Viktminskning 2005

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
182cm 72 kilo... Harlite svårt att hålla nere framhjulet, så om nån vill lämna över några kilon tackas det inte nej! (Dock gärna kilon från överkroppen) :hihi

MikkE

Guest
shit. bara jag som verkar vara som en vandrande pinne. är 184 cm och väger ca 65. Spelar ingen roll hur mkt jag äter, går aldrig upp i vikt. Måste träna för att kunna stiga till åtminstona 72-75kg. Jag är inte klen eller så, snarare tvärtom, seg som fan och klarar av mer än vad många "större" gör :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ec2bme skrev:
Jag är med på viktnedgång!

Längd: 172 cm
Startvikt: 90,6 kg
Startdatum: 04-10-01

Nuvarande vikt: 86 kg (83 kg före jul)

Målvikt: 77 kg
Slutdatum: 05-05-31

Har en del muskler kvar sedan byggartiden. Men jag vet sedan tidigare att det brukar se rätt bra ut vi ca 77 kg.

Tillvägagångssätt: Matintag var tredje timma, raska promenader (som ska övergå till löpning så småningom) och ev. lite mesande på gym.

Lycka till till er andra, och mig med.

E lika lång som dig men har aldrig vägt över 75kilo. 74,6 som mest.
Ska ner o väga mig o haka på detta, måste ner i viktklass :rodnar

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MikkE skrev:
shit. bara jag som verkar vara som en vandrande pinne. är 184 cm och väger ca 65. Spelar ingen roll hur mkt jag äter, går aldrig upp i vikt. Måste träna för att kunna stiga till åtminstona 72-75kg. Jag är inte klen eller så, snarare tvärtom, seg som fan och klarar av mer än vad många "större" gör :)

Jag trodde likadant om mig själv och vägde 61-63 hela tiden tills jag lärde mig vad man skulle äta och när.
Du kan gå upp om du vill, men ditt liv kommer cirkulera kring kosten.

efter jag lärt mig hur jag skulle göra tog det strax över en månad att gå upp runt 10kilo. Jag var bra undernärd innan....

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
MÅSTE gå ner i vikt!!

Vägde 66 kg ( 164 cm) i juni -04. Väger nu jan-05 71 kg. Helt förskräckligt, gått upp 5 kg på ett halvår, förstår inte hur.
Men nu jäklar::Andra bullar. 1 Juni-05 ska jag va nere till 65 kg

Göra mindre "goda" såser till maten, minska på chipset (svag för det), börja gå längre, simma, äta mer sallader oftare.

Nettan

( Nyfiken på hur du U.T skall göra, he he..)

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hoppar av igen. Vägde 66,9kilo med kläder på o skulle ner till 67.

Har gått ner stadiga 4kilo på en månad. Är helt övernöjd. :D

... inte meningen o trampa på nåns fötter nu.

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Mavve skrev:
Hoppar av igen. Vägde 66,9kilo med kläder på o skulle ner till 67.

Har gått ner stadiga 4kilo på en månad. Är helt övernöjd. :D

... inte meningen o trampa på nåns fötter nu.
Hur bär du dej åt??? :va / Nettan

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nettan skrev:
Vägde 66 kg ( 164 cm) i juni -04. Väger nu jan-05 71 kg. Helt förskräckligt, gått upp 5 kg på ett halvår, förstår inte hur.
Men nu jäklar::Andra bullar. 1 Juni-05 ska jag va nere till 65 kg

Göra mindre "goda" såser till maten, minska på chipset (svag för det), börja gå längre, simma, äta mer sallader oftare.

Nettan

( Nyfiken på hur du U.T skall göra, he he..)

Varför är det så att brudar knappt kan säga nej till chips?
Har hört det av de allra flesta tjejer.

Jag äter chips men skulle aldrig i mitt liv få för mig att köpa en påse bara till mig själv.

sandstream

Guest
MikkE skrev:
Jag vägde runt 65 - 67 Kg mellan 18 - 27 år.
Sen kom två barn och jag intalar mig själv att jag vart sympatigravid eller nåt sånt :tungan

Listan på folk som i unga år kunnat äta hur mycket som helst kan nog göras nästa hur lång som helst. I dag går de flesta runt med en rejäl kula :hihi
Som GSXR1100R skrev så ändras kroppens förmåga att lagra allt onyttigt nångång efter 25 för de flesta.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nettan skrev:

Går morgonpromenader om jag pallar o har ärenden i stan. Brukar bli en fin runda på runt 40/50min då.
Frukost: grovbröd m kalkonpålägg eller tonfisk i vatten. Makrill går bra med.
Slutar dricka mjölk, har aldrig testat det innan men dricker bara juice o vatten nu.

Cyklar 40minuter varannan dag ungf. Svimmar nästan när jag e klar....

Äter inte godis o sånt skit. Lockar inte alls längre som innan :3freak

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Mavve skrev:
Varför är det så att brudar knappt kan säga nej till chips?
Har hört det av de allra flesta tjejer.

Jag äter chips men skulle aldrig i mitt liv få för mig att köpa en påse bara till mig själv.
Ja du.., det är bara så, precis som om det är nåt vi behöver lite då o då. Det är så gott, samma med strips o pommes.
Min man han äter inte alls chips. Nå hur har du gjort för att minska vikten så snabbt?? / Nettan
(Har sett svaret)

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Mavve skrev:
Går morgonpromenader om jag pallar o har ärenden i stan. Brukar bli en fin runda på runt 40/50min då.
Frukost: grovbröd m kalkonpålägg eller tonfisk i vatten. Makrill går bra med.
Slutar dricka mjölk, har aldrig testat det innan men dricker bara juice o vatten nu.

Cyklar 40minuter varannan dag ungf. Svimmar nästan när jag e klar....

Äter inte godis o sånt skit. Lockar inte alls längre som innan :3freak

Måste leva efter dessa regler ett halvår nu jag oxå. Får kanske inte ihop skinnstället i vår annars, det vore ju förskräcklit.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Efter fyllda 30 kom kilona sigande vagde runt 70 kg som 20 åring och vager nu 90 (ny topp notering) måste bara ner 10-12 kg innan sommaren..dessutom har ni tankt på risken for diabetes? spesielt stor risk ar det for oss grabbar der alt flasket satter sig runt magen...Kjenner meg fet och slapp nu, så lite motion måste jag nog gjøra ar i poolen varannan vecka men det ar nog for lite..ska prova at promenera lite samt kutta ut allt snop och cola +all snabbmat

5-01-05 : 90 kg
Mål : 78 kg

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nettan skrev:
Måste leva efter dessa regler ett halvår nu jag oxå. Får kanske inte ihop skinnstället i vår annars, det vore ju förskräcklit.

Glöm inte att ha roligt på vägen samt att du trivs med det du gör - då får du säkert bäst resultat :hej

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
MikkE skrev:
Sätt dig i soffan med chipspåsar och vänta ett par år...

Jag vet många yngre som kämpar för att gå upp i vikt, bara att ta det lugnt det kommer med åren och sen får du mera fett än du drömt om, en riktig snygg kulmage att impa på brudarna med, du kan säga: det är inte lätt att va smal när man är rik.

:tungan

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jag är med ochså, fast jag har fuskat och börjat tidigare :gnissla

Startvikt: 92,5 kg
Startdatum: 2004-12-01

Målvikt: 72 kg
Slutdatum: 2005-03-31

Dagensvikt: 79 kg

Kör spinning 2-3 dagar i veckan. Nu efter alla helger och inför RR säsongen tänkte jag även börja gå på jymet. Så planen är spinning 2ggr och gym 1-2ggr i veckan.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är bara okunskap som gör att andra inte kan gå upp i vikt "hur mycket de än äter".

Mikke: Testa detta i 2 månader.

Vakna
200mg koffein
Morgonpromenad 40-60min.
Frukost beståendes av: A-fil&Müsli och linfrön, 2 skivor grovbröd m tonfisk(i olja), 2 skivor grovbröd m makrill. Cashewnötter, yoghurt, 4-6 ägg, äpple, apelsin och fiskolja som du sväljer gott med en deciliter olivolja. Gröt om du pallar(eller smakar gott), annars en proteindrink.

Mellanmål: Yoghurt(osockrad givetvis) och ett päron eller banan.

Lunch vid 12-tiden: Ris, kycklingfilé o uncle bens sås(tyvärr sockrad). Ät sallad till det(rivna morötter, gurka, tomat etc.). Ta en proteindrink o lite kiwi till efterrätt.

Kläm in ett sim-pass här?

Mellanmål: Kesella, äpple o nåt du e sugen på....

Lunch: Kalops kanske, servera m sallad. Eller laga fisk m massa potatis o go fet sås.

Träna styrketräning hårt som fan. Ät efteråt. Spenat, fiskpinnar, proteindrink, kebab, pizza, en påse friterad pommes..... nåt du e sugen på.

Ta en proteindrink innan du går o lägger dig o gör om samma sak nästa dag.

Träna var tredje dag till o börja med. Skippa mellanmålen när du inte tränar om du vill.
Testa o käka en hel påse friterad pommes varje dag. Det gjorde jag i 2 veckor :)
Undvik alltid socker förutom på lördagar. Sätt i dig en hel kartong negerbullar om du vill då.

Mest jobbigt o dyrt att vara stor o vältränad. jag kunde ju inte ens knyta skorna normalt mot slutet o sen var det inget kul längre. Är hellre smal&smidig.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har vägt nästan exakt 57 i över 7 år, men nu över jul hade jag visst gått upp till 59,5 :va

Undrar om vågen stämde... trodde inte att jag kunde gå upp utan att träna och käka som en idiot.

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Nettan skrev:

Att gå upp eller ner i vikt är egentligen hur simpelt som helst. Bara att räkna ut hur mycket enerig man behöver och sen utgå från det.

Här kan ni se hur mycket kcal ni göra av med tex.
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html

För att öka i vikt lägg på ca 500 kcal per dag, för att minska, dra av ca 500 kcal per dag.

De som vill gå ner i vikt har tre vägar att gå.
1. äta nyttigare och regelbundet för att mindska energi intaget. Äter man bra kan man äta MYCKET och gå ner i vikt.
2. träna för att göra sig av med mer energi.
3. 1 & 2 som är den bästa kombinationen.

Svårare e det inte. Och som Mavve sa. ALLA kan gå upp & ner i vikt!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln