skrev:
Han brukar åka förbi Rusta och inhandla en 10-pack Snickers. Det räcker faktiskt en hel helg!

Jag meddelade Team LoveBajkers att provianten var fixad inför lördagen. Jag har haft vägarna förbi Rusta i Kållered, sedan följt av Liedl i Halmstad. I team lovebajkers totala kostuppsättning finns nu.
2 st 4-pack Yankiee a´ 10 kr (Rusta)
3 st Kexchoklad a´ 6,95 (Rusta)
24 "Super Getränk mit koffeiin" a´ 4,15 (Liedl) , min favorit
några bananer


Men jag måste missat Snickersen. Var hittade han dom?

:) e
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
jorpes skrev:
24 "Super Getränk mit koffeiin" a´ 4,15 (Liedl) , min favorit
några bananer
Ghhhaaa!!! :dreggla Getränk, vad allt låter bättre på tyska... :)
SviestadSM_037.thumb.jpg
 

Boxer

Boxermotorns slav
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
R1100SS, Zundapp 50, 1/3 Bajamaja, TVR Griffith 500
PowerKing

Endast 3,95 på Willy´s.

Skulle vi i team "The Botten is nådd" ha köpt om det inte var så att vi redan är sponsrade av Rejs-Fredde med hans "Kåte-dryck" NeXcite. :banana :banana

jorpes skrev:
Jag meddelade Team LoveBajkers att provianten var fixad inför lördagen. Jag har haft vägarna förbi Rusta i Kållered, sedan följt av Liedl i Halmstad. I team lovebajkers totala kostuppsättning finns nu.
2 st 4-pack Yankiee a´ 10 kr (Rusta)
3 st Kexchoklad a´ 6,95 (Rusta)
24 "Super Getränk mit koffeiin" a´ 4,15 (Liedl) , min favorit
några bananer


Men jag måste missat Snickersen. Var hittade han dom?

:) e
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Boxer skrev:
Endast 3,95 på Willy´s.

Skulle vi i team "The Botten is nådd" ha köpt om det inte var så att vi redan är sponsrade av Rejs-Fredde med hans "Kåte-dryck" NeXcite. :banana :banana
Ta med ett flak till, valmers har dragit i sig all Kåte-dryck [tm]
 

Boxer

Boxermotorns slav
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
R1100SS, Zundapp 50, 1/3 Bajamaja, TVR Griffith 500
Impotens vs. inkontinens

Misstänkte nästan att det var där problemet låg.

Kanske ni ska spara lite energi tills på lördag. Hur många kalorier bränns på 1000 Spam? :banana :banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
jorpes skrev:
Jag meddelade Team LoveBajkers att provianten var fixad inför lördagen. Jag har haft vägarna förbi Rusta i Kållered, sedan följt av Liedl i Halmstad. I team lovebajkers totala kostuppsättning finns nu.
2 st 4-pack Yankiee a´ 10 kr (Rusta)
3 st Kexchoklad a´ 6,95 (Rusta)
24 "Super Getränk mit koffeiin" a´ 4,15 (Liedl) , min favorit
några bananer


Men jag måste missat Snickersen. Var hittade han dom?

:) e

Grossglockner!!!!!! Jag kompletterar detta med Kanelbullar, svettiga mackor och kaffe!
Segern är vår!!!
Mozzberck
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Teddy skrev:
Jag har faktiskt börjat överge allt som är färskt eller varmt mer och mer. Den senaste mjuka mackan jag åt på Gåsen var helt utan pålägg, bara bröd. Annars blir det mest riskakor, kex och russin. Till i år har jag övergett det ljumma kaffet till förmån för kallt, alltså redan från början kallt. En kopp kallt kranvatten från muggen och några skedar kaffepulver så har man en Frapé, Grekisk iskaffe. Frapé låter lite bättre än vad det är, d v s kallt pulverkaffe.

Jag bävar!! Här finns risk att man blir omkörd... Har du någonsin slagit dig när du vurpat?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Andra vicktiga aspekter...

Varför har inte jag blivit världsmästare i någon hastighetssport när Capirossi, Wayne Gardner, Rossi, Max Biaggi???
Varför är inte jag snabb när Alex Barros, Carlos Checa och Reuben Xaus är det??

Jo, det hänger på namnet!! Smaka på Pierfrancesco Chili!!! Ben Bostrom!!! Noriyuki Haga... Det går ju i 300 bara man hör namnet Och jämför det med Magnus Mossberg.... från Vänersborg!!! Hur fan snabbt är det???

Beviset för att namnet är viktigt kom vid första ERF:et i år. Till den tävlingen hade vi teamtröjor där jag döpte om mig till "MOZZBERCK"... å hur gick det??
TVÅA direkt!
Så heter ni något lika klunsigt som Magnus Mossberg och har världsmästarambitioner.... BYT NAMN och käka inte Dallas-Sallad!!
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
magnus_moss skrev:
Tillbringade onsdagsmorgonen tillsammans med ett par riktiga ROOKIES. Satt i Transiten på väg till Åsens onsdagsträning. Babblet i bussen blev ju som det alltid blir när likasinnade rejsmopedister träffas; hur kan det gå snabbare... Denna onsdag var det extra viktigt eftersom det nu på lördag skulle köras ERF och SOS-teamet som jag hade med mig i bussen med rätta var mycket oroliga för att inte kvala in. Det snackades spårval, däcksval, hojval osv... Jag försökte med min stora ( :tungan ) visdom upphämtad under en 2-årig racingkarriär lägga saker och ting tillrätta när den ene utbrister att "Nu får vi ha lite frukost!" och plockar upp ett tunnbröd och lägger i rostbiff!!!
Iaktager förundrat skådespelet när den andre svarar att "Det skulle vara gott!" och plockar fram färdiggjorda formfranska-dubbelmackor. "Jag gjorde dom igår kväll" säger han stolt. "Det är honungskassler och ishavsallad på några men på de flesta är det rökt kalkonbröst och dallas-sallad." Till detta tar han en Cassis-Festis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag säger bara att det är inte konstigt att han inte kom under 1.20 under den förträffliga träningsdagen med idealiska förhållanden. Han håller ju för fan inte koll på dieten!! Jag lever på ljummet kaffe och svettiga ostmackor understött med kanelbullar!! Kost som skapar sura magar och god avföring!

"Man blir som man äter" såg jag på någon reklam... Så sant, så sant!
Fjollmat = Fjollfart

WHOAAA!

Stopp och Premier-belägg!

Denna väl sammansatta kost lade grunden för en framgångsrik och givande träningsdag, som sedermera resulterade i att vi faktiskt kvalade in till ERF:et!
Iofs så var det den SISTA kvalplatsen i vår grupp, MEN VI KOM MED!

Vad gäller Larvbajkers aka Team Svettig Ostfralla UPA, så kom dom ju 2:a i Knutstorp, förmodligen som ett direkt resultat av genomtänkt nutrition. Hur gick det på Gelleråsen? Jo, 16:e plats... Kanske dags att bunkra Dallas-sallad?

:hej
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
DOT4 skrev:
Vad gäller Larvbajkers aka Team Svettig Ostfralla UPA, så kom dom ju 2:a i Knutstorp, förmodligen som ett direkt resultat av genomtänkt nutrition. Hur gick det på Gelleråsen? Jo, 16:e plats... Kanske dags att bunkra Dallas-sallad?

Måste berätta om en incident som hände en helt vanlig dag (lördag kväll) på sveriges vägar (från Karsloga mot Göteborg). Mossberg o jag cruisar i den lilla Polon. På riksväg 205 ett par mil söder om Mariestad glider en stor blå Tansit upp jämsides o bombarderar oss med Dallas Sallad o kanelbullar!!! Det flyger rikochetter av dallas-salladen runt hela bilen o mandelmassa sprids som napalm över vindrutan. Vi släcker snabbt med motståndsmedel (spolarvätska). Mossberg o jag funderar. VEM ATTAKERAR OSS MITT PÅ MOTORVÄGEN??? Vi kliar oss i huvudet o funderar. Neiej, vi kan inte begripa. Ledsna över att oskyldigt blivit attakerade åker vi hem utan att ge igen... Kunde inte somna, undrade hela natten vilka "busar detta var"...

-jorpes
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Team the båtten is nådd gardrade sig med ett extra flak öl, det kom väl till pass eftersom vi inte lyckades att kvala in., dessutom behövde Metallis lite smärtstillande efter sin sandsurfing.....
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag är besviken. Här möter man Mozzengeberger i depån, och karln har skjorts? Jag är besviken. Vart var depåkalsongerna?
 

Bifogat

  • SANY0005.JPG
    SANY0005.JPG
    56.2 KB · Visningar: 181

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
DOT4 skrev:
WHOAAA!

Stopp och Premier-belägg!

Denna väl sammansatta kost lade grunden för en framgångsrik och givande träningsdag, som sedermera resulterade i att vi faktiskt kvalade in till ERF:et!
Iofs så var det den SISTA kvalplatsen i vår grupp, MEN VI KOM MED!

Vad gäller Larvbajkers aka Team Svettig Ostfralla UPA, så kom dom ju 2:a i Knutstorp, förmodligen som ett direkt resultat av genomtänkt nutrition. Hur gick det på Gelleråsen? Jo, 16:e plats... Kanske dags att bunkra Dallas-sallad?

:hej

Jag är den förste att gratulera till en lysande kvalprestation. Att i det läget sänka sitt persombästa med två sekunder är kanon! Bra Martin!
Vad det gäller vårt resultat i ERF:et så kan jag meddela att jag glömde mina ostmackor hemma!!!!!!!!! Detta innebar att jag blev nödgad att ta en dagens i cafeterian, och att få "riktig mat" i magen på rejsdag var ju inte bra, inte bra alls.... hade vi haft mina svettiga ostmackor hade det varit pallen!!
Dessutom noterade jag TVÅ (2) kylväskor (12 volts) runt edert depåarrangemang... Vilket trams!!!! Mat förvaras på golvet i bussen, mjölk skall komma i klumpar och mat finns i tuber och läggs på bröd!!
Kylväskor....Fjolligt!!
Fjollmat = Fjollfart
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top