VIKTIGT!!! Ang: gemensamt Garage LÄS!!!

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Ålesund I Norge
Hoj
Nada at the moment
Miss_Orchidee skrev:
Just det ja!

Jag har vart och kollat på lokalen, huran är helt Ok, och vi kan få 15 nycklar, det är larmat och låst, och på inhägnat område! :)

ett minus är dock att det ligger i källarplan, och inga golvbrunnar finns, detta betyder att ingen olja får läcka ut på golvet för då åker vi ut!

Då har jag kommit på den briljangta iden med att lägga Linolium matta där inne... frågan är bara vad det kostar med sånt... eller så får ni plasta ordentligt när ni ska syssla med vätskor...

Backen upp är desto jobbigare... men allting går ju, man orkar säkert, men frågan är hur kul det är att rulla upp den där varje dag om man vill ha ut hojen :va

Har lite bilder, det bästa vore om vi kunde ses allihopa och gå igenom detta...

Fikat på Ondagar vet jag att folk brukar vara med på så låter den 20/4 bra??

Låter ju rätt bra faktiskt. Vad ligger hyran på?
 

em

butch master
Gick med
16 Aug 2003
Ort
kötteberg (göteborg)
Hoj
RF 900R
Joshi skrev:
Låter ju rätt bra faktiskt. Vad ligger hyran på?
:tummenupp
Kan man komma åt hojen dygnet runt??
dvs. om man får för sig att ut och åke vid midnatt.. går det?? :confused: Med tanke på att det var på en inhägnad...
mvh mikael / em :yoparty
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Miss_Orchidee skrev:
Just det ja!

Har lite bilder, det bästa vore om vi kunde ses allihopa och gå igenom detta...

Fikat på Ondagar vet jag att folk brukar vara med på så låter den 20/4 bra??

Jag kommer!
För det ädla syftet "Hojgarage" är jag beredd att överge mina ädla handbollstjejer. För att ingen skall sakna mig får de ett extra hårt och besvärligt fysprogram att genomföra. :hihi
Undrar om jag inte varit slavdrivare, dominator eller "galärslavs cheerledare" i ett tidigare liv? Något med piska måste det ha varit ialla fall. Det kittlar i mina gener så fort piskan ligger i min hand. :fatta!
/H
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
hassethehen skrev:
Jag kommer!
För det ädla syftet "Hojgarage" är jag beredd att överge mina ädla handbollstjejer. För att ingen skall sakna mig får de ett extra hårt och besvärligt fysprogram att genomföra. :hihi
Undrar om jag inte varit slavdrivare, dominator eller "galärslavs cheerledare" i ett tidigare liv? Något med piska måste det ha varit ialla fall. Det kittlar i mina gener så fort piskan ligger i min hand. :fatta!
/H


Kinky :brynad
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Långa farbron skrev:
Kinky? Visst! :D
Men några GODA sidor måste även jag ha. Det här var den ena. Den andra funderar jag fortfarande på vad den kan bestå av... :rolleyes:
/H
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
hassethehen skrev:
Kinky? Visst! :D
Men några GODA sidor måste även jag ha. Det här var den ena. Den andra funderar jag fortfarande på vad den kan bestå av... :rolleyes:
/H
Nu kom jag på!
Jag är en jävel på massage! :banana
Fast det är kinky det me va? :va
/H
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
em skrev:
:tummenupp
Kan man komma åt hojen dygnet runt??
dvs. om man får för sig att ut och åke vid midnatt.. går det?? :confused: Med tanke på att det var på en inhägnad...
mvh mikael / em :yoparty
Ja dte går nog att ordna, det finns en utgång ur byggnaden ut utanför grindarna, och dessutom så antar jag att hyr man lokal så ska man kunna komma åt den dygnet runt... Jag ska höra med henne när ja ringer henne... vilket inte blir idag då jag har tusen andra saker att göra....

Kom precis hem fråm jobbet... observera att klockan är 06.41 :död: det alldra roligaste i detta är att ja bara får sussa i 3 timmar... :3freak.. sen ska jag jobba igen....

Jag tar med mig info till fikat, kom dit så får ni det, annars får ni kontakta mig om nu undrar nått....

Gud nåde den som ringer och väcker mig nu.. då jävlar :skirka:

ps. sluta spamma i min tråd.... :rolleyes:
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Miss_Orchidee skrev:
Ja dte går nog att ordna, det finns en utgång ur byggnaden ut utanför grindarna, och dessutom så antar jag att hyr man lokal så ska man kunna komma åt den dygnet runt... Jag ska höra med henne när ja ringer henne... vilket inte blir idag då jag har tusen andra saker att göra....

Kom precis hem fråm jobbet... observera att klockan är 06.41 :död: det alldra roligaste i detta är att ja bara får sussa i 3 timmar... :3freak.. sen ska jag jobba igen....

Jag tar med mig info till fikat, kom dit så får ni det, annars får ni kontakta mig om nu undrar nått....

Gud nåde den som ringer och väcker mig nu.. då jävlar :skirka:

ps. sluta spamma i min tråd.... :rolleyes:

Har du någon info om priserna och hur många det verkar vara som verkligen är intresserad? Var det 15st som skulle kunna få plats?
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
Yo!

Ja lite pris info är ju inte fel. Men annars låter allt helt okej.
Jag kommer inte hem till Gbg förren på fredag så jag missar även denna fikan, men jag litar på er andra om ni säger att det verkar se bra ut.

(idag är var det ju värsta sommar vädret. strålande sol o fint fint windsurf här nere i Halmstad...)
Aloha / Peter
 

janoshki-jonaz

Guest
ok..vart fikas det o vilken tid????intreeserad av garaget..med tillhörande hojpolare..haha
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
janoshki-jonaz skrev:
ok..vart fikas det o vilken tid????intreeserad av garaget..med tillhörande hojpolare..haha
Det fikas på Bistro Calanthe vid bio palatset kl 18.00 på onsdag!

Priset kommer som sagt att hamna runt 300 kr per person ev billigare. det beror på hur många vi blir. Men räknat på att vi är 10st så ligger det runt 325 kr per person....

Jag har tagit lite bilder på nerfarten till garaget, men jag mitt dumma nöt missade att ta kort inne i själva lokalen, jag va helt focuserad på att komma ihåg att ta kort på nerfarten :kocko
 

Coola Ola

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Det fikas på Bistro Calanthe vid bio palatset kl 18.00 på onsdag!

Priset kommer som sagt att hamna runt 300 kr per person ev billigare. det beror på hur många vi blir. Men räknat på att vi är 10st så ligger det runt 325 kr per person....

Jag har tagit lite bilder på nerfarten till garaget, men jag mitt dumma nöt missade att ta kort inne i själva lokalen, jag va helt focuserad på att komma ihåg att ta kort på nerfarten :kocko

Jag åkte förbi där idag och själva garaget såg rätt fullt ut? (iaf den enda garageport med en nedförsbacke som jag såg. Eller, inte fullt kanske, men det stod ju bilar o grejer därinne.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Coola Ola skrev:
Jag åkte förbi där idag och själva garaget såg rätt fullt ut? (iaf den enda garageport med en nedförsbacke som jag såg. Eller, inte fullt kanske, men det stod ju bilar o grejer därinne.
Du är fel ute
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Coola Ola skrev:
Men säg var det är istället då :D
jag hann inte.. hade bråttom till nånting som ja inte kommer ihåg, men det var väl jobb1, jobb2, jobb3 eller garage planering, el mc körning... ja nått viktigt iallafall!

Det är den byggnaden du tittat på... men nerfarten som du ser är inte sen som är där våra hojar kommer finnas.... Garage proten är i markplan, innanför den finns den sluttande delen så den syns inte utifrån.

Om ni vill kan ja kolla om hon kan tänka sig att visa den igen så kan vi som vill ha garaget åka dit och kolla på det, låter det som en bra ide... jag vågar faktisk inte fatta detta beslutet själv, för om ja skriver kontrakt på den så blir jag betalnings skyldig X antal månader vilket jag INTE har råd med....Jag hoppas ni förstår

Imorgon är det fika kl:18:00 på Bistro Calanthe GLÖMM INTE DET!!!
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
Miss_Orchidee skrev:
Imorgon är det fika kl:18:00 på Bistro Calanthe GLÖMM INTE DET!!!

Ville bara säga att det är starkt jobbat. Jag litar på ditt o de andras omdömme när det gäller valet av lokalen. Hade du inga foton i digital form annars?

En fråga bara.
När kommer det slutliga beslutet? alltså när måste vi alla vara överrens o kanske skriva kontrakt eller åtminståne vara överrens om allt dvs pris, nycklar larm, regler osv.

Är grymmt sugen på att titta lite på lokalen.
Ska bli ball när man vet att man har en plats till hojen och där man kan meka lite till vintern.

Är hemma hela denna helgen och lite nästa igen. Mycket i skolan här nere just nu. Det är bara att skriva om du vet att du ska dit eller om det blir så att alla kan ses någon gång.
/Peter
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
vart låg lokalen nu då?
Vad blev priset?
Har du förhandlat nåt?
Hur ser kontraktet ut, löper det årsvis, hur lång uppsägniingstid?

Mm, mm, mm......

Mvh Rejvis:)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
OverTheTop skrev:
Ville bara säga att det är starkt jobbat. Jag litar på ditt o de andras omdömme när det gäller valet av lokalen. Hade du inga foton i digital form annars?

En fråga bara.
När kommer det slutliga beslutet? alltså när måste vi alla vara överrens o kanske skriva kontrakt eller åtminståne vara överrens om allt dvs pris, nycklar larm, regler osv.

Är grymmt sugen på att titta lite på lokalen.
Ska bli ball när man vet att man har en plats till hojen och där man kan meka lite till vintern.

Är hemma hela denna helgen och lite nästa igen. Mycket i skolan här nere just nu. Det är bara att skriva om du vet att du ska dit eller om det blir så att alla kan ses någon gång.
/Peter
Har pratat med Mäklaren igen, det har visst kommit fler intresserade på samma lokal nu, jag gör allt jag kan för att vi ska få den, dessvärre är ju inte våran "verksamhet" vad dom vill ha i lokalen tyvärr....

Men jag håller tummarna och hoppas vid gud att vi får den! Isåfall får ni papper mm ikväll på fikat, ni som inte kommer dit får själva kontakta mig så får ni papprena!

@Ower_the_top: denna helgen är jag förmodligen i Uddevalla och övningskör inför körkortsprov på måndag. Nästa elg är nog bättre i så fall... men jag tror vi har tittat på lokalen innan dess.... Pm:a mig ditt namn och nr så ringer jag när det blir dags och jag vet vad som händer!
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Ravetrancer skrev:
vart låg lokalen nu då?
Vad blev priset?
Har du förhandlat nåt?
Hur ser kontraktet ut, löper det årsvis, hur lång uppsägniingstid?

Mm, mm, mm......

Mvh Rejvis:)
Jag kommer med den infon ikväll, hyran ligger ¨på runt 3500 vet inte exakta kronor och ören, men den ska vi pressa iallafall.....
Lokalen ligger i källarplan på "Karl Johans Gatan 152"

Lokalen är stor och ganska välplanerad för just hur jag hade tänkt det... ni kan få se en ritning på Fikat ikväll! Dock kanske min fina handritning men det får duga i värsta fall!

Vi får sätta up saker på väggarna. Väggarna är av gips med stål/järn i mitten så ingen kan slå in dom å ta våra käraste :) Dörren är kraftig järn! vi kan få 15 nycklar om vi vill...

Däremot va hon inte säker på om man kunde dra vatten, men som sagt det finns toalett att tvätta händerna på!

Nu ska ja meka hoj! och håll nu tummarna allihopa på att vi får den!!!!!!!!
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Hej igen... dags för trådlyftning tror jag...

Sorry att ni inte fick nån info igår om garaget, tyvärr viste jag inte mer än ni igår, mäklaren hade inte ringt...och det hade hänt en massa tråkiga saker igår, så jag orkade inte sätta mig och prata om detta inför allihopa just då. behövde lite lung och avkopplande samtal......

Jag pratade med mäklaren idag, hon sa att dom andra som va intreserade av garaget har inte hört av sig, men hon tänkte ge dom förmiddagen på sig att göra det. Hör dom inte av sig så är lokalen våran... så håll tummarna med mig nu allihopa att dom inte ringer!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top