Viktminskning 2005

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
sandstream skrev:
Det tror jag inte :)

Du får inte glömma att om man som jag var hyfsat överviktigt så har man ganska stora glykogendepår att tömma plus att en massa vatten försvinner.
Jag gick från 98 till 92.9 Kg de första 14 dagarna och har på de senaste 14 bara minskat ca 2 Kg.

1 kg i veckan är fortfarande lite för mycket.

Utöver vikten som parameter, lägg ut 100 spänn och gå till din hälsocentral och få ditt blod analyserat - så har du nåt å jämföra med nu och sen. Kan va kul å se hur de viktiga parametrarna i kroppens repar sig över tid. Kolla även efter ketoner i urin och Hba1C, dvs långtidssocker (vid ett separat blodprov). Går fort och berättar så mycket.

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
andersbrink skrev:
1 kg i veckan är fortfarande lite för mycket.

Utöver vikten som parameter, lägg ut 100 spänn och gå till din hälsocentral och få ditt blod analyserat - så har du nåt å jämföra med nu och sen. Kan va kul å se hur de viktiga parametrarna i kroppens repar sig över tid. Kolla även efter ketoner i urin och Hba1C, dvs långtidssocker (vid ett separat blodprov). Går fort och berättar så mycket.

Om han äter och tränar så som han skrev ovan så är hans
blodvärden garanterat bättre nu än när han började.
Att han skulle ha hög halt av ketoner är omöjligt med tanke
på hur han äter och hur lite han tränar.
Hög ketonhalt är heller inte farligt i sig, men det är en bra
indikator på att något kan vara fel. Men det måste inte vara
det. har man kög ketonhalt pga att man äter för lite i förhållande
till sin energiförbrukning så mår man riktigt dåligt eftersom man
då måste äta runt 500kcal om dagen trots att man förbrukar kanske
2500kcal(om kosten består av mkt kolhydrat annars kan man äta mer
energi men då är inte ketonhalten ett tecken på att något är fel längre).

Sandstream verkar ha hittat precis det upplägg som passar honom och orsaken till hans snabba viktnedgång är att han misskött sig som fan tidigare + att han säkert tappat en del vätska. Sen ska man komma ihåg att han säkerligen uppger den minsta vikt han haft när han vägt sig. Om han tar snittet istället på vad han vägt under tiden sedan han började bränna fett
så kommer siffrorna inte alls vara lika stora.

Jag och några kompisar gjorde ett experiment som gick ut på att väga
minimalt lite på fredagkväll. Sedan väga maximalt mycket på söndagskvällen . Därefter väga mindre igen än på fredagen nästa fredag.

Vinnaren vägde in på 92kg fredagkvällen. Söndag kväll vägde han 105 och fredagen efter det 91kg. Alltså en viktnedgång på 14kg den veckan och en viktuppgång på 13kg på 2 dygn.
SKITBRA tänker alla men sanningen är ju den att han på söndagskvällen var totalt fullt laddad med glykogen och vätska och på fredagen så hade glykogenet förbrukats, vätskan var borta och han hade precis varit på toa.
Han hade samma fettnivå som innan(förmodligen lade han på sig lite fett vid matladdningen som förbrukades under veckan)

För att diffa 14kg på en vecka måste man ta till extrema grejer som att äta
kolhydrater med salt i STORA mängder och dricka hur mkt som helst samt äta massor av pizza osv. Dessutom måste man väga sig precis innan man ska skita eller kissa annars får man börja igen. Sedan när man ska väga så lite som möjligt så får man ta bort allt salt ur maten, tömma glykogenet helt(han tränade 11 timmar/dag), dessutom får man käka vätskedrivande mediciner och basta lääänge. Samt väga sig precis när man varit på toa.

Men även om man lever helt normalt så diffar vikten massor.
5kg upp/ned per dag är helt normalt beroende på när man väger sig.

Om man ska försöka att med viktens hjälp bestämma hur mkt fett man förbrukat så måste man äta exakt likadant vecka efter vecka och väga sig vid exakt samma tillfälle alltid. Mest tillförlitligt blir det om man väger sig på morgonen direkt när man stigit upp och inte käkat/druckit men har varit på toa. Gör man så i låt säga 5v så får man några kurvor man kan jämföra sedan, dessa säger lite om fettminskningen men inte alls mycket egentligen.
Så gå aldrig efter vågen, du kan lätt ha ökat ett kg i fett och ändå väga mindre än förra gången du vägde dig.

Last edited:

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Uppdaterat

Längd 182cm

Start vikt 2005-01-18 82kg

Idag 2005-02-09 78kg

Målvikt är 72-74kg

Innebandy i kväll och löpning hem från innebandyn!!

JB

Last edited:

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Gjorde en kul grej idag. Testade min vikt mm på en "Body composition analyzer" på jobbet.

91 kg. (på morgonen)

basalomsättning 2230 kcal

fett % *host* 17.3 %
fett i kg 15,7 kg varav 8,5 runt midjan.

Får se om det hänt ngt i juni.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Kawwa skrev:
Längd: 179 cm
Startvikt: 105 kg, 116cm rund midjan
Startdatum: 04-11-01

Nuvarande vikt: 100.5 kg (98.5 innan jul), 110cm runt midjan

Målvikt: ca 82-85 kg ,Under 100cm runt midjan
Slutdatum: Svårt att säga då jag har en massa delmål. Men jag kör ett FFFF koncept, Fyrtioi Fri Från Fett, så det får väl ses somk det slutgiltiga målet :)

Delmål 1 klarade jag av, under 100 innan jul. Men nu får man börja om. Delmål 2 blir 95 innan jag fyller år om 3 månader.

:banana yo baby

Vägde in mig på delmål 2 idag !!! 2 månader innan jag fyller år...... gäller att hålla undan nu och inte tappa fokus.

94 kg, 108 cm

Skinnet som jag köpte nytt i höstas får nog bytas ut om detta håller i sig :hihi

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
78 till ca 75 på mindre än två veckor! :)

Receptet?
En timmes promenad före frukost och gym på eftermiddagen 6dagar i veckan
sträng kost.. en varjant av Atkins, mycket protein nästan inga kolhydrater 6dagar i veckan, en dag som är ätar dag då ska jag kränga i mig allt jag kan..

nu är det bara ca 6v kvar, sen får jag ett riktigt liv igen :tummenupp

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Lägesrapport:
5/1-05: 67,5
7/2: Vägning på sjukhuset: 63,5kg
1kg togs bort under operationen = 62,5kg nu :tummenupp
Bara 3kg kvar till målvikten... :)

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
Startvikt 050211: 94,5 kg
Målvikt: 050430: 89,9 kg

Hur?
- Vete fåglarna...har ju så förbaskat dålig karaktär...

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
URAL och en BMW1150
sandstream skrev:
Detta är tänkt som en tråd för oss som hoppas och tror att vi ska kunna gå ner lite i vikt tills säsongen börjar.
(Försök att hålla tråden ren så vi slipper en massa tjafs!)

För att kunna hålla koll och kanske sporra varandra kan vi ju ange startvikt och startdatum samt målvikt och slutdatum.
Där i mellan kan vi skriva när andan faller på och berätta hur dagsläget är.

Startvikt: 100
Startdatum: 2005-01-02

Målvikt: 120
Slutdatum: 2005-04-30

Dagensvikt: 95
http://hpbimg.ritmolatinoperuano.com/00398.gif :hihi

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Går ganska så bra för mej faktist.
Äter mest nyttig mat börjat med mellanmål tex morot, äpple mm. Äter mycket mer frukt och har även börjat röra mej mera. Hur svårt kan det va? Har börjat att parkera bilen vid jobbet och promenera hem på lunchen(15min enkel).
Har även börjat med att göra situps på kvällarna.

Resultat:
Vikt inte en aning eftersom jag inte äger en våg. Kanske skulle väga mej här nere på firman.
Måtten har minskat ganska så kraftigt, är bra mycket mindre än förut och den utstående magen börjar försvinna. Gissar att beach 2005 nästan är möjligt.
Fast nu åker jag ju bort någon månad och att hålla kosten i ett annat land är mycket svårare, dock så kommer motionen öka så summa summarum blir nog densamma.

Mål. Att må bättre och inte bada i vassen.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Mmmm VA GOTT!

Mmmm vad gott :)
Frukost,havregrynsgröt med banan,kanel,mini mjölk eller blir man trött på det så blir det grovt bröd med ost eller kalkonskinka.
Här har man fått en fix ide,käkar ångkokt broccoli,stekt kycklingfile eller torsk kokt i grönsaksbuljong,lök o morötter o så då broccoli :hihi .
Makrill i tomatsås + ris.
Köper man dagens ute (mest glad för thai mat) så delar jag upp det i 2 portioner och sen försöker jag äta nåt ca var 3-4 tim,givetvisst inte bara middor o tyngre mat utan en måltid kan bestå av tex en frukt,yogurt.
Nu håller man sej inte strikt,givetviss käkar jag skit mat oxå men försöker ändå undvika godis,läsk och blir det pizza så delar man 1 på två personer.

Mål då:Känner mig inte och är egentligen inte stor och hållt vikten ganska bra många år,så det handlar bara om viljan o se vad man kan göra med sin kropp genom bara lite kost ändring samt motion. 182 cm ca 84-86 kg idag ' vill ligga på ca 81-82 kg konstant.
När vädret tillåter och en spark från ovan :rofl så ska jag ut o promenera
(fan gångskor behövs inhandlas) o cykla.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Gainomax

Hur pass bra är gainomax egentligen? 20 g protein samt 40 kolhydrater.

40g känns som lite mycket iaf efter morgonträning när man bara hunnit med ex biccar.

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Medin skrev:
Jag är med ochså, fast jag har fuskat och börjat tidigare :gnissla

Startvikt: 92,5 kg
Startdatum: 2004-12-01

Målvikt: 72 kg
Slutdatum: 2005-03-31

Dagensvikt: 79 kg

Kör spinning 2-3 dagar i veckan. Nu efter alla helger och inför RR säsongen tänkte jag även börja gå på jymet. Så planen är spinning 2ggr och gym 1-2ggr i veckan.

Dagsvikt: 75,4 kg
Det är nära nu. Har till och med vart och provat ett skinställ i str50, har haft 54 förut :banana

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Dagensdatum:2005-03-10
startVikt : 76 Kg.

Slutdatum 200x-08-20
Slutvikt : helst 110+.
Då det inte bli med nå socker involverat eller sånt skit!
Äta rätt gymmet gäller :tummenupp

Last edited:

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
*såld*
Längd 190cm

Start vikt 2005-03-10 115kg

Idag 2005-03-10 115kg

Målvikt är 92-95kg, helst till Aug 2005.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Brutus skrev:
Känns iofs som tråden har tappat lite av det ursprungliga ämnet, men jag har iallafall gått ner 5.6kg sen 9/1..tackar jag vikväktarna för.:) 20-25 pannor till, sen är iaf jag nöjd.

Hamnade på totalt 9.6kg minskning igår. Går åt rätt håll. :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år