Vila i frid Slingerbulten väg 257

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Om man söker på stockholm i medlemssök visar det 3600 av 42 000
göteborg så blir det 2400
men vi vet att det finns fler synonymer för fjollträsk än för småstaden
men det finns säkert bättre sätt att visa antalet medlemmar / region
men det är ju bara att läsa i trådar som är stockholms specifika och titta på antalet
kommentarer från övriga landet --- så vet man var det händer

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det är ju inte direkt billigt att förstöra en väg. Man kanske kan förvänta sig hastighetssänkning till 50 och mjuka pucklar vid utsatta ställen. Men det kan man ju leva med .

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det är ju inte direkt billigt att förstöra en väg. Man kanske kan förvänta sig hastighetssänkning till 50 och mjuka pucklar vid utsatta ställen. Men det kan man ju leva med .

blir ju bara ännu roligare för SD:na att köra där

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Ja ja..
Den dagen den sorgen känner jag det som.
Ett par saker är i af säkra.
Det finns ingen väg i detta land som är dedikerad till hojåkare. Det gäller även bulten. Skrotas vägen så beror det inte på att några hojåkare åker alldeles för fort på den vägsträckan.
Tro något sånt är att dra alldeles för höga växlar av vad man betyder för myndigheter.

En sak är i af säker.
Gamla södertäljevägen aka bulten är en knut mellan nynäshamn och södertälje.
Den vägen ska göras om i helt ny vägsträckning och när den är klar så försvinner "samhälls nyttan" av bulten.
Vad som händer med den efteråt får vi se.
Två saker kan ske så som jag ser det.
Fördelen är om dom låter den vara kvar i nuvarande form för då kommer majoriteten av trafik försvinna ifrån den. Speciellt den tunga.
Nackdelen för hojåkare är om den då görs om för att bli en transportsträcka för alla som bor efter vägen och dom tex tar bort asfalten. Vilket jag känner som osannorlikt.

Nicotin

Guest

sant..förresten jag har en cognac och en whiskey till dig...som jag glömt bort..vilken ville du ha el kanske båda så slipper jag dricka upp dom..:tuttar:D

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
sant..förresten jag har en cognac och en whiskey till dig...som jag glömt bort..vilken ville du ha el kanske båda så slipper jag dricka upp dom..:tuttar:D

Haha...Cognac tack. Kul som omväxling till all whisky man häller i sig :fyllisar

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
En sak är i af säker.
Gamla södertäljevägen aka bulten är en knut mellan nynäshamn och södertälje.
Den vägen ska göras om i helt ny vägsträckning och när den är klar så försvinner "samhälls nyttan" av bulten.
Vad som händer med den efteråt får vi se.
Två saker kan ske så som jag ser det.
Fördelen är om dom låter den vara kvar i nuvarande form för då kommer majoriteten av trafik försvinna ifrån den. Speciellt den tunga.
Nackdelen för hojåkare är om den då görs om för att bli en transportsträcka för alla som bor efter vägen och dom tex tar bort asfalten. Vilket jag känner som osannorlikt.

Tänker inte du på "Masmolänken" nu? Från Jordbro till E4an i höjd med kungens kurva. Och om man ska från Nynäs till Södertälje idag åker man väl inte Bulten? Det är väl Grödingevägen (heter den så den som passerar Rosenhill?) som gäller?

Skuggan

Guest

Vafaaan.. Du får säga till när överlämnadet skall ske så man kan hjälpa Lasse att drick ur :D

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

I och med att Vägverket fräser sönder massvis med mil av fina vägar så är priset inget problem. Fräsning av väg 257 och bogesund är det tal om. Sedan lite farthinder här och där. Jag har svårt att tro att sporthojarna kommer att njuta av vägen när den väl är fräst. Supermotard- och offroadförare kommer däremot att stormysa på den :tummenupp

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
I och med att Vägverket fräser sönder massvis med mil av fina vägar så är priset inget problem. Fräsning av väg 257 och bogesund är det tal om. Sedan lite farthinder här och där. Jag har svårt att tro att sporthojarna kommer att njuta av vägen när den väl är fräst. Supermotard- och offroadförare kommer däremot att stormysa på den :tummenupp

mig spelar det ingen roll, fränt med lite mer hinder:tuttar

fräs på ba ja gillart:yoparty

blir lätt en plast ktm då sen ba påt igen:gnissla

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
:tuttarVi får väl ta en camping/grillfest i fotokurvan. Blir ju lite jobbigt att ta sig hem körandes om man ska smaka cognac. :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jävla skit-tråd.
Jag ska bomba satan på bulten också nästa år och nästa och nästa....:yoparty

Pucken satt i snickarboa och trögtänkte
Man borde ut på Bulten med sitt sänke
Laddad som en amfetamindopad iller
Kör vår hjälte snabbt som en killer