Viktigaste sakerna att byta ut på en orginalhoj för att få rätt feeling för bana?

2K

Medlem
Gick med
18 Aug 2014
Ort
Skövde
Hoj
Gsxr1000 k9 och Kawasaki versys 2012
Har skaffat PP-tuning Clip-ons AG modell med bra justeringsmöjligheter men skiter sig lite endå, dom hamnar så pass lågt att gasreglaget tar i kåpan, min tanke va då att skaffa snabbgasrulle där vajrar kommer på ovansidan av styret, men då måste jag lösa start å stopp reglage med. Allt sitter ihop på orginalgashandtaget.

Gsxr 1000 2009 är modellen.

Nån som har något tips på hur ni löst det snyggt?
 

Bifogat

  • 20231117_232028~2.jpg
    20231117_232028~2.jpg
    1.8 MB · Visningar: 46
  • Screenshot_20231118_103949_Chrome.jpg
    Screenshot_20231118_103949_Chrome.jpg
    416.3 KB · Visningar: 41

2K

Medlem
Gick med
18 Aug 2014
Ort
Skövde
Hoj
Gsxr1000 k9 och Kawasaki versys 2012
Har skaffat PP-tuning Clip-ons AG modell med bra justeringsmöjligheter men skiter sig lite endå, dom hamnar så pass lågt att gasreglaget tar i kåpan, min tanke va då att skaffa snabbgasrulle där vajrar kommer på ovansidan av styret, men då måste jag lösa start å stopp reglage med. Allt sitter ihop på orginalgashandtaget.

Gsxr 1000 2009 är modellen.

Nån som har något tips på hur ni löst det snyggt?
Uppdaterar lite..
Jag har nog bestämt mig för att plocka bort reglagen på båda sidor.. och koppla in en start knapp bara. Men vad händer när man plockar bort och rycker ur kontakterna till allt detta? Sitter ju även en kontakt till kopplingsgreppet som jag antar är till för att man inte ska kunna starta hojen utan att ha kopplingen indragen?
Tänker skaffa snabbgas med.


Jag kanske har tagit mig vatten över huvudet nu.. detta skulle ju gå smidigare hade jag tänkt:cry:
 

2K

Medlem
Gick med
18 Aug 2014
Ort
Skövde
Hoj
Gsxr1000 k9 och Kawasaki versys 2012
Det behövs kanske med, fast gashantagets vajrar tar i nästan hela vägen så styrstopp skulle inte hjälpa just för det.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag begriper inte riktigt vad du är ute efter...? Du har skaffat clip-on's som hamnar så lågt att gashandtaget tar i kåpan. Det kan rimligtvis inte vara en vettig ergonomi...? Sedan pratar du om att ta bort omgivande saker så att dessa clip-on's ändå får plats...?

Har du verkligen kört dessa clip-on's så att du vet att de erbjuder en vettig ergonomi...? Att bygga om halva hojen för att få dit clip-on's som sitter uppenbart för lågt känns märkligt.
 

2K

Medlem
Gick med
18 Aug 2014
Ort
Skövde
Hoj
Gsxr1000 k9 och Kawasaki versys 2012
Jag begriper inte riktigt vad du är ute efter...? Du har skaffat clip-on's som hamnar så lågt att gashandtaget tar i kåpan. Det kan rimligtvis inte vara en vettig ergonomi...? Sedan pratar du om att ta bort omgivande saker så att dessa clip-on's ändå får plats...?

Har du verkligen kört dessa clip-on's så att du vet att de erbjuder en vettig ergonomi...? Att bygga om halva hojen för att få dit clip-on's som sitter uppenbart för lågt känns märkligt.
Jag skaffade Clip-ons (med vad jag trodde) bra justeringsmöjligheter just för att slippa sånt här. Jag har alldrig testat några andra än dom orginal som satt på.
Jag är bara ute efter att få dessa att passa.
Hur ska man veta vilka clip-ons man ska ha?
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top