Vila i frid Slingerbulten väg 257

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Med all respekt för minneslunden valde jag att lägga denna V.I.F tråden under mc relaterat.

Med all säkerhet kommer det att tas kraftiga åter gärder för att vi inte ska kunna åka nå mer på Slingerbulten till nästa säsong så som vi har gjort tidigare, Därför tycker jag vi alla skriver av oss i denna tråd till minne av Slingerbulten,

Allt är välkommet, dikter, rim, bilder, historier ja allt. Så vi kan se tillbaks och minnas denna underbara väg 257.

Två säsonger har jag hunnit köra på denna underbara väg, 257 du har både gett mycket glädje och lycka men även har vissa slutat sitt liv där. Så är det med allt det roliga, det har alltid ett slut :(

Inlägg skrivet att Kricke i denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=214080 sida / inlägg 2
Vill inte vara någon glädjedödare men det är på gång.
En bekant till mig blev tidigare i år tilsatt ansvarig hos vägverket för att hastigheten sänks på bulten. Just nu är det i planeringsstadiet då de ser över vilka möjliga alternativ det finns för denna åtgärd. Han pratade om väghinder/vägsten under delar av vägen. Som jag förstod det så kommer detta ske under nästa år. Samma sak planeras på bogesund men där var han inte så insatt.

Tråkigt att det ska bli på det här viset men det är rätt motiverat då det är mer regel än undantag att det händer olyckor med hojar inblandade på bulten. De boende är också en bidragande orsak då det stundvis måste vara jobbigt att ens komma ut från sin utfart, utan att riskera att klippa någon hoj. Tycker nog som de flesta hojförarna att det suger då jag själv ofta kör där. Kanske sparar det någons liv och det är ändå positivt.

http://www.sporthoj.com/forum/showpo...&postcount=119

3757697889_2acb8185ba.jpg

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vad har du för kristallkula egentligen?
Att folk kört av där är ingen nyhet, att något kommer göras åt det är något som pratats om i flera flera år, men har något hänt tidigare?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Orkar inte leta upp det, men i en av tjaffstrådarna ang väg 257 skrev en snubbe att hans polare börjat på en avdelning på VV där det redan framkommit att de ska ta kraftiga åter gärder så man inte kan köra slingerbulten som tidigare. Och då kommer inte slingerbulten bli vad den varit tidigare.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
bulten är ju ritad av en mc-åkare så det är klart att den blir kvar.

Skulle det inte bli så ordnar jag en minneskonsert i fotokurvan

Sporthoj.com proudly presents Metallica with special guests

Blir kanske inget stagedive men väl så får ni knäskrapa, wheela, burna etc. framför scenen.

Bulten Rides the lightning

[YOUTUBE-ID]uebInqG1pJI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

jetson

Guest
Tror inte det kommer hända nåt. Men OM det blir nåt.. vilken väg ska man börja köra på då? :va

Kom på en sak, det kan ju vara så att den blir omgjord till motorbana och vägverket slänger ut lite däck i kurvorna, spärrar av alla påfarter och asfalterar om den under vintern :D

Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Orkar inte leta upp det, men i en av tjaffstrådarna ang väg 257 skrev en snubbe att hans polare börjat på en avdelning på VV där det redan framkommit att de ska ta kraftiga åter gärder så man inte kan köra slingerbulten som tidigare. Och då kommer inte slingerbulten bli vad den varit tidigare.

med tanke på alla olyckor så var det väl nästan väntat?

Gabor

Guest
Å många kommer att undra..." varför blev det så här, vad har vi gjort för fel "..

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tror inte det kommer hända nåt. Men OM det blir nåt.. vilken väg ska man börja köra på då? :va

Jag tror det kommer hända, i alla fall med de politiker som har makten idag och allt som hänt på den vägsträckan.

Men som vanligt, tar man starka tag på ett område flyttar det sig nån annanstans.

ex. rensar de upp knarkarna på plattan så hittar de bara ett nytt ställe:glömdet och då kanske man inte har lika bra kontroll och koll på läget.

Men självklart hoppas jag inte att det händer.

Så passa på nu att skriva nå fint istället för att skriva en massa tråkigheter i början av denna tråd som ska vara nå fint att minnas till.

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag kommer fan köpa en pansarvagn innan jag ger upp Bulten...nu har jag fan tagt kortet så jag har det hela nästa säsong. Nån som hjälper till att gräva bort väggupp och asfaltera om dom förstör den?

Dr.Bike

Guest
Det finns så oändligt många bra vägar förutom Bulten och Bogan runt Stockholm. bara man har lite fantasi samt vågar släppa hörnflaggan. :fakta

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Kom på en sak, det kan ju vara så att den blir omgjord till motorbana och vägverket slänger ut lite däck i kurvorna, spärrar av alla påfarter och asfalterar om den under vintern :D

Det är det som är planen eftersom det är en så bra hojväg, fanns ju en baktanke med att de nyligt asfalterade delar av den :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år