vilka åker i vad?

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Både och!!!

princessMAD skrev:
måste göra en undersökning i hur många som valt skinnställ ,och hur många som valt "allväders ställ" ? har beslutsångest nu när jag ska införskaffa ett nytt vill man att det ska vara smidigt, lätt men ändå skydda bra ialla lägen och väder. :tummenupp /MAD

Själv har jag både och...
Beror helt på vart man ska och vad för typ av aktivitet man ska ägna sig åt...

Föredrar Goretex på europasemestern och till jobbet...

Men ska jag ut och åka aktivt så åker skinnstället på direkt... Både känns och är säkrare!!

Vad kör du med nu då??

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Jag köpte delat halvarsson-skinn med Dryway+.
Kommer inte riktigt ihåg vad det heter (kanske Montana & Mustang..), men känns som ett vanligt, fast lite rörligare.

Att det skulle vara vattentätt var ett krav, då det alltid verkar regna lite när jag kommer ut på vägarna...

Har även åkt bakpå i ett lånat gore-tex-ställ (inte skinn) och det kändes som att åka i mysbyxor *ler* , men det är ju min fullt personliga åsikt.

//Gerry

Lennart258

247 kg fulltankad!
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
zx9r -97
För att skydden ska göra nytta krävs det att de hålls på plats vid en vurpa. I de flesta tygställ kan skydden röra sig för mycket.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag äger både skinn- och allvädersställ. Skinnet har jag bara när jag har tänkt vurpa ( :rolleyes: ) och när jeans eller dylikt inte behöver få plats under, men till skolan blir det allväders.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mycket snack om att allvädersställen är sämre, men hur mycket sämre? Nån som verkligen har testat?

princessMAD

GirlRider..
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000RR -04, cross 250 Yamaha -05:a,
tack

[Tack alla! super nice av er att komma med alla råd. :tummenupp hmm har forfarande ej bestämt mej men har fått lite olika åsikter och funderare iallafall./MAD :yoparty

Jonathan

Guest
princessMAD skrev:
[Tack alla! super nice av er att komma med alla råd. :tummenupp hmm har forfarande ej bestämt mej men har fått lite olika åsikter och funderare iallafall./MAD :yoparty

Med tanke på att du är av det kvinnliga könet skulle jag starkt rekommendera skinnställ/hel. :tummenupp

:tungan

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag kjør med skinn byksa (høg) och skinn hanskar, jackan ar cordura. bra combo har i høga nord..i dag tex va jag på en 10-mila svang i +7grader då ar en fodrat jacka bra at ha.....

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Åker Rossi i Gore-tex eller åker han i skinn?
Köp skinn det skyddar bättre förutom i regn.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
köp lite av varje så kan du variera! :tummenupp jag har delat skinställ, 60:s RR jacka (skinn) och Bandits safety vest! använs lite beroende på hur jag åker!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...