Viktminskning 2005

FreddaGädda

Guest
Startdatum 2004-10-XX
Startvikt 52kg - Farligt smal

Målvikt xx-uppåt
Slutdatum: Långt, långt bort

Nuvarande vikt: 62 kg, +10 Börjar likna nåt

Metod: Gröt, ägg och hårt bröd till frukost, stor ordentlig lunch och magknakande mängd middagsmat, så lite socker som möjligt.
Träning fem-sex dagar i veckan involverande skrotlyftning och boxning/löpning.

Last edited:

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
OLDEN skrev:
Hur pass bra är gainomax egentligen? 20 g protein samt 40 kolhydrater.

40g känns som lite mycket iaf efter morgonträning när man bara hunnit med ex biccar.

Gainomax är inte speciellt bra. Långsamt protein och kolhyderater. Köp hellre vassle protein och blanda med maltodextrin. Om du nu ska dricka gainomax så skulle du säkert behöva två st efter ett vanligt pass för att få i dig tillräckligt med protein/kolhyderater.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag vägde mig imorse och nu väger jag alltime low:(
Har man gått ner en massa så är det grymt svårt att hitta en bra balans.

/M som droppat 25kg.....

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Kom på att jag inte fick plats i mitt skinnställ. Operation bli mindre runt magen är nu startad sen några veckor.

Startdatum 2005-02-27
Midjemått 112 cm

Idag 2003-03-11
Midjemått 107 cm

Slutmål 2005-05-01
Midjemått 100 cm

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Går ni inte ner i vikt längre, tappat motivationen?

Kom igen nu!

Sommar 2005 ska vi minsann få plats i våra skinnställ och visa tjejerna/killarna annat än en ölmage :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mark skrev:
Går ni inte ner i vikt längre, tappat motivationen?

Kom igen nu!

Sommar 2005 ska vi minsann få plats i våra skinnställ och visa tjejerna/killarna annat än en ölmage :)
Bara som lite extra motivation vill jag nämna att jag har gått från de överviktigas antal till de normalviktigas. Började träna i september förra året och sprang 21 km igår. Började känna mig lite stel vid 19 km men annars gick det lätt som en plätt.

Det går fort när man sätter igång och börjar träna :fakta

Kör på så kommer resultaten - ofelbart :tummenupp

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Stoppsladd skrev:
Sen jag började träna i slutet av oktober har jag gått UPP 10kg :skrämd

Sådärja!

När jag började träna igen efter lumpen gick jag upp 20 kg mellan mars och nov. Inte enbart kvalitativ massa dock. :rolleyes:

MikkE

Guest
Nu jävlar ska jag börja träna. Är förbannat taggad och har varit det för länge nu. Köper gymkort nu när lönen kommer på ett fräsch gym.

Kommer att gymma tre gånger i veckan. Måndagar, onsdagar och fredagar. Det blir sex mål om dagen. Tre större och tre mindre. Gainer kommer också att införskaffas.

Har fått en hel del kanontips som ser väldans lovande ut och ju närmre lön man kommer desto mer taggad blir jag!

Då man var beroende av Coca Cola för en tid sedan så har jag även slutat med det, all läsk över huvud taget. Godis och andra sötsaker tilltalar mig inte så mkt längre heller. Klarar mig gott utan det!

Micke kommer at bli nyttig och må bra inom kort. Dessutom ska det dokumenteras för att göra saken lite extra rolig.

Ses på gymmen :)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
MikkE skrev:
Nu jävlar ska jag börja träna. Är förbannat taggad och har varit det för länge nu. Köper gymkort nu när lönen kommer på ett fräsch gym.

Kommer att gymma tre gånger i veckan. Måndagar, onsdagar och fredagar. Det blir sex mål om dagen. Tre större och tre mindre. Gainer kommer också att införskaffas.

Har fått en hel del kanontips som ser väldans lovande ut och ju närmre lön man kommer desto mer taggad blir jag!

Då man var beroende av Coca Cola för en tid sedan så har jag även slutat med det, all läsk över huvud taget. Godis och andra sötsaker tilltalar mig inte så mkt längre heller. Klarar mig gott utan det!

Micke kommer at bli nyttig och må bra inom kort. Dessutom ska det dokumenteras för att göra saken lite extra rolig.

Ses på gymmen :)
Lätt begagnade kanyler säljes till kompispris! :tungan

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Här försöker man att gå ner i vikt, men händer absolut ingenting,
hamnat på nån platå och är helt omöjligt att gå ner i vikt.
Tur är väl att man inte går upp i vikt iallafall...
Men vad ska man göra för att det ska hända något?

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Alicia skrev:
Här försöker man att gå ner i vikt, men händer absolut ingenting,
hamnat på nån platå och är helt omöjligt att gå ner i vikt.
Tur är väl att man inte går upp i vikt iallafall...
Men vad ska man göra för att det ska hända något?

Träna mer eller ät mindre.
Helst båda :)

Om man inte går ner i vikt så beror det på att man äter mer energi än man förbrukar. Alltså får man börja förbruka mer energi genom att röra på sig eller så får man äta mindre energi.

Testa att ta hälften kolhydratmängd nu i tex 10 dagar och se vad som händer.

tex om du brukar äta 4 smörgåsar på morgonen så ta 2 nu istället.
Ta hälften pasta av det du brukar äta. 1 potatis istället för 2 osv.
Ät fortfarande lika mycket kött, mjölk, ägg, bönor osv.
Ta bara bort hälften av alla flingor, ris, pasta, potatis, bröd, kakor, godis osv.

Om du gör så och testar så kan du hitta rätt nivå utan att du behöver bli för extrem med kosten. Annars kan jag räkna ut ditt energibehov exakt och fixa ett matschema osv men då kommer du få väga din mat och leva ett extremt inrutat liv. Har man inte motivation till det är det ingen mening att testa ens för man kommer inte följa schemat och då är det värdelöst. Så testa att bara halvera kolhydraterna först och se vad som händer.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Just nu försöker jag hålla koll på hur mycket jag äter med mera med hjälp av hälsovakten, viktnedgång enligt den så ska jag äta mellan 800-1000 kalorier om dagen beronde på hur mycket jag tränar.
Enligt den där så klarar jag mitt kalorimål varje dag för att kunna gå ner i vikt men ändå händer ingenting.
Förut så tränade jag väldigt mycket, 5-6 gånger i veckan, 2-3 timmars pass åt gången.
Dessutom slutat röka och då gick jag upp i vikt plus att jag under den tiden nästan inte tränade alls

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Alicia skrev:
Just nu försöker jag hålla koll på hur mycket jag äter med mera med hjälp av hälsovakten, viktnedgång enligt den så ska jag äta mellan 800-1000 kalorier om dagen beronde på hur mycket jag tränar.
Enligt den där så klarar jag mitt kalorimål varje dag för att kunna gå ner i vikt men ändå händer ingenting.
Förut så tränade jag väldigt mycket, 5-6 gånger i veckan, 2-3 timmars pass åt gången.
Dessutom slutat röka och då gick jag upp i vikt plus att jag under den tiden nästan inte tränade alls

Vad väger du o hur lång är du? Är du väldigt liten så tja då kan ju ett intag på 800-1000 kcal kanske vara adekvat....Troligtvis inte. Det där e svält.

Ligger du så lågt så har kroppen säkerligen ställt in sig på sparlåga...och vägrar släppa ett uns fett, eller ngt annat för den delen. Mitt förslag: ÄT! Och träna "lagom"....Är det gym så ligg runt 90 min. Är det kondition tja då beror det ju på vad för sorts kond. träning det är, men 3 timmar kondition? Tveksamt.Åter igen med sånna pass så ställer sig kroppen nog lite avigt till speciellt om den inte får rätt sort och mängd mat.

Hälsovakten är väl sisådär...Obs! Min högst personliga åsikt!

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Trango_B skrev:
Träna mer eller ät mindre.
Helst båda :)

Testa att ta hälften kolhydratmängd nu i tex 10 dagar och se vad som händer.

tex om du brukar äta 4 smörgåsar på morgonen så ta 2 nu istället.
Ta hälften pasta av det du brukar äta. 1 potatis istället för 2 osv.
Ät fortfarande lika mycket kött, mjölk, ägg, bönor osv.
Ta bara bort hälften av alla flingor, ris, pasta, potatis, bröd, kakor, godis osv.

Så testa att bara halvera kolhydraterna först och se vad som händer.

Hmmm jag har verkligen skärpt mig med min kost de sista 5 veckorna.
Äter de jag känner för på helgerna men i de stora hela blir det mycket mindre kolhydrater och inte så mycket godis heller som förr.

Träningen ligger dock på is eller ja långt under isen.
Motovationen är som bortblåst.
Jag är dock en person som tränar mest vid vår och sommar. :kocko

Nu till frågan Trango.
Varför händer det inget?
Ska de ta sån jävla tid och va gör jag för fel?
Jag vet att träningen eller bristen på den spelar in. Tänker mer på kosten.
Får man ej ha kul på helgerna? Dricker nästan varje helg.
På mig handlar de om de sista 2-3 kg rent fett.
Kan ju va att dom är svårast att få bort...

Tack för svar. Vill ej bada i vassen i år igen... :D
Fundersamma och mycket otåliga RQ!!!

Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Acrid skrev:
Vad väger du o hur lång är du? Är du väldigt liten så tja då kan ju ett intag på 800-1000 kcal kanske vara adekvat....Troligtvis inte. Det där e svält.

Ligger du så lågt så har kroppen säkerligen ställt in sig på sparlåga...och vägrar släppa ett uns fett, eller ngt annat för den delen. Mitt förslag: ÄT! Och träna "lagom"....Är det gym så ligg runt 90 min. Är det kondition tja då beror det ju på vad för sorts kond. träning det är, men 3 timmar kondition? Tveksamt.Åter igen med sånna pass så ställer sig kroppen nog lite avigt till speciellt om den inte får rätt sort och mängd mat.

Hälsovakten är väl sisådär...Obs! Min högst personliga åsikt!

Jag är 180 och väger nu 78 kg,
fast jag tycker jag äter rätt mycket iallafall även fast jag ligger runt 800-1000 kalorier om dagen

Tränade förut kampsport mellan 2-3 timmars pass varje gång, men då åt jag som en häst, och var väldigt vältränad, men jag har inte tränat så på några månader nu

Nu försöker jag gå ut å gå en timma varje dag plus två-tre styrkepass hemma varje vecka

sandstream

Guest
Alicia skrev:
Nu försöker jag gå ut å gå en timma varje dag plus två-tre styrkepass hemma varje vecka
Jag gick drygt 1 timme varje morgon i ca 2 veckor och då stannade viktminskningen av.
Vet inte om det var kroppen som vande sig eller nåt sånt.
Nu går jag varannan dag och minskar i vikt igen :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka