Vila i frid Slingerbulten väg 257

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Riksangelägenhet.....Är ju trots allt den enda fullängdsbana vi har i Sverige och därmed enda tänkbara stället för ett framtida MotoGP lopp. ;)

jo jag såg din ;)
men fullängd?
jag va uppe och körde bulten för ett tag sedan att visst den är skitfin.
Men det finns nästan lika bra vägar här och dom är betydligt längre,
jag filmade 31minuter busåka tidigare i år och det va bara en bit av 26mil krokig 70väg, som en av mina favorit slingor består av.

Hoppas bulten lämnas ifred, vill åka den igen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Bullysmile: Om du har något att säga mig om mina åsikter kring den här tråden så ta det här istället för att skriva i min gästbok där alla ändå kan läsa vad du skriver.

Och ja, jag vet mycket väl att detta inlägg gör att det du skrev inte blir så anonymt som du kanske ville att det skulle vara men det är också min avsikt. Tycker det är vidrigt att jämställa en vägsträcka med personer som omkommit i trafiken!
Dig som person har jag inget emot, som jag skrev till dig, jag hade sagt det till dig face-2-face i så fall!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
3 h ner till Mantorp och sen hyra banan känns lite drygt. Skulle vara underbart om kommunpolitikerna (eller kanske en samlad kraft från sporthojfolket???) satsade pengar på en fin bana här i stockholm som är öppen för allmänheten. Nästan som rörken fast lite större, och tillgång till varje dag! Bättre än att folk kör av sig ute i trafiken.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Har inte hunnit prova bulten än :(...
men men som det ser ut med garage här i sthlm
vette fan om jag kommer ha råd med hoj :mad:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
3 h ner till Mantorp och sen hyra banan känns lite drygt. Skulle vara underbart om kommunpolitikerna (eller kanske en samlad kraft från sporthojfolket???) satsade pengar på en fin bana här i stockholm som är öppen för allmänheten. Nästan som rörken fast lite större, och tillgång till varje dag! Bättre än att folk kör av sig ute i trafiken.

Bara att engagera sig i "Viking Motorpark" eller vad den heter, den "kommer" ligga mindre än en timme från stockholm. (Skrev kommer inom parantes då den inte är byggd än)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900

men snälla du .. den där diskussionen har ju varit uppe så många gånge förr. vill du ha en bana så får du kämpa för det..det är inget som man bara får sådär. som dr.bike sa . "släpp hörnflaggan"

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Inte en sekund för tidigt! men vad ska alla kvasiproffsiga fotografer ta vägen?? samhället måste ju ta sitt ansvar...det är det jag är mest orolig över, vi kan ju inte ha massa vilsna fotografer vandrandes utmed Nynäsvägen :näsblod

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Bomma igen skiten så jag, RoLLeR och Nicotin får stå i historieböckerna som dom tuFfaSte grapparna som nånsin bombat på Sthlm's gator!

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Underhållande vägsträckning:tummenupp
Är det nån som har en uppfattning om hur många som skrotar sina hojar där varje säsong, samt hur många som omkommer? Måste ju gå åt några om det är många som försöker sig på tidsrekord etc...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Bullysmile: Om du har något att säga mig om mina åsikter kring den här tråden så ta det här istället för att skriva i min gästbok där alla ändå kan läsa vad du skriver.

Och ja, jag vet mycket väl att detta inlägg gör att det du skrev inte blir så anonymt som du kanske ville att det skulle vara men det är också min avsikt. Tycker det är vidrigt att jämställa en vägsträcka med personer som omkommit i trafiken!
Dig som person har jag inget emot, som jag skrev till dig, jag hade sagt det till dig face-2-face i så fall!

Vad är gästboken till annars? orka gå vidare i denna tråd bara för du drygar dig och ska skaffa dig nå rank/status genom att skriva så , kaxiga och genomtänka inlägg som om detta vore nå jäkla käft-battle. Då tar jag det hellre genom gästbok istället för att bajsa ner tråden, och de som är intressearade kan gärna gå in där och läsa själva.

Hur du tolkade de sambandet får stå för dig, vill man missförstå gör man det enkelt också.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Inte en sekund för tidigt! men vad ska alla kvasiproffsiga fotografer ta vägen?? samhället måste ju ta sitt ansvar...det är det jag är mest orolig över, vi kan ju inte ha massa vilsna fotografer vandrandes utmed Nynäsvägen :näsblod

du tror inte en massa vilsna mc-förare blir ett problem.....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vad är gästboken till annars? orka gå vidare i denna tråd bara för du drygar dig och ska skaffa dig nå rank/status genom att skriva så , kaxiga och genomtänka inlägg som om detta vore nå jäkla käft-battle. Då tar jag det hellre genom gästbok istället för att bajsa ner tråden, och de som är intressearade kan gärna gå in där och läsa själva.

Hur du tolkade de sambandet får stå för dig, vill man missförstå gör man det enkelt också.

Vill du föra en privat diskussion finns det PM, inte gästboken.

Kopplingen gjorde jag av att du ville ha den här i minneslunden egentligen... den är till för de hojbröder/systrar som lämnat oss.

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
men snälla du .. den där diskussionen har ju varit uppe så många gånge förr. vill du ha en bana så får du kämpa för det..det är inget som man bara får sådär. som dr.bike sa . "släpp hörnflaggan"

Jo, självklart! Har inte bara hängt med i utvecklingen senaste tiden! Låter intressant det som Krister skrev om, "Viking Motor Park", hörde talas om någon bana som planerades när jag växte upp i Enköping, trodde det var helt nedlagt. Hoppas bara att det blir öppet för allmänheten och inte allt för dyrt att köra på.

I övrigt vore ju det ändå gött med en allmän bana i Stockholm. :Bugar

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...