Intressant, jag som hade bestämt mig för Skandiamannen.View attachment 503440Efter att ha läst denna bok kan jag känna mig bekväm med att mordet fått en rimlig förklaring - möjligen löst.
Christer Pettersson och Skandiamannen har alldeles för många lösa trådar i utredningen - men denna väver samman ett mer troligt skeende.
Skandiamannen hade väl identisk profil med FBIs profil?Bodde i närheten, hade licens på en S&W 357, hade köpt samma typ av ammunition (ovanlig) som Palme sköts med, kunde aldrig visa upp vapnet för provskjutning - när polisen till slut tog fysisk kontakt med honom så erkände han vapenbrott genom att påstå att vapnet sålts illegalt m.m.
Så nu behöver du inte läsa boken
Skandiamannen kunde aldrig beslås med att ha haft tillgång till en 357 m.fl. konstiga indicier som lades fram mot honom
Stämde inte in på beskrivningen av gärningsmannen
Vad jag vet så finns det inget som säger att han hade tillgång till det vapnet, men läs boken. Har du lånekort på bibblan kan du låna den som ebok - har du inte lånekort så fixa detSkandiamannen hade väl identisk profil med FBIs profil?
Vapen fick han av sin kompis i Täby enligt boken.
Har beställt den till bibblan, blev inspirerad av ditt inlägg att använda biblioteket. Tror jag är på plats 23 i kön.Vad jag vet så finns det inget som säger att han hade tillgång till det vapnet, men läs boken. Har du lånekort på bibblan kan du låna den som ebok - har du inte lånekort så fixa det
Men va f-n, ebok "is da shit". Förvisso begränsat till två lån i veckan, men överskrider jag det så kör jag på frugans lånekort.Har beställt den till bibblan, blev inspirerad av ditt inlägg att använda biblioteket. Tror jag är på plats 23 i kön.
Det är svårt att argumentera emot nu känner jag. Ska kolla Kobo.Men va f-n, ebok "is da shit". Förvisso begränsat till två lån i veckan, men överskrider jag det så kör jag på frugans lånekort.
Datorn är lite trist att läsa på pga det blåa ljuset i skärmen, men jag har en Kobo eboksläsare, bra batteritid och har plats för fler böcker än man hinner läsa.
E-böcker från bibblan ligger kvar ca tre veckor, men är bara att låna om direkt om behov finns
Gillar också papper, men läser för mycket så måste slänga vilket bär mig emot. Ebok har också fördelen att man kan radera om man tycker den är kassDet är svårt att argumentera emot nu känner jag. Ska kolla Kobo.
Gillar dock papper men fattar att jag är dammig.
Jag lånar på körkortet.Men va f-n, ebok "is da shit". Förvisso begränsat till två lån i veckan, men överskrider jag det så kör jag på frugans lånekort.
Datorn är lite trist att läsa på pga det blåa ljuset i skärmen, men jag har en Kobo eboksläsare, bra batteritid och har plats för fler böcker än man hinner läsa.
E-böcker från bibblan ligger kvar ca tre veckor, men är bara att låna om direkt om behov finns
Inte för att vara sådan men hon kanske kan andra grejer i livet än vajrar?Nyss läst "Crimson Lake" av Candice Fox - deckare som jag valde pga bra omdömen om författare och bok.
Inledningsvis riktigt bra, men slutet var en totalt ologisk härva. Dessutom hade författaren med ett sabotage mot en bil - där "bromsvajrarna klippts av med en avbitare", men kom o hjälp...... bromsvajrar på bilar försvann ca 1935-1940 och boken utspelar sig idag....
(kan vara en översättarmiss - jag undrar.....)
LÄS INTE!
Jodå, vajrar finns fortfarande, jag bytte två stycken igår till exempelNyss läst "Crimson Lake" av Candice Fox - deckare som jag valde pga bra omdömen om författare och bok.
Inledningsvis riktigt bra, men slutet var en totalt ologisk härva. Dessutom hade författaren med ett sabotage mot en bil - där "bromsvajrarna klippts av med en avbitare", men kom o hjälp...... bromsvajrar på bilar försvann ca 1935-1940 och boken utspelar sig idag....
(kan vara en översättarmiss - jag undrar.....)
LÄS INTE!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |