Viktminskning 2005

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Startvikt: 80
Startdatum: 2005-01-02

Målvikt: 95
Slutdatum: 2005-04-30

Dagensvikt: 85

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Vill ni lätta kroppen snabbt och utan alltför stora plågor? Skippa kolhydraterna (Atkinsmetoden). Skeptisk som jag är hängde jag på en jobbarpolare som skulle testa (för att bevisa att det inte funkade). Jag experimenterade en månad utan pasta, ris, bröd och potatis (fuskade naturligtvis med öl på helgerna).
Resultat: -5 kg.
Helt bizarrt. Åt Kött och flottiga såser, köttfärssås med grädde, korv etc. Och ost och olja på allt.

Verkar helcrazy, men det funkar. Och man får vara mätt och nöjd!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Pyton skrev:
Vill ni lätta kroppen snabbt och utan alltför stora plågor? Skippa kolhydraterna (Atkinsmetoden). Skeptisk som jag är hängde jag på en jobbarpolare som skulle testa (för att bevisa att det inte funkade). Jag experimenterade en månad utan pasta, ris, bröd och potatis (fuskade naturligtvis med öl på helgerna).
Resultat: -5 kg.
Helt bizarrt. Åt Kött och flottiga såser, köttfärssås med grädde, korv etc. Och ost och olja på allt.

Gissa varför ingen på stenåldern var tjock, dom åt inga kolhydrater :)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Var du superstrikt eller? Jag testade i 2½ vecka men pallade inte mer pga att jag hade så dålig fantasi angående maten. Fick dessutom jäkligt ont i huvet periodvis pga bristen på kolhydrater (antar jag).

Pyton skrev:
Resultat: -5 kg. Helt bizarrt. Åt Kött och flottiga såser, köttfärssås med grädde, korv etc. Och ost och olja på allt.

GIXXERGRABBEN

Guest
En ca 7 kg skulle nog inte skadas att ta bort...det är nog inte så svårt bara man får fingrarna ur arsulet,tycker man lovar sig själv samma sak varje år men men *s*

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
jag gick ner typ 12 kilo på sju veckor med atkins, men man blir ju så förbannat less på att äta typ inga potatis eller is och sånt.

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Nej, helt ortodox var jag inte, det slank ner lite öl ibland (så visst fick jag också ont i huvudet...) och någon pizza (efter öldagarna). Man kände sig lite konstig första veckan men sen gick det bra.

DC

Seikos
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Yamaha YZF R1
Jag hänger också på, men jag vill fan hellre gå upp i vikt.
Väger ca: en 75 kg nu, vill upp till 80 i ren muskelmassa.
Har styrketränat nu i en 4-5 år och det har gett resultat, men det e dags att bli lite större nu inför sommaren, och bort med underhudsfettet.
Får väl hälla i mig proteindrinkar.

Jag fattar inte ni som vill gå ner i vikt, behåll vikten men dumpa fettet, börja träna.
Sluta gnäll över att ni e fetta, gör något åt det istället.

Det e det som e felet med sverigesamhället, alla vill så mycket men ingen tar tag i det.

Jaja... lite grinig idag, men men, vem fan bryr sig!
Ciao!!!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
DC skrev:
Jaja... lite grinig idag, men men, vem fan bryr sig!
Ciao!!!
Egentligen ingen.... men du är i fel tråd, denna heter "Viktminskning 2005"
Ditt inlägg spär bara på mina fördomar om s.k. bodybuilders.
Drick du dina proteindrinkar och skapa en egen tråd som heter "Viktökning 2005"

Lycka till.

MikkE

Guest
GSXR1100R: Tyst din... din.. din... din tjockis :skrika

:hihi

Mavve: Tack för massa råd. Jag har haft funderingar på att verkligen satsa ordentligt och "dokumentera" en del så man får följa mina resultat.
jag har varit ledig från mitt jobb sedan den 22a december nu, börjar igen den 10e. Fattar inte varför jag inte har tränat (åtminstone joggat) eller så. Bara suttit och latat mig, och det känner jag att jag har gjort. Känner mig lite klenare nu i benen..

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Jag gör ett inhopp här jag med.

Hade tänkt få lite fason på tunnan som sitter mellan låren och bröstet.

Startar på 95 kg 10/1
Slutmål: 86 kg 10/6

Mindre luns och mer rippad.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
xCr skrev:
Borde kanske inte skriva detta, men jag måste bara påpeka att det är den sämsta ursäkten för att väga "lite för mycket" pga av att det inte är många gram det skiljer på en "grov" och en "smal" benstomme (sålänge du inte har kalkbrist och inte kan röra dig :tungan).

Men på en tjockare benstomme så kan massan som "rymms" göra en hel del skillnad eller tänkte jag fel? :gnissla

Måste bara påpeka att min bror gick ner från 125kg till 67kg på 7 månader! :yoparty

Last edited:

sandstream

Guest
Dags för en lägesrapport från mig!

Första veckan med GI-metoden har gått som en dans!
Har aldrig ätit så mycket och så god mat som de senaste dagarna (frun är också med i räjset).

Brukade sova middag nästan varje dag och har nu kommit på att jag inte gjort det på en vecka!
Sover dessutom mycket bättre på nätterna.

Har vägt mig varje dag, både morgon och kväll, vilket både är positivt och negativt.
Under en normal natt går jag ner mellan 1 - 1.5 Kg jämfört med kvällsvägning.
Ska skippa kvällarna och bara väga mig på morgonen istället.

2 kortare promenader (ca 30 min var) har det blivit och det ska ökas kommande veckor.
Ska också börja dra lite i det där gymmet som står på ovanvåningen.

Nu till det intressanta, har jag gått ner?
Japp, 4.3 Kg på 8 dagar = :banana
Aktuell vikt: 93.7 Kg
Kvar till målvikt: 13.7 Kg

ÖVRIGT:
Har plöjt igenom Fredrik Paulúns böcker om Glykemiskt Index och Fettförbränning.
De är grymt intressanta för den som vill veta hur man ska äta och träna för att gå ner i vikt och dessutom förstå varför.
Vetenskapliga fakta presenterade på ett bra sätt som gör att man faktiskt kan betydligt mer om sig själv!

Att skippa kolhydrater helt är inte bara dumt utan även farligt.
Hjärnans bästa bränsle är kolhydrater och den behöver 100 - 130 gram om dagen.
Huvudvärk som någon klagade över med Atkins borde vara en bra varningssignal :3freak

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Jag körde med nutrillete eller vad det heter förra året vid denna tiden. Jag drack det halvsliskiga sörjan och åt deras måltids choklad + endast frukt och grönt. Jag gjorde detta från mitten av dec till slutet av april och det blev över förväntningarna.

Startvikt 106
slut vikt 85
Och idag ca ett år efter dietens avslut så står jag på 87 - 88.

Det ända jag ändrat är portionerna och att jag cyklar till jobbet..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024