igelhammar
gud är bedragare......
det viktiga är att alla utom miljöpartiet röstade ja,med andra ord:en sverigedemokrat är dubbelt så smart som 2 miljöpartister.vart är världen på väg.....
det viktiga är att alla utom miljöpartiet röstade ja,med andra ord:en sverigedemokrat är dubbelt så smart som 2 miljöpartister.vart är världen på väg.....
Hur ser det ut i svemo?
Troligtvis är det procentuellt en liten del men någonstans måste man ju börja
Bra skrivet!Ibland blir man bara så trött på alla miljöargument, polisinsatser å annat dyligt snack som skulle drabba skattebetalarna för att motsätta sig ett bygge med
F1 standard.
Själv tycker jag det är det bästa alternativet när man bygger motorbana idag är att sträva efter det och få dom bästa klasserna att tävla för det generar i mest pengar.
Alla andra länder slåss om att få F1 och MotoGP till sina banor, men inte sverige inte, då går det alltid skylla på miljö istället för att tänka längre än så.
Kan bara ta som exempel när jag var i Ungern och kollade F1 förra året, där kostade dom billigaste biljetterna ca:2000SEK, vi köpte iof en paketresa med 2 hotellnätter + resa ToR + 2 biljetter till F1 racet på Söndagen = 7000SEK + att vi gjorde åt 4000SEK i fickpengar när vi var där.
Alla hotellrum var uppbokade i hela Budapest och det vill inte säga lite.
Det var ca:100 000 pers där å kollade, så om vi tar lite enkel matematik vad ett sånt race generar i pengar å räknar lågt på att varje pers spenderar 3000SEK * 100000 pers, så skulle det vara intäkter på 300miljoner kronor, och ca 100 miljoner kronor av dom skulle gå i skatt, det kallar jag en go inkomst till kommunen som skulle kanske generera i långt mer miljövänliga projekt än att inte ha något alls, och då är det lågt räknat.
Nu säger jag inte att det kanske kommer bli 100000 pers på ett race, men är bara banan publikvänlig och rymmer såpass mycket folk så är det ingen omöjlighet alls.
Kommer tex ihåg när GP500 gick på mossen i Anderstorp, dit kom det 50000pers, så visst finns det intresse.
Som en liten fotnot så pratade jag med korvkioskägarn nere på torpet när 500 kördes å han sa till mig att han tjänar lika mycket pengar på en GP helg som han normalt gör på 1år annars, så visst finns det pengar, på varje 1:- som handlarna tjänar ska ju staten ha 30öre.
I min värld finns det bara vinnare genom att få "superrace" till sina egna banor.
Tack för ordet
Jag tror att det finns väldigt mycket pengar när väl allt är klart. Grejen är den att ingen vill gå in med pengar innan ett ok att börja finns.
Det startas väl en hel del projekt av denna typ och sen tar det stopp pga miljögrejer. Alltså vill ingen gå in med pengar för risken är för stor. När allt pappersjobb är klart kommer pengar att trilla in. Stor bana så nära Stockholm som det någonsin kommer bli.
Dum Ove! I h-lvete jag vill ha hit negativa Enköpingbor till Österlen, behåll era problem för dig själv!
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |