Vikingline

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Att ta båten utomlands och supa, röva och härja, är ju en gammal skandinavisk tradition.
Tycker det är rakt att iaf ett av dagens rederier fortfarande har ett namn som tydligt kopplar till denna verksamhet.

L. Edung

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har ni inte sett bilder från de så kallade Sporthojsfesterna under 2000talet? Uppklädda brudar och det manliga mc-kollektivet i sina finaste svarta collegetröjor och gärna keps...det ser inte nyktert ut heller. Blir lite kul när tråden plötsligt befolkas av sporthojs IOGT-klubb.

/D.Uckar

Ett tvärsnitt av sporthojskollektivet är nog inte bättre än de som åker Vikingline för att festa. Det tror jag de flesta kan hålla med om antingen genom att rannsaka sig själva eller se sig omkring lite på olika typer av sociala tillställningar med mc-folk. Kort sagt vi representerar nog Svenska folket i övrigt. Vissa av oss ser ner på beteendet med avsky, andra tycker att det är fullt normalt.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ni är väl Vikingar :) är det inte så vikingarna gjorde/gör?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ni är väl Vikingar :) är det inte så vikingarna gjorde/gör?

Du är pucktvåa, Djywrgen hann före dig. Tror han åker och hErjar helviT saTTan med sin tändkula i skErgårn'. Som den gode Blix sade i Riskradion, våldta männen och dräpa kvinnorna. :hihi

För övrigt - kryssningarna är verkligen...verkligen...vidriga. PunGt.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Har åkt på kryssning en gång och aldrig känt mig så sunkig i hela livet. Våldtäktsdusch i timmar efteråt ...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det är väl samma sak som med Teneriffa.
De som åker dit nu är samma personer som gjorde det för 30år sedan.
Men är inte fullt så ungdomliga längre.
Ungdomarna hittar nya ställen att partaja på.

jetson

Guest
Har åkt på kryssning en gång och aldrig känt mig så sunkig i hela livet. Våldtäktsdusch i timmar efteråt ...

Du trodde det skulle vara 20åriga brudar på båten va... men väl där blev du gruppvåldtagen av ett gäng 40åriga singelmammor :hihi

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag har sett danskurs kl 13.00 på Viking Line....jag bara satt & gapade av förundran.....hade aldrig sett dessa människor förr, bor dom på båtarna eller?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Jag vet inte, men när jag väl åker utomlands från arlanda tex så är det självskrivet man går direkt till närmsta bar och sänker en bira.. Sen den obligatoriska Bloody mary på planet. :mattias kan dock tilläggas jag är 24 år så får väll skylla på det om inte annat. :fyllisar

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag vet inte, men när jag väl åker utomlands från arlanda tex så är det självskrivet man går direkt till närmsta bar och sänker en bira.. Sen den obligatoriska Bloody mary på planet. :mattias kan dock tilläggas jag är 24 år så får väll skylla på det om inte annat. :fyllisar

Då kan man väl få ta några järn.
Men att vara 55 och stå och vrålhångla med ett minst lika gammalt
leopardskinn mot en stolpe på finlandsbåten är fan inte ok.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Åkte Birka paradis fredag till lördag, det var ganska stökigt på kvällen. Nått Jävla pucko försökte sparka in dörren till hytten på natten.. hade ungarna sovandes så man ville inte direkt öppna. Fick kanske 2 timmars sömn på hela natten. Nästa gång blir det lite dyrare hytt så man slipper det värsta low-lifet iaf.

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
Hörde precis på jobbet om en som hoppat överbord för någon natt sen.
Då undrar jag om det är ett vanligt sätt att ta sitt liv?:S

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Då kan man väl få ta några järn.
Men att vara 55 och stå och vrålhångla med ett minst lika gammalt
leopardskinn mot en stolpe på finlandsbåten är fan inte ok.

Jag tror återväxten på båtarna dog nånstans mitten-slutet på 90-talet. Idag är det fortfarande dom som ligger runt 35-40-strecket som kryssar och blir svinfulla. Antagligen i nån desperat önskan att återuppleva fylleslagen man (inte?) minns.

Åker reguljärt över ett par gånger per år och slås alltid av att alla som skämmer ut sig är i min ålder. Precis som när jag skämde ut mig 1995...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Åker reguljärt över ett par gånger per år och slås alltid av att alla som skämmer ut sig är i min ålder. Precis som när jag skämde ut mig 1995...

Visst har man själv varit duktigt packad vid några tillfällen, men jag tror (hoppas) att jag aldrig skämt ut mig på det där viset.

Igår var jag på Lemon här i stan. En av de lite snyggare "köttgrottorna". Uppe är det ok, men nere i källare (dansgolvet) går det överstyr. Fyfan, jag märker att jag håller på att bli gammal.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Visst har man själv varit duktigt packad vid några tillfällen, men jag tror (hoppas) att jag aldrig skämt ut mig på det där viset.

Igår var jag på Lemon här i stan. En av de lite snyggare "köttgrottorna". Uppe är det ok, men nere i källare (dansgolvet) går det överstyr. Fyfan, jag märker att jag håller på att bli gammal.

Klart du har, annars har du aldrig levt. Vem äger rätten att bli gammal och döma unga om man själv inte varit lika pantad som de?

Jag trivs med att vara medelålders, verkar skitjobbigt att vara ung idag.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati