sandstream skrev:Det tror jag inte
Du får inte glömma att om man som jag var hyfsat överviktigt så har man ganska stora glykogendepår att tömma plus att en massa vatten försvinner.
Jag gick från 98 till 92.9 Kg de första 14 dagarna och har på de senaste 14 bara minskat ca 2 Kg.
andersbrink skrev:1 kg i veckan är fortfarande lite för mycket.
Utöver vikten som parameter, lägg ut 100 spänn och gå till din hälsocentral och få ditt blod analyserat - så har du nåt å jämföra med nu och sen. Kan va kul å se hur de viktiga parametrarna i kroppens repar sig över tid. Kolla även efter ketoner i urin och Hba1C, dvs långtidssocker (vid ett separat blodprov). Går fort och berättar så mycket.
Kawwa skrev:Längd: 179 cm
Startvikt: 105 kg, 116cm rund midjan
Startdatum: 04-11-01
Nuvarande vikt: 100.5 kg (98.5 innan jul), 110cm runt midjan
Målvikt: ca 82-85 kg ,Under 100cm runt midjan
Slutdatum: Svårt att säga då jag har en massa delmål. Men jag kör ett FFFF koncept, Fyrtioi Fri Från Fett, så det får väl ses somk det slutgiltiga målet
Delmål 1 klarade jag av, under 100 innan jul. Men nu får man börja om. Delmål 2 blir 95 innan jag fyller år om 3 månader.
http://hpbimg.ritmolatinoperuano.com/00398.gifsandstream skrev:Detta är tänkt som en tråd för oss som hoppas och tror att vi ska kunna gå ner lite i vikt tills säsongen börjar.
(Försök att hålla tråden ren så vi slipper en massa tjafs!)
För att kunna hålla koll och kanske sporra varandra kan vi ju ange startvikt och startdatum samt målvikt och slutdatum.
Där i mellan kan vi skriva när andan faller på och berätta hur dagsläget är.
Startvikt: 100
Startdatum: 2005-01-02
Målvikt: 120
Slutdatum: 2005-04-30
Dagensvikt: 95
Jas-95 skrev:Uppdaterat
Längd 182cm
Start vikt 2005-01-18 82kg
Idag 2005-02-09 78kg
Målvikt är 72-74kg
Innebandy i kväll och löpning hem från innebandyn!!
JB
Medin skrev:Jag är med ochså, fast jag har fuskat och börjat tidigare
Startvikt: 92,5 kg
Startdatum: 2004-12-01
Målvikt: 72 kg
Slutdatum: 2005-03-31
Dagensvikt: 79 kg
Kör spinning 2-3 dagar i veckan. Nu efter alla helger och inför RR säsongen tänkte jag även börja gå på jymet. Så planen är spinning 2ggr och gym 1-2ggr i veckan.
På grund av att du sliter med husbygget, sedan kommer det tuffaste-efter sommarn-att hålla kvar vikten.UrbanTiger skrev:Dagsnotering 74 flak
Brutus skrev:Känns iofs som tråden har tappat lite av det ursprungliga ämnet, men jag har iallafall gått ner 5.6kg sen 9/1..tackar jag vikväktarna för. 20-25 pannor till, sen är iaf jag nöjd.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|