VIKTIGT!!! Ang: gemensamt Garage LÄS!!!

PeterGG

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm Lc4 640
Miss_Orchidee skrev:
jahopp... då var nästa steg att prata med mäklaren då...

men innan dess:
Duke_GBG, jag behöver ha in ditt kontrakt om du vill ha en plats.
GrönX, du behöver få ditt kontrakt, ring mig så fixar vi det i eftermiddag om det går.
Jonazaki_Jonaz: Hör av dig om du vill vara med
Em: jag har skickat PM till dig, svara snarast!
Frost: du behöver också få ditt kontrakt. ring mig så löser vi det
Ole: Hör av dig, du säger inte så mycket...Vill du fortfarande ha en plats?
Bebbe: Detsamma gäller dig som Olé

Ni som är klara:
Blue_F: OK
Joshi: OK
HasseThehen: OK
Jojoman: OK
Empa: OK
Dingman: OK
PeterGG: OK
Elva-100: OK
Miss_Orchidee: OK
OverTheTop: OK?

Nu har jag inte missat någon va? :va

Tjena blomman.. hur går det för dig? Får du tag på någon mäklare och nycklar? kommer till göteborg imorgon och är sugen på att fatta hammare och kofot för att få upp porten..

sitter och äter mammas rabarbepaj och glass.. ibland är livet bra härligt..

peter
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
PeterGG skrev:
Tjena blomman.. hur går det för dig? Får du tag på någon mäklare och nycklar? kommer till göteborg imorgon och är sugen på att fatta hammare och kofot för att få upp porten..

sitter och äter mammas rabarbepaj och glass.. ibland är livet bra härligt..

peter
han var på lunch nu, så jag lämnade ett meddelande och kommer att fortsätta jaga honom under dagen tills jag får fatt i honom!

Till helgen hoppas jag att vi har nycklar osv, för då är jag ledig och vill börja bryta upp porten.... men så ska ju dom sega jävlarna flytta "RadIIIatorn" som det så fint heter på komuniska..... :3freak
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
Miss_Orchidee skrev:
han var på lunch nu, så jag lämnade ett meddelande och kommer att fortsätta jaga honom under dagen tills jag får fatt i honom!

Till helgen hoppas jag att vi har nycklar osv, för då är jag ledig och vill börja bryta upp porten.... men så ska ju dom sega jävlarna flytta "RadIIIatorn" som det så fint heter på komuniska..... :3freak

Gööööött jaga den :tomten (tomten) haha.
Jag kommer upp så fårt jag kan så man kan hjälpa till att få lite luft i lokalen ... aloohaa.
 
Last edited:

Dingman

Fast M-F
Gick med
27 Apr 2005
Ort
V.Frölunda
Hoj
Speed Triple
Miss_Orchidee skrev:
han var på lunch nu, så jag lämnade ett meddelande och kommer att fortsätta jaga honom under dagen tills jag får fatt i honom!

Till helgen hoppas jag att vi har nycklar osv, för då är jag ledig och vill börja bryta upp porten.... men så ska ju dom sega jävlarna flytta "RadIIIatorn" som det så fint heter på komuniska..... :3freak

Jag är också ledig i helgen, och desperat bekov av att bura in min nya best. Den blir lite grinig när den får sova under bar himmel, eller är det jag som blir det... :3freak Se till å fånga den där mäklaren nu...
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Dingman skrev:
Jag är också ledig i helgen, och desperat bekov av att bura in min nya best. Den blir lite grinig när den får sova under bar himmel, eller är det jag som blir det... :3freak Se till å fånga den där mäklaren nu...
Mäklaren ringde idag! han skulle kolla upp ett Cu på mig... så jag antar att det är en kredituplysning.... så skulle han återkomma imorgon!
så jag hoppas ha nyckeln på fredag.

Jag kan meddela att Radiatorn är flyttad nu, dom ska bara kolla hur mycket jobb det är med porten för oss. och det skulle dom göra imorgon sa han! så nu går det frammåt igen :)

återkommer imorgon med info :D
 

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
Miss_Orchidee skrev:
Mäklaren ringde idag! han skulle kolla upp ett Cu på mig... så jag antar att det är en kredituplysning.... så skulle han återkomma imorgon!
så jag hoppas ha nyckeln på fredag.

Jag kan meddela att Radiatorn är flyttad nu, dom ska bara kolla hur mycket jobb det är med porten för oss. och det skulle dom göra imorgon sa han! så nu går det frammåt igen :)

återkommer imorgon med info :D

Gött å höra att det händer saker! men nu behöver vi väll inte betala full hyra för juni, efter som det gått några dar :rolleyes:

Då hoppas vi på att få attakera porten till helgen då :kulspruta
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Blue_F skrev:
Gött å höra att det händer saker! men nu behöver vi väll inte betala full hyra för juni, efter som det gått några dar :rolleyes:

Då hoppas vi på att få attakera porten till helgen då :kulspruta
Jag hoppas på Söndag... för mamma fyller år på lördagen så jag ska vara med dom.
och försöka hinna med att skruva isär 125an med :3freak fick lite eld i baken nu med att sälja den..... :hoppa
 

PeterGG

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm Lc4 640
Miss_Orchidee skrev:
Jag hoppas på Söndag... för mamma fyller år på lördagen så jag ska vara med dom.
och försöka hinna med att skruva isär 125an med :3freak fick lite eld i baken nu med att sälja den..... :hoppa

härligt att det händer lite.. jävla amatör till mäklare.. det är inte så att han har någon direkt eld i baken :arsele för att få lokalen uthyrd.. det var kommunen vi hyrde av va? .. något privat företag hade aldrig kunnat vara så långsamt.. :huvet
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
PeterGG skrev:
härligt att det händer lite.. jävla amatör till mäklare.. det är inte så att han har någon direkt eld i baken :arsele för att få lokalen uthyrd.. det var kommunen vi hyrde av va? .. något privat företag hade aldrig kunnat vara så långsamt.. :huvet
Jag är kommunalanställd. :huvet
Ni skulle inte ens tro hälften av vad jag kan berätta... :confused:

(Tänk så här: I skolan fanns det en massa elever som var störiga och allmänt småkorkade. Om ni undrar var de jobbar nu kan ni sluta. De är GARANTERAT kommunalanställda. Eller möjligtvis politiker... :3freak )
/H
Jag är kommunalanställd. Alltså allmänt störig och korkad. (Så slipper ni undra...)
 
Last edited:

PeterGG

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm Lc4 640
hassethehen skrev:
Jag är kommunalanställd. :huvet
Ni skulle inte ens tro hälften av vad jag kan berätta... :confused:

(Tänk så här: I skolan fanns det en massa elever som var störiga och allmänt småkorkade. Om ni undrar var de jobbar nu kan ni sluta. De är GARANTERAT kommunalanställda. Eller möjligtvis politiker... :3freak )
/H
Jag är kommunalanställd. Alltså allmänt störig och korkad. (Så slipper ni undra...)

Jag ber om ursäkt.. jag känner faktiskt vettigt folk inom kommunen också som jag trampat lite ned på.. men det är tyvärr så att vår offentliga sektor inte är världens mest effektiva.. denna mäklare verkar inte vara snabbast
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
PeterGG skrev:
Jag ber om ursäkt.. jag känner faktiskt vettigt folk inom kommunen också som jag trampat lite ned på.. men det är tyvärr så att vår offentliga sektor inte är världens mest effektiva.. denna mäklare verkar inte vara snabbast
Jag håller med om mäklaren. :mad:
Du har inget att be om ursäkt för!!! :tummenupp
Kommun och landsting ÄR tröga, sega och arbetet sköts på de mindre effektiva sätten. På min arbetsplats undrar ofta vi anställda om vi sköter om våra "kunder" eller om hela verksamheten existerar för att vi inte skall vara ute och göra någon skada i samhället i övrigt... :hihi
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Insamlingen av "champinjon-plastbackar" går bra.
Insamlingen av stapelbara pappkartonger går mindre bra.
Allt för att underlätta ordning och förvaring i garaget.
/H
 

janoshki-jonaz

Guest
Eftersom jag nu införskaffat mig en R1-03 så lämnar ja min plats till förfogande.....
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
hassethehen skrev:
Insamlingen av "champinjon-plastbackar" går bra.
Insamlingen av stapelbara pappkartonger går mindre bra.
Allt för att underlätta ordning och förvaring i garaget.
/H
Vi har problem grabbat och töser.....

Jag får inte stå på kontraktet ensam då jag inte har en tillräckligt stor inkomst per år tycker dom.
Så antingen går planerna i stöpet här... tills jag gått ut gymnasiet och jobbar heltid, för då ska det fanemej bli ett garage :)

Eller så får ja fråga er andra helt enkelt: Finns det någon annan i garaget som är villig att stå på kontraktet tillsammans med mig? :confused:


Jonaz: skönt att du äntligen hörde av dig ;)
 

Skorpan

Guest
rejvis erbjöd sig hjälp ju men som vanligt så är du så jäääävla enkelspårig och det går ut över andra
när ska du lära dig?? :notme

Psst. du t.o.m. skällde ut han för det nästan,minns du??
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Skorpan skrev:
rejvis erbjöd sig hjälp ju men som vanligt så är du så jäääävla enkelspårig och det går ut över andra
när ska du lära dig?? :notme

Psst. du t.o.m. skällde ut han för det nästan,minns du??
Ursäkta? Om jag har något otalt med Rejvis så har för det första inte du med det att göra. Och för det andra så tror jag knappast att rejvis har något otalt med mig, i så fall tar han upp det med mig och vi diskuterar saken utan att skrika på varandra och använda skällsord (som, hora och slampa tillexempel)
Jag pratade med Sacho härromdagen tillochmed och han var inte intresserad av en garageplats heller för han hade inte tid nu.

vill du ta över garaget och kanske vara min personliga rådgivare också? :rolleyes:
 

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Majorna / Göteborg
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Miss_Orchidee skrev:
Vi har problem grabbat och töser.....

Jag får inte stå på kontraktet ensam då jag inte har en tillräckligt stor inkomst per år tycker dom.
Så antingen går planerna i stöpet här... tills jag gått ut gymnasiet och jobbar heltid, för då ska det fanemej bli ett garage :)

Eller så får ja fråga er andra helt enkelt: Finns det någon annan i garaget som är villig att stå på kontraktet tillsammans med mig? :confused:


Jonaz: skönt att du äntligen hörde av dig ;)



Haha... å det visste jag redan sen långt tillbaka att det skulle bli så här i slutänden... Hade du inte tänkt längre en så? :va :hihi :rofl :lol :7peta
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
JONQAS skrev:
Haha... å det visste jag redan sen långt tillbaka att det skulle bli så här i slutänden... Hade du inte tänkt längre en så? :va :hihi :rofl :lol :7peta
Eftersom jag har en inkomst per år som skulle täcka garaget så funderade jag inte speciellt mycket över det faktiskt. Varför ska jag gå och grubbla över alla problem jämt? då orkar ju ingen vara glad...

Nu har jag ställt en fråga i tråden om nån annan vill hoppa in på kontraktet och är det inte det så är det inte mer med det, då blir det inget garage, svårare än så är det inte, jag förstår inte riktigt varför du är så engagerad i att hitta problem för oss.... :va
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
Miss_Orchidee skrev:
Eftersom jag har en inkomst per år som skulle täcka garaget så funderade jag inte speciellt mycket över det faktiskt. Varför ska jag gå och grubbla över alla problem jämt? då orkar ju ingen vara glad...

Nu har jag ställt en fråga i tråden om nån annan vill hoppa in på kontraktet och är det inte det så är det inte mer med det, då blir det inget garage, svårare än så är det inte, jag förstår inte riktigt varför du är så engagerad i att hitta problem för oss.... :va

Ahh va jobbigt! är det ingen med fast jobb som kan ta ansvaret för att stå på kontraket. Själv så är jag student och får inte heller stå på det kontraktet, annars hade jag gärna hjälpt till
 

RonJeremy

Guest
Har egentligen inget med garaget att göra men har följt händelsen under en tid. Har ju varit bitvis mkt roande. Bästa dokusåpan... :corn

Mitt tips är dock att fundera ut en kontraktslösning där ingen blir personligen ansvarig för garaget. Finns det ingen möjlighet för alla att stå på kontraktet? Då varje person får uppsägningstid m.m. Det verkar ju som att det finns lite motsättningar mellan vissa och säkert kommer mycket folk att flytta in och ut under tidens gång. Kan straffa sig hårt i framtiden för kontraktsinnehavaren.

I övrigt handlade jag på Willys igår och det verkar ju vara ett toppengarage. Inga närboende att snacka om. Nästan så att man kan gasa en Ducce där ju!!! :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top