Vila i frid Slingerbulten väg 257

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Tur vi då har gamla minnen
som när Roller skrapar pinnen
Lamerider's kapar tiden
för spöket har tatt av sviden
m1cke försöker den plocka upp
då gör staten gupp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Skrivet av Kricke
Vill inte vara någon glädjedödare men det är på gång.
En bekant till mig blev tidigare i år tilsatt ansvarig hos vägverket för att hastigheten sänks på bulten. Just nu är det i planeringsstadiet då de ser över vilka möjliga alternativ det finns för denna åtgärd. Han pratade om väghinder/vägsten under delar av vägen. Som jag förstod det så kommer detta ske under nästa år. Samma sak planeras på bogesund men där var han inte så insatt.

Tråkigt att det ska bli på det här viset men det är rätt motiverat då det är mer regel än undantag att det händer olyckor med hojar inblandade på bulten. De boende är också en bidragande orsak då det stundvis måste vara jobbigt att ens komma ut från sin utfart, utan att riskera att klippa någon hoj. Tycker nog som de flesta hojförarna att det suger då jag själv ofta kör där. Kanske sparar det någons liv och det är ändå positivt.

I denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=214080 sidan 7 inlägg 2

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Havremoppen!!??? :D

Kanske funkar som pistmaskin??

Kan Tydligen Massor!

För er skull hoppas jag verkligen att dom stänger Bulten! Kan bli svårt för er att svara upp till all den här attityden annars :fyra&tjusex

Men för att vara lite on-topic.. Är inte det här samma diskussion varje år, likt dom om att dom ska höja åldern för att ta A-kort och tiden man har prövotid ska förlängas?

sportbike

Guest
Finns ingen räffla i världen som tömmer Bulten på hojåkare.

För er skull hoppas jag verkligen att dom stänger Bulten! Kan bli svårt för er att svara upp till all den här attityden annars :fyra&tjusex

Vi e bara kaxiga bakom tangentbordet.
I verkligheten kör vi som tjärringar å kommer alltid sist.
I alla fall Icko :)

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Nu kommer du nog ta det här som något personligt påhopp igen, men jag lever i en värld där källkritik är vardagsmat.
T.ex. så var det nån tidning i USA som skrev att Steve Jobs hade gått bort pga hans leversjukdom... likfan så stod han och presenterade nya ipods häromdagen.

Kontenta, jag tror det inte förräns de faktiskt gjort något... likaväl som jag inte anser att en affär är klar förräns pengarna finns på kontot.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jo, jag KUNDE skita i och läsa alla bultentrådar, men det blir faktiskt svårare och svårare när det ploppar upp 20 st varje dag! Rätt som det är klickar man på dom av en olyckshändelse.

Om Ni i stockholmsområdet inte har mer än EN väg att åka på eller mer än EN väg att skaffa er uppmärksamhet och skriverier på så är det synd om er. Jättesynd. Men KAN ni inte ta det i regionsdelen?

Vi i övriga Sverige vet att ni har det svårt men det räcker faktiskt nu. Trådarna spårar ju alltid ur ändå efter ett par sidor och inget vettigt blir av. Vad är poängen?

Bultentrådar är lite som alla jävla bloggare, man skiter i dom men likväl förbannat kan man inte undkomma skiten ändå.

Skuggan

Guest
Flytta den här tråden till sthlmsforumet så får vi bort en del av gnället här på SH

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
klickar man på "visa nya inlägg" så visas 25 trådar på min skärm.....1!!!!!handlar om bulten. hmm, kan va jobbigt att inte klicka på den.
Vill inte vara en dryg Stockholmare, men det kanske helt enkelt är så att Sthlm har flest besökare på denna site. Nån som har statistik??

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nu kommer du nog ta det här som något personligt påhopp igen, men jag lever i en värld där källkritik är vardagsmat.
T.ex. så var det nån tidning i USA som skrev att Steve Jobs hade gått bort pga hans leversjukdom... likfan så stod han och presenterade nya ipods häromdagen.

Kontenta, jag tror det inte förräns de faktiskt gjort något... likaväl som jag inte anser att en affär är klar förräns pengarna finns på kontot.

Varför ska jag ta det som ett personligt påhopp? lite skillnad på sättet du skriver nu än tidigare, så inga sura miner här inte.

Jag tror med allt som jag sett, hört, varit med om och läst här på SH att bulten är ett minne blått mc säsong 2010. Om det inte blir så är jag inte mindre lycklig för det.

Men för att jag ska bli riktig lycklig hoppas jag järfälla gocartbana öppnar upp sina dörrar för oss mc åkare säsong 2010

Please!!!

så vi slipper alla surkukar åk bonlurkar som inte har nåt gemensamt med de andra 10 mc förare i sin håla.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...