Vila i frid Slingerbulten väg 257

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vill du föra en privat diskussion finns det PM, inte gästboken.

Kopplingen gjorde jag av att du ville ha den här i minneslunden egentligen... den är till för de hojbröder/systrar som lämnat oss.

Ja tydligen fick man inte ens disskutera det genom gästboken så värt att ens bry sig o ta det genom pm?

Skrev klart och tydligt att med all respekt för minneslunden så skapar jag denna tråd här. Och varför tror du jag gjorde ett sådant val?

Hur fan kan du få till en koppling till minneslunden då?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jo, självklart! Har inte bara hängt med i utvecklingen senaste tiden! Låter intressant det som Krister skrev om, "Viking Motor Park", hörde talas om någon bana som planerades när jag växte upp i Enköping, trodde det var helt nedlagt. Hoppas bara att det blir öppet för allmänheten och inte allt för dyrt att köra på.

I övrigt vore ju det ändå gött med en allmän bana i Stockholm. :Bugar

Det jobbas för fullt med det vad jag förstått, det är några överklaganden som inte lämnats in vilket de måste invänta tidsfristen för.

Men en bana i närheten av stockholm, för allmänheten, och inte dyrt... jag får inte ihop ekvationen. För självklart måste banan gå runt ekonomiskt, annars blir det som många andra entusiastprojekt där någon tror att pengar kommer från någon annan hela tiden och det blir pannkaka av allt.
Tror faktiskt inte att vi skall hoppas på lägre banhyra än t.ex. Gelleråsen eller dylikt.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Vill man veta sanningen så fråga de lokala näringsidkarna Nicke och Tudde, de skrattar bara åt alla rykten (samma rykten som varje höst) - inget kommer att skilja till nästa år.

Däremot tycker jag ändå att de som klotat fler än en gång på Bulten i år/per år har överskridit sin kvot med råge och gjort oss alla en björntjänst. :finger

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det jobbas för fullt med det vad jag förstått, det är några överklaganden som inte lämnats in vilket de måste invänta tidsfristen för.

Du får nog läsa på lite mer ang. Viking Motor Park. Det är lååååååångt kvar tills man ens kan fundera på att få köra där.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vill man veta sanningen så fråga de lokala näringsidkarna Nicke och Tudde, de skrattar bara åt alla rykten (samma rykten som varje höst) - inget kommer att skilja till nästa år.

Däremot tycker jag ändå att de som klotat fler än en gång på Bulten i år/per år har överskridit sin kvot med råge och gjort oss alla en björntjänst. :finger

den som lever får se :banana

Skuggan

Guest

Nice o Tudde borde kunna köpa bulten snart :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
En är rätt,två är fel,gissa vilka :rolleyes:

:FU Hur gick det när du åkte 1098'n? Sist i ledet om jag inte missminner mig? Du var väl upp & nosa på nån raksträcka kanske.. Men det är klart, är man materialspelare och ska skylla på maskin och diverse icke synliga skador så är det klart man inte hänger med i kurvtempot som hålls av oss fartdemoner, eller som många brukar kalla oss, SuperStars Of The SlingerBult :yoparty

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
På Bulten kan en 08 ha riktigt skoj
för de ej åt annat håll kan styra sin hoj

I fotokurvan kameror och blixtar flaschar
där var och varannan 08 förmodligen kraschar

För de som inte på kvällen inte hinner fram och tillbaka
Får av någon lättklädd dam en bit kladdkaka

Nej få nån annan rimma vidare,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Köp en skåpbil och åk ner till Mantorp & linköping och träna istället är mitt tips.

Stäng igen väg helvetet..... :Bugar

:Bugar :Bugar :Bugar

Men de e klart... stänger dom ner 08'ornas sandlåda kommer dom ju leka någon annanstans.... :D

Många snyft storrys kommer det att bli.... ingen bana, långt till banan, då kommer jag bomba sveavägen istället etc... tycker nästan lite synd om er... "not" :tungan

Last edited:

sportbike

Guest
:FU Hur gick det när du åkte 1098'n? Sist i ledet om jag inte missminner mig? Du var väl upp & nosa på nån raksträcka kanske.. Men det är klart, är man materialspelare och ska skylla på maskin och diverse icke synliga skador så är det klart man inte hänger med i kurvtempot som hålls av oss fartdemoner, eller som många brukar kalla oss, SuperStars Of The SlingerBult :yoparty

Det finns två sätt att köra hoj.
Men käften eller med skallen.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
3 h ner till Mantorp och sen hyra banan känns lite drygt. Skulle vara underbart om kommunpolitikerna (eller kanske en samlad kraft från sporthojfolket???) satsade pengar på en fin bana här i stockholm som är öppen för allmänheten. Nästan som rörken fast lite större, och tillgång till varje dag! Bättre än att folk kör av sig ute i trafiken.

Hmm.. DET var en helt ny vinkling....

Cirrus

Guest
Alla kör ju på egen risk!! Att sätta upp vägbulor på vägen vore ju helt vansinnigt! Ser framför mig en högre olycksstatistik, om man händelsevis skulle missa en vägbula. De kan väl knappast sättas ut där det är 70-väg???

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bullysmile har nog inte fattat galoppen
Media tycker ju att Bulten är toppen
Feta rubriker om empatibefriade idioter
Fast snart är det vinter och då åker vi skoter

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin