SirCastic skrev:Om du nu tycker så varför då bemöda sig med att ens skriva i tråden, varför inte skriva ” elsewhere”? Personligen tycker jag att det känns än mer patetiskt när någon annan pådyvla andra sina tankar och värderingar som allenarådande.
Kul att läsa tråden, varför skall det vara fult att tala om att man lyckats ekonomiskt? För mig är patetiskt skryt när någon påstår sig äga någonting som man egentligen är skuldsatt över. Kredit kan i princip vem som helst få, att skapa en god privatekonomi kräver däremot tid och hårt arbeta.
Nää, visst. Det är väl så att den som inte gillar tråden skiter i att skriva något, vilket jag också borde. Men när man försöker hitta "kryphål" för att få skriva ändå, genom att skriva om fordon som är belånade utan dem som säkerhet så blir det lite löjligt, jag menar, ljug då ist om det är så kul.
Det är imponerande att så många cashat sina dyra hojar, vilket jag iof tar med en lastbilslast salt, men ändå. Jag har inga lån så jag är inte bitter, men låna är det västerländska sättet att leva, och en kille som har en hoj har den precis lika mycket oavsett lån eller cash i mina ögon.
Att spara pengar tar bara tid och man blir för gammal för det man vill bränna runt på. 5% ränta borde inte göra ngn fattig kan man ju tycka.