Ett steg närmare......
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=442645,00.html?from=sectionlinks1
Man kan ju alltid hoppas
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=442645,00.html?from=sectionlinks1
Man kan ju alltid hoppas
Blomquist #14 skrev:Har fått tillgång till en proffsanimerad "demofilm" om anläggningen.
Ska höra mig för om det är ok att lägga ut den om så önskas.
Är översikter om det mesta, dock inte själva banan tyvärr men ovalen och läktare mm...
Ingen aning, mina päron är tydligen bundisar med mannen som gjort själva animeringen, därför jag såg den. Hade hoppats på visning av banan också men...Dal-Mausen skrev:Fanns inte den på deras sida förut? Har för mig att jag såg den där för ett tag sedan.
Planförslag för motorbana klart
2005-11-16 00:00
Av:Lotta Lille
Planprogrammet för Viking Motor Park vid Bårskärsskogen öster om Enköping antogs i kommunstyrelsens arbetsutskott på tisdagen och går nu vidare till kommunstyrelse och kommunfullmäktige för slutligt antagande.
Tomas Rådkvist (fp) reserverade sig mot förslaget. Enligt den skriftliga reservationen anser Rådkvist att motorbaneprojektet inte är förenligt med det visionsdokument för Enköpings utveckling som fullmäktige antagit.
"Några nyckelord i visionen är aktiv trädgårdskommun, det gröna livsrummet och trädgård, kretslopp och miljöteknik, skriver Rådkvist, och anser att en motorbana av den storlek som planen avser inte är förenlig med de visionerna.
Han anser inte heller att visionens tal om ökat medborgarinflytande är förenligt med att sakägarstatus inte beviljats alla som under programsamrådet önskat framföra synpunkter på förslaget. Endast de som har direkt gränsande mark till det planerade området har betraktats som sakägare i samrådsskedet, men många närboende och andra berörda har haft synpunkter på motorbaneprojektet.
—Vi tycker att det är ett bra projekt för Enköping och hoppas att det blir verklighet. Utveckling inom motorbranschen sker dessutom ofta genom den typ av verksamhet som drivs på motorbanor av den här typen, sade finanskommunalrådet Åke Hedén (c).
Ja, det kan man undra.Rundningsmärke skrev:Det verkar inte vara lätt att få till en ny motorbana i Sverige, speciellt inte med politiker som värnar "det gröna livsrummet". Vad innebär förresten "det gröna livsrummet"?
Suck.6008pro skrev:Det gröna rummet betyder förmodligen Golfbanor eller Fotbollsplaner.
Om alla stor Stockholms motoranläggningars ytor räknades samman, så skulle de troligen rymmas på 1 golfbana. Hur många golfbanor finns det i denna regionen? Hur många RR banor har det byggts under samma tid som golfen och fotbollen fått breda ut sig?????????????
Utan tvekan. Ska det byggas golfbanor så verkar tillstånden ligga färdigunderskrivna, bara att hämta ut. Att golfbanor förstör kulturlandskapet och begränsar allemansrätten skiter man i. Att golfare är imbecilla lowlifes skiter man också i, antagligen för att 90% av de folkvalda också är imbecilla jävlar som struttar runt på onaturligt gräsbeklädda planer och puttar små bollar.6008pro skrev:Det gröna rummet betyder förmodligen Golfbanor eller Fotbollsplaner.
Bra inläggsgtpepper skrev:Utan tvekan. Ska det byggas golfbanor så verkar tillstånden ligga färdigunderskrivna, bara att hämta ut. Att golfbanor förstör kulturlandskapet och begränsar allemansrätten skiter man i. Att golfare är imbecilla lowlifes skiter man också i, antagligen för att 90% av de folkvalda också är imbecilla jävlar som struttar runt på onaturligt gräsbeklädda planer och puttar små bollar.
Lita på att när jag och min militärjunta tar makten i Sverige så kommer jag som första åtgärd omvandla samtliga golfbanor till cross- och endurobanor med fritt inträde.
Torkel skrev:Golf är kul... också!
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |