VIKTIGT!!! Ang: gemensamt Garage LÄS!!!

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
Toppen bra!

Detta var det bästa infallet sedan sporthoj startades!
Jag är på! Pendlar lite mellan Halmstad och Göteborg då jag pluggar här nere för tillfället. Låter ju underbart. Kan man ju meka lite under vintrarna och kanske ha ett sammlingsplace där ju!
Hur är det med larm och sådan i lokalen? så att ingen bara åker dit med en lastbil o hämtar våra skönheter.
Mvh Peter


1. Miss_Orchidee
2. Rejvis
3. Gottis iaf intresserad
4. Blue_F
5 Jonaz
6. Farfar
7.Joshi
8. hassethehen
9. JoJoman
10. Hornet Oskar
11. em
12. Lion, inte helt säkert men intresse finns!
13. Frost (numrena bådar inte gott... )
14. OverTheTop (Peter, helt klart intresserad till sommaren kanske även tidigare)
15.
16.
17.
18.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
OverTheTop skrev:
Detta var det bästa infallet sedan sporthoj startades!
Jag är på! Pendlar lite mellan Halmstad och Göteborg då jag pluggar här nere för tillfället. Låter ju underbart. Kan man ju meka lite under vintrarna och kanske ha ett sammlingsplace där ju!
Hur är det med larm och sådan i lokalen? så att ingen bara åker dit med en lastbil o hämtar våra skönheter.
Mvh Peter


1. Miss_Orchidee
2. Rejvis
3. Gottis iaf intresserad
4. Blue_F
5 Jonaz
6. Farfar
7.Joshi
8. hassethehen
9. JoJoman
10. Hornet Oskar
11. em
12. Lion, inte helt säkert men intresse finns!
13. Frost (numrena bådar inte gott... )
14. OverTheTop (Peter, helt klart intresserad till sommaren kanske även tidigare)
15.
16.
17.
18.
Självklart ska larm och rejäla lås finnas, MEN som vanligt bör man kanske tänka en extra gång iallafall, jag kommer låsa min hoj i garaget.....


Funderar på om vi kan juta fast låsöglor i golvet, så man kan låsa fast hojen i garaget... men detta får vi se hur det blir med, kan bli lite svårt då det inte är "vårat" garage så att säga....
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Miss_Orchidee skrev:
vill inte på nått sätt vara otacksam, men jag har redan pratat med honom och kommit överrens om att jag skulle komma dit och titta osv. att förhandla om priset är självklart inkluderat i detta och jag förstår inte varför du ska göra det när jag redan gjort allt jobbet??

Om du inte har ringt så vill jag be dig att inte ringa, behöver jag hjälp så ber jag om det. Men tack så hjärtiligt iallafall :)
oki, gött att du skall ut o kolla, tar du lite kort o så oxo?
Meddela vad för pris ni kommer fram till :)
 

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Den e blå
Kan man få ngn mer exakt adress? "Högsbo industriområde" är lite vagt. Och ganska off också för min del. Men vore ju nice att ha något ställe att mecka på gemensamt så man kan lära sig lite av ni andra rävar. Trevligt med lite gemenskap också antar jag...
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Miss_Orchidee skrev:
Kul att du talade om det för mig innan.... Utöver det tycker jag att det är snällt gjort, men eftersom jag tagit på mig ansvaret för detta så känns det lite som att du inte tycker att jag gjort ett bra jobb, vill du ta över så visst för min del... men säg det i så fall. Det finns vissa saker som folk kan klara själva, även om man bara är 18 bast och liten brud....
hmm,missade detta inlägget.
Inte min mening att få dig att tro allt du skrev. Du e grym:)
Det jag kanske ville hjälpa till med var priset, och ja jag tror att jag kan förhandla fram bättre pris än du, just därför erbjöd jag mig ang priset.
Har som jag sagt innan erfarenheter från både lager o lokal branschen.
Only wanted to help out lite grann, sorry.... :(
 

Coola Ola

Guest
Hakka skrev:
Kan man få ngn mer exakt adress? "Högsbo industriområde" är lite vagt. Och ganska off också för min del. Men vore ju nice att ha något ställe att mecka på gemensamt så man kan lära sig lite av ni andra rävar. Trevligt med lite gemenskap också antar jag...

Alldeles i närheten av Wettergrens ska det vara.

@blomkrukan: Tror nog att Ravetrancer har rätt i det här fallet. Du gör ett kanonjobb, både idén och allt du fixat men Rejvis känns som en snubbe som kan få ner hyran även med den grinigaste utyhyrare... Ju billigare det blir, ju fler intresserade blir det ju också vilket gör att det blir ännu billigare i slutändan.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
är eventuellt intresserad.. är det hugget i sten att det blir högsbo?

bor på hisingen så det är verkligen i längsta laget för min del asså :(
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Coola Ola skrev:
Alldeles i närheten av Wettergrens ska det vara.

@blomkrukan: Tror nog att Ravetrancer har rätt i det här fallet. Du gör ett kanonjobb, både idén och allt du fixat men Rejvis känns som en snubbe som kan få ner hyran även med den grinigaste utyhyrare... Ju billigare det blir, ju fler intresserade blir det ju också vilket gör att det blir ännu billigare i slutändan.
Kan då meddela att Lokalen nu redan är uthyrd.. tyvärr.

Lokalen hade tillgång till el men inget vatten. Jag tycker att lokalen bör ha vatten inkopplat eftersom man kanske vill tvätta, och dessutom blir man ganska skitig av att meka...

men som sagt spelar ingen roll längre.

MEN förutsägande som man är så har jag en annan lokal på gång. ska kolla närmare på denna idag, ligger ute på Hisingen, precis efter Götaälvsbron. Kan ingen exakt adress, men jag kan återkomma om detta vid senare tillfälle. dvs. så for jag kollat upp detta.

Ha en bra dag allihopa så uppdaterar jag detta imorgon.
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
synd

Miss_Orchidee skrev:
Kan då meddela att Lokalen nu redan är uthyrd.. tyvärr.

Lokalen hade tillgång till el men inget vatten. Jag tycker att lokalen bör ha vatten inkopplat eftersom man kanske vill tvätta, och dessutom blir man ganska skitig av att meka...

men som sagt spelar ingen roll längre.

MEN förutsägande som man är så har jag en annan lokal på gång. ska kolla närmare på denna idag, ligger ute på Hisingen, precis efter Götaälvsbron. Kan ingen exakt adress, men jag kan återkomma om detta vid senare tillfälle. dvs. så for jag kollat upp detta.

Ha en bra dag allihopa så uppdaterar jag detta imorgon.


Attans vad synd att lokalen var uthyrd. Hoppas det dyker upp något snart ändå.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ett tips är att kolla gamla LV6 (Kviberg). Där finns en hel del förråd å garage som folk hyr. Tror att Gamlestadens MC har sin lokal där. Men man får skaffa rejäla lås och larm till portarna för det ligger ju lite avskiljt.

En tanke bara......
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
fogerty skrev:
Ett tips är att kolla gamla LV6 (Kviberg). Där finns en hel del förråd å garage som folk hyr. Tror att Gamlestadens MC har sin lokal där. Men man får skaffa rejäla lås och larm till portarna för det ligger ju lite avskiljt.

En tanke bara......

Jag har lånat ett motorsåg av grabbarna i Gammlestadens MC en gång,kan säga att dom fick tillbaka det fulltankat och nyfilat.

För övrigt ett Huskvarna 346XPG ,fint såg med bra ork i.

På det hela taget trevliga grabbar.
 

janoshki-jonaz

Guest
Gammlestadens MC finns la inte längre..dom heter ju HellsAngels idax läget o ligger vid Gunnilse..du kanse tänkr på killarna i Garage1..dom har sitt i LV6 gamla domäner..

Blomman:kommer garaget ligga på Hisingen alltså skitsidan av stan så e ja INTE på....
 

Coola Ola

Guest
janoshki-jonaz skrev:
Gammlestadens MC finns la inte längre..dom heter ju HellsAngels idax läget o ligger vid Gunnilse..du kanse tänkr på killarna i Garage1..dom har sitt i LV6 gamla domäner..

Blomman:kommer garaget ligga på Hisingen alltså skitsidan av stan så e ja INTE på....

Ringöns industriområde (som det lät som att det var) är väl betydligt bättre läge än Högsbo?
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
Fint

Coola Ola skrev:
Ringöns industriområde (som det lät som att det var) är väl betydligt bättre läge än Högsbo?

Högsbo är inte så illa, men ringön låter ju faktiskt fint me! Är ju rätt centralt ändå. Ja är inte heller så på för att sitta granne med HA :arsele
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Miss_Orchidee skrev:
39 läsningar 1 svar.... det verkar inte jätte intressant. :( :( :(

Varsågoda för jobbet iallafall, bara nöje att jobba arslet av sig när folk inte är intresserade för 5 öre


Förlåt mig, jag råkade läsa fast jag har inget intresse av detta.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top