bad santa
erkänd fortåkare
har införskaffat ett raceställ
Eldstorm skrev:Jämförelse: Allvädersställ Dainese Sydney (Cordura) - landade på knäet i uppskattningsvis 40-45km/h. Det hårda skyddet fungerade perfekt. Inte minsta skada på knäet.
Precis ! Och inte bara på gränsen. När jag köpte mitt senaste så tyckte jag det var på tok för litet men nu ett par månader senare så märker jag att det inte kunde vara större.Lemmy4God skrev:Ska du åka R6 är det inget snack om saken, skinn såklart!!!!!!
Se dessutom till att köpa ett ställ som känns på gränsen till för litet, eftersom skinnet töjer sig.
PacMan skrev:Mycket snack om att allvädersställen är sämre, men hur mycket sämre? Nån som verkligen har testat?
Har det verkligen det? Så upplevde jag inte det i alla fall. Gled alldeles utmärkt på asfalten (iof rätt kort sträcka). Det måste finnas folk här som kanat med allvädersställ på asfalt. Skulle vara intressant att höra mer synpunkter i frågan.Vegas skrev:Goretex/tygställ har en dålig förmåga att glida på asfalt, du rullar gärna och det är då du slår sönder armar och ben.
Tiger302 skrev:
Cool avatar! Vad är det för fel på den katten?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|