Visst är den nonsens! Men fyndigt, skarpt nonsens. Personen lyckas ju effektivt förlöjliga tesen att motorbanan skulle vara bra miljömässigt vilket ju var rubriken på min egen insändare 26/3 (Viking motor park är miljömässígt positivt).
För det är det ju. Motorsport ÄR ju miljömässigt kass, precis som hockeyhallar och all annan konsumtion, och det tycker jag insändaren på ett effektivt sätt lyckades illustrera. Sedan kom det en del konstigheter med ryssar och triader som jag inte fattade...
Menade personen att finansiärerna är ryska och kinesiska banditer? Är det så att finansiärerna kommer från öst?
Ok - point taken.
Det har du rätt i, att personen, trots nonsens ändå lyckades sabla ner på det hela.
Tänk - att det ska vara så SVÅRT att argumentera FÖR nånting.
Allt man säger måste vara rätt, snällt utformat, ja t.o.m så att opponenterna förstår och helst accepterar, medan att racka ner på nåt är så enkelt så enkelt.
Minns än idag lektionerna med debatteknik vi hade på högskolan.
Vilket raseri det utlöste inombords när de "orättfärdiga" bara hasplade ur sig skit som de inte hade nån täckning för, och allt man sa, som dessutom var sant, bara sket de i!
Fan jag blir upprörd än idag! 20 år senare!