Vad är det för hoj han kör i den första filmen från bike?
Ktm? vadå?
Superduke
Vad är det för hoj han kör i den första filmen från bike?
Ktm? vadå?
Vi som inte kan köra på bakhjulet borde gå kurs hos nån .. haha
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!
har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!
ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!
lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!
har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!
ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!
lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?
än så länge har den klarat sig =) men antar att det går och byta när den blir dålig
vi är faktiskt 3st blackbird som brukar köra varje vecka och leka lite, ingen har fått problem hittils med framgaffeln...men det stämmer säkert det du säger =) så bara att invänta problemet...=)
Jag brukade alltid gasa upp han på 2an i ca 60km/t men nu tycker jag att det går bättre att koppla upp han i ca 40-50km/h på 2an iom att varvet inte är så jättehögt känns det rätt skonsamt för kopplingen
Så när du lärt dig gaskontroll så kan det va dax för lite kopplingskontroll
På r6:an måste jag fan ligga runt 80-90km/h på tvåan för att ens ha någon kraft att lyfta upp den på. Kan inte åka så långt ut det blir oftast bara växeln ut och ibland lyckas jag peta i nästa växel.
Jag skulle vilja ha lite mer bottendrag.
Det torde väl den här filmen visa.
http://www.youtube.com/watch?v=wuRBD8a_1tQ
Fy fan, det där var som att se en blåval på skridskor göra pirutter i tyllkjol...
Tja har en lite fråga bara.
När jag håller på och övar nu. Så tycker jag att det vill spinna lite för ofta istället för att resa sig upp! Vad gör jag för fel eller ska det göra så? (kopplar upp den på 1 nu)
haha vilken jävla dåre, utan hjälm också
Okej. Ska ut och prova igen då!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS