Vilka bilar har URR:are tro?

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Ja

jag har ju lyxen att också ha en sprillans tjänstevolvo, typ V 70 03:a
går bättre än förväntat. Alltid varit skeptisk till Volvo har alltid kört Amerikanskt tidigare.

Men den rullar bra....

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Klösan skrev:
går bättre än förväntat. Alltid varit skeptisk till Volvo har alltid kört Amerikanskt tidigare.

Men den rullar bra....

Du menar att du inte kör Amerikanskt när du rattar en Volvo? Om vi skall gå strikt efter ägande så är en V70 03:a tillverkat av ett Amerikanskt företag, visserligen är mycket gjort i Sverige men Volvo Cars ägs av Ford (Amerikanskt). Ser man det på detta vis så är du ju din vana trogen!
Jag hoppade över valet att köra tjänstebil, med den milersättning jag får för privat bil i tjänsten så blev det billigare att välja en billigare bil typ Peugeot som privat bil. Hade jag valt en tjänstebil hade jag tvingats välja mellan SAAB, Volvo och VAG (Audi och VW). Tyvärr blev nya V50 lite mindre än jag hoppats på så där föll det valet bort.

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Klösan skrev:

Men den rullar bra....

Apapap hur var det med Hyndai´en då ??

//B

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Tofast4Hjo skrev:
TinaTjejen skrev:
Ja, hojarna vet vi ju redan utan och innan :rolleyes:
Så, what kind of car is your car?
Själv kör jag riskokare och relativt billig föräkringpremie hela fordonsparken igenom. :hihi

:banana En Saab 9:3, -99, 225/h. Har gjort 9,6 sek på halva strippen.
(till salu PM mig, seriösa svar)

Jag körde 8,313 och 135,58km/h på 201 meter :)

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Skönt

Simba skrev:
Du menar att du inte kör Amerikanskt när du rattar en Volvo? Om vi skall gå strikt efter ägande så är en V70 03:a tillverkat av ett Amerikanskt företag, visserligen är mycket gjort i Sverige men Volvo Cars ägs av Ford (Amerikanskt). Ser man det på detta vis så är du ju din vana trogen!
Jag hoppade över valet att köra tjänstebil, med den milersättning jag får för privat bil i tjänsten så blev det billigare att välja en billigare bil typ Peugeot som privat bil. Hade jag valt en tjänstebil hade jag tvingats välja mellan SAAB, Volvo och VAG (Audi och VW). Tyvärr blev nya V50 lite mindre än jag hoppats på så där föll det valet bort.

Då förstår jag att jag sitter så bra och att det händer något när jag trycker på pedalen... :lol Håller med att man blir styrd, och att 28:-/milen är bra
varav 15 skattefria. Men jag kör ca:4500-5000 mil per år....

Bilen slut efter 3 år.

Klösan

Snygg rygg
Gick med
8 Jan 2004
Hoj
BMW K1200 Rs
Tjenare Björnen

Exet`s så den får han ratta runt i, har ju flyttat så tänkte ställa till ett ltet partaj och skrämma grannarna..hehehe :arsele

Lägger ut en tråd vilken dag som helst :fyllisar

Bear skrev:
Apapap hur var det med Hyndai´en då ??

//B

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Klösan skrev:
Då förstår jag att jag sitter så bra och att det händer något när jag trycker på pedalen... :lol Håller med att man blir styrd, och att 28:-/milen är bra
varav 15 skattefria. Men jag kör ca:4500-5000 mil per år....

Bilen slut efter 3 år.

Sant med så många tjänstemil så borde det nog löna sig med tjänstebil, jag kör ca 3500 mil om året varav 2000 i tjänsten, och då lönar det sig i mitt fall (med TietoEnators bilavtal) bättre att köra privat bil, om den nu inte kostar 300 000, utan max 200 000.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Byte av bil

Då har man uppgraderat vagnparken på 4 hjul den gamla är till salu ska byta avgassystemet så den klarar besiktningen.

Bifogat

• MB E230T.jpg
    MB E230T.jpg
    47.4 KB · Visningar: 46

Mc Gyver

Allt går!!!
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
KTM 200 EXC /YAMAHA RD 125 DX -74
Har en V70 me´trasig AC. :sjuk
All form av bil-AC verkar vara allergisk mot mig. Det går bara sönder och det finns väl kuligare saker att göra än att fixa detta.
Står även ett gammalt bubbleprojekt i garaget som har taklucka så där kan man få ett rejält korsdrag i alla fall.

Bifogat

• P6070052 liten.jpg
    P6070052 liten.jpg
    136.9 KB · Visningar: 42

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Nån som vill köpa en Volvo S40 T4 -98
Min kommer ut på annons vilken dag som helst.
Nöjd med bilen men vill inte ha något att göra med Volvo....

Kia

Guest
:) Ååå alla ni som har sett mig nere vid rörken, eller nån annanstans, vet att jag kör ju en Chrysler 300M. En 3,5 liters V6 under huven med 352 glada hästar. :banana

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Kia skrev:
:) Ååå alla ni som har sett mig nere vid rörken, eller nån annanstans, vet att jag kör ju en Chrysler 300M. En 3,5 liters V6 under huven med 352 glada hästar. :banana

Spännande! Vad är din bil trimmad med? En arbetskamrat har precis köpt en 300M med 3,5L V6:a och den har lite drygt 250 kusar, han skulle nog vara intresserad att veta hur man skämmer upp motorn med 100 kusar till! Så här ser hans bil ut: annons på blocket

/Simba

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag kan uppdatera lite igen...

Numera är Saaben såld också. Mina bilar är för tillfället gula badbaljan + bmw'n från min första post. Utöver det har jag en Mazda 323 och en:

mustang.jpg

och så har ju tjejen en Volvo 945a

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Kamikaze kid skrev:
Jävlars så rocknroll...

Lyssns det på Sator i dom gamla högtalarna i hatthyllan? :Rockbanan

Nä.. dels tycker jag inte om Sator och sedan sitter det ingen stereo monterad för tillfället.

Om det hade gjort det så hade ändå inte de däringa högtalarna hörts. Jag har haft hörselkåpor de gånger jag kört >2 mil :gnissla

Motorn är en 460 (7,5l) med gamla 429-toppar för mer komp och större kanaler, edelbrock torker II-insug, holley 850dp, vassare kam, headers och så :)
c6-låda med shift-kit och en odiffad 9" axel försöker föra över kraften till bakdäcken. Ny bakaxel är ett av vinterprojekten - lamelldiffad med utväxling 4,11:1 blir det..

Edit: En liten film (82 MB) där jag blir slagen av en turboamazon finns här:
http://www.mazz.myftp.org/filmer/mazz_vsc6.avi

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...