Vikingline

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dom jobbar åt Stockholm stad och sitter på olika stadsdelsförvaltningar och fifflar med sina flex.doc.

Jag är alldeles säker på att dessa människor inte jobbar åt stockholms stad. De skulle inte klara av ens de enklaste jobben.
Det jag förvånas över är hur dessa 50 plussare kan supa sig fulla så till den milda grad att tom en 7-åring är smartare.

Imorse när alla låg med sina hyttdörrar öppna vid 7-tiden för att få luft och jag var ute i korridoren och traskade med knattarna fick jag en inblick i deras hytter. Herre jävlar. Några låg utslagna på golven i märkliga ställningar och andra satt med en öl i var hand och skrålade.

När vi skulle av var det flera stycken som inte kunde gå själv. Vuxna människor..........

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Utanför tullarna... Lämnar man den lattedränkta, trendkänsliga, ängsliga innerstan så ser det typ ut sådär... Klientelet på vikingbåtarna ser ut som ett tvärsnitt av befolkningen i hyresområdet i min lilla förort med reservation för att det är fler svennebananer på båtarna.

Om det där stämmer så ska jag aldrig lämna stan igen. Jag hoppas att du ljuger.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det jag förvånas över är hur dessa 50 plussare kan supa sig fulla så till den milda grad att tom en 7-åring är smartare.
........

Jag är inte whisky- eller vinsnobb även om jag gillar att köpa god whisky....
...MEN, när man hör två 45+are stå och diskutera huruvida Mintuu eller Turkisk peppar är det schysstaste man kan köpa hem från taxfree så inser man att det inte är eliten som befolkar båtarna. Däremot är det slående likt de jag möter i mitt lilla förortscentrum på daglig basis så jag bryr mig föga.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
...vilken av de olika grupperingarna, passade ni bäst in på?

..barnfamiljen som lever i sin egen lilla värld helt utan insikt i samhället när man åker på en ökänd partycruise med en 1åring och en 2åring och förfasas över att det grisas och väsnas? :hihi

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Alkohol och dom som dricker skiten är tragiska.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
..barnfamiljen som lever i sin egen lilla värld helt utan insikt i samhället när man åker på en ökänd partycruise med en 1åring och en 2åring och förfasas över att det grisas och väsnas? :hihi

Nejnej. Jag var helt införstådd med att det skulle grisas och väsnas.
Det jag förundrades över var alla lustiga människor i mysbyxor. Trodde inte såna fanns. inte så många iaf.

Ni som vet, om man nu skall på kryssning med kidsen för att de skall få se nåt annat - vilket företag ska man åka med?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Asså... det händer något med folk så fort de kommer 'utomlands'. Jag har tillbringat ett helt fenomenalt antal tidiga mornar på både Landvetter och Arlanda, vanliga veckodagar, runt 6 på morgonen. Det går alltid några charterkärror vid den tiden med, och det sitter ofelbart en samling märkliga människor och sänker en stor stark klockan 06.30 på en regnig onsdag i oktober. Det hela är jävligt märkligt.

Häromsistens så flög jag ut på en söndag förmiddag, då var det om möjligt ännu värre, men klockan var ju iallfall nio eller så och det var ju helg, så då antar jag att det var ok...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ni som vet, om man nu skall på kryssning med kidsen för att de skall få se nåt annat - vilket företag ska man åka med?
Eftersom Birka kostar mer rensas det upp en del.. Mysbyxorna har inte lust att betala de extra hundringar som det kostar.
Men som jag nämnde tidigare... Vikings 12-timmarskryssningar, som går på somrarna, är inte att underskatta om man vill sysselsätta ungarna en regnig sommardag. Hela konferensvåningen är som sagt omgjort till lekland för barnen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
40+ arna är alltid värst.

Som väktare så stöter man ju på väldigt mycket julbord ute på företagen i december och dra åt helvete vad det kan svinas.

Oftast är det cheferna och dom äldre kollegorna som är värst medans ungdomarna inte sällan är helt nyktra eller iaf städade.

Vet inte vad det beror på.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Ingen riktigt "kryssnings fan", men jag har åkt båt några gånger för att transportera mig från A till B :)

DFDS seaways mellan Oslo och Köpenhamn är ganska fint utseendemässigt :) Speciellt in och ur Oslofjorden

Åker du mitt i veckan en vardag så finns det bara barnfamiljer och pensionärer ombord... Sist när jag åkte så var "diskoteket" fullt med ett 20tal barn i åldrarna 4-10år... och den andra "klubben" var belägrad av ett gäng pensionärer på 70+ samt en dragspelsorkester... :cpparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det verkar vara kutym att supa sig full när man ska ut och åka båt och jag känner själv igen mig på sätt och vis, utan att för den delen bete mig som ett svin eller gå klädd i mjukisbyxor...
Gränser bryts och ingen känner igen dig :D

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Min uppfattning om kryssningar är att ju fler övernattningar kryssningen sträcker sig över desto färre av den typen av personer som beskrivs här är ombord.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har åkt Finlandsbåtarna en gång i mitt liv. Det var ca 15 år sedan och vi skulle fira midsommar på Åland. Tog en morgonfärja från Stockholm efter att ha kört upp från Skåne under natten. Minns inget av överfarten. Passade nog på att sova.

Åkt båtarna från Karlskrona- Gdynia två år i rad kvällstid och ärligt talat är upplevelsen inte särskilt angenäm. Varken bra mat eller trevlig atmosfär. Folk samlades i baren och man hörde folk trilla in i sina hytter långt efter att man själv dragit sig undan. På morgonen satte de sig i sina bilar.. gissa vem de stannade för att blåsa? Just det undertecknad. Vore man konspiratoriskt lagd hade man nästan trott att det var på beställning. Någon som rapporterat att den mannen har inte druckit en droppe sprit.

Det är bara att konstatera att det dricks mycket sprit på våra breddgrader. Vi har en taskig alkoholkultur. Som någon sa, åk ut på Arlanda inför ett charter flyg så sups det i baren utanför och ombord fortsätter festen. Kabinpersonalen tjänar fin provision. På färjan är det precis likadant misstänker jag. Jag är inte förvånad över svenskens dåliga rykte utomlands på de stora turistorterna. Beteendet är varken bättre eller sämre på kryssningarna. Det är till stor del samma klientel.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Har ni inte sett bilder från de så kallade Sporthojsfesterna under 2000talet? Uppklädda brudar och det manliga mc-kollektivet i sina finaste svarta collegetröjor och gärna keps...det ser inte nyktert ut heller. Blir lite kul när tråden plötsligt befolkas av sporthojs IOGT-klubb.

/D.Uckar

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping