Vilka böcker har du läst?

Vilka böcker har du läst?

• Antal röstningar
    0

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
1723805637240.png
Har jag läst i sommar. Intressant bok om en intressant tid i racing-historien. Finns på Amazon.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
1725861960131.pngEfter att ha läst denna bok kan jag känna mig bekväm med att mordet fått en rimlig förklaring - möjligen löst.
Christer Pettersson och Skandiamannen har alldeles för många lösa trådar i utredningen - men denna väver samman ett mer troligt skeende.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
View attachment 503440Efter att ha läst denna bok kan jag känna mig bekväm med att mordet fått en rimlig förklaring - möjligen löst.
Christer Pettersson och Skandiamannen har alldeles för många lösa trådar i utredningen - men denna väver samman ett mer troligt skeende.
Intressant, jag som hade bestämt mig för Skandiamannen.

Kan du lista typ topp tre argument för denna tes och topp tre mot Skandia?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Bodde i närheten, hade licens på en S&W 357, hade köpt samma typ av ammunition (ovanlig) som Palme sköts med, kunde aldrig visa upp vapnet för provskjutning - när polisen till slut tog fysisk kontakt med honom så erkände han vapenbrott genom att påstå att vapnet sålts illegalt m.m.
Så nu behöver du inte läsa boken
Skandiamannen kunde aldrig beslås med att ha haft tillgång till en 357 m.fl. konstiga indicier som lades fram mot honom
Stämde inte in på beskrivningen av gärningsmannen

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Regnväder idag - drog i mig "Dirt town" av Hayley Scrivenor - hyfsad deckare i australienmiljö men påminner ganska mycket om flera andra deckare från "down under"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bodde i närheten, hade licens på en S&W 357, hade köpt samma typ av ammunition (ovanlig) som Palme sköts med, kunde aldrig visa upp vapnet för provskjutning - när polisen till slut tog fysisk kontakt med honom så erkände han vapenbrott genom att påstå att vapnet sålts illegalt m.m.
Så nu behöver du inte läsa boken
Skandiamannen kunde aldrig beslås med att ha haft tillgång till en 357 m.fl. konstiga indicier som lades fram mot honom
Stämde inte in på beskrivningen av gärningsmannen
Skandiamannen hade väl identisk profil med FBIs profil?

Vapen fick han av sin kompis i Täby enligt boken.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Skandiamannen hade väl identisk profil med FBIs profil?

Vapen fick han av sin kompis i Täby enligt boken.
Vad jag vet så finns det inget som säger att han hade tillgång till det vapnet, men läs boken. Har du lånekort på bibblan kan du låna den som ebok - har du inte lånekort så fixa det

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad jag vet så finns det inget som säger att han hade tillgång till det vapnet, men läs boken. Har du lånekort på bibblan kan du låna den som ebok - har du inte lånekort så fixa det
Har beställt den till bibblan, blev inspirerad av ditt inlägg att använda biblioteket. Tror jag är på plats 23 i kön.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Har beställt den till bibblan, blev inspirerad av ditt inlägg att använda biblioteket. Tror jag är på plats 23 i kön.
Men va f-n, ebok "is da shit". Förvisso begränsat till två lån i veckan, men överskrider jag det så kör jag på frugans lånekort.
Datorn är lite trist att läsa på pga det blåa ljuset i skärmen, men jag har en Kobo eboksläsare, bra batteritid och har plats för fler böcker än man hinner läsa.
E-böcker från bibblan ligger kvar ca tre veckor, men är bara att låna om direkt om behov finns

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men va f-n, ebok "is da shit". Förvisso begränsat till två lån i veckan, men överskrider jag det så kör jag på frugans lånekort.
Datorn är lite trist att läsa på pga det blåa ljuset i skärmen, men jag har en Kobo eboksläsare, bra batteritid och har plats för fler böcker än man hinner läsa.
E-böcker från bibblan ligger kvar ca tre veckor, men är bara att låna om direkt om behov finns
Det är svårt att argumentera emot nu känner jag. Ska kolla Kobo.
Gillar dock papper men fattar att jag är dammig.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Det är svårt att argumentera emot nu känner jag. Ska kolla Kobo.
Gillar dock papper men fattar att jag är dammig.
Gillar också papper, men läser för mycket så måste slänga vilket bär mig emot. Ebok har också fördelen att man kan radera om man tycker den är kass

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Nyss läst "Crimson Lake" av Candice Fox - deckare som jag valde pga bra omdömen om författare och bok.
Inledningsvis riktigt bra, men slutet var en totalt ologisk härva. Dessutom hade författaren med ett sabotage mot en bil - där "bromsvajrarna klippts av med en avbitare", men kom o hjälp...... bromsvajrar på bilar försvann ca 1935-1940 och boken utspelar sig idag....
(kan vara en översättarmiss - jag undrar.....)
LÄS INTE!

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag lånar på körkortet.
Förr hade jag massa kort.
Har lånat både i Uppsala å hemma🙂

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
IMG_0590.jpegProva att låna På Drift men den var troligen sönderläst enligt biblotekarien
Så jag låna den här. Har sätt filmen för 30 år sen.
Otroligt lättläst å verkar bra

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nyss läst "Crimson Lake" av Candice Fox - deckare som jag valde pga bra omdömen om författare och bok.
Inledningsvis riktigt bra, men slutet var en totalt ologisk härva. Dessutom hade författaren med ett sabotage mot en bil - där "bromsvajrarna klippts av med en avbitare", men kom o hjälp...... bromsvajrar på bilar försvann ca 1935-1940 och boken utspelar sig idag....
LÄS INTE!
Inte för att vara sådan men hon kanske kan andra grejer i livet än vajrar?

1000034586.jpg

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
LÄS INTE!
Jodå, vajrar finns fortfarande, jag bytte två stycken igår till exempel :krama

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Nyss läst två böcker av Trevor Wood - "Vid vägs ände" och "Ingen väg tillbaka" - deckare i Newcastlemiljö. Huvudperson är en villkorligt frigiven flottist en bit över 50. Bor på boende för hemlösa och bättre på att få stryk än att dela ut - lite antihjälte mao.
Gillar handgreppet - alla hjältar är grymma på att slåss o hantera vapen, här har vi en som inte är det.
Kan rekommenderas för den som gillar deckare utan explosioner, biljakter, skottlossning, slagsmål och elektroniska manicker.
Börja i så fall med "Mannen på gatan" som är den första i serien, det missade jag men läser den kanske framöver.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år