Vilka hojar kommer bli hitt eller flopp iår??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Vilka hojar kommer bli hit eller flopp iår??

Var ute en sväng idag och tittade på de nya modellerna som har kommit. Funderade lite på vilken utav alla som kommer bli storsäljare och vilka som kommer floppa. Jag tror att Kawas nya ER6 kommer slå stort, särskillt iom att bilsport och mc kunde erbjuda den för mig mitt i stan för 5438kr!!

Tror nog därimot att MT03 tyvärr kommer floppa. Lite synd för den är verkligen skit fräck och ser jäkligt kvalitativ ut. Men ett pris som ligger 10k över Kawan och med en förs som iaf på mig tom skulle bli högre :confused: Konstig iom att den har ganska lite effekt.

Sedan så är det ju alltid kul att kolla på hojar som Triumphs nya 675 som känns kul men man vet ju aldrig med Triumph. Vet inte heller om den kommer att bli påverkad utav de nya förs ändringarna. Om inte så kan den nog också bli en hit.

Kawas nya ZX10 som ser riktigt konstig ut mm.

Eller nya R6:an som antagligen kommer sälja slut, iaf i början utav våren.

Hmm, mycket som upptar skallen när man har tråkigt :rolleyes:
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
bebbe skrev:
Jag tror att Kawas nya ER6 kommer slå stort, särskillt iom att bilsport och mc kunde erbjuda den för mig mitt i stan för 5438kr!!
Försäkrar de hojar i USA? :va :tungan

Kawa är väl minsta japs-märket så även om ZX-10R vinner alla eller nästan alla tester kommer nog de andra att sälja mer ändå. De verkar ha mer fanatiska ägare som repeterar sina mantran obönhörligen :D . Dessutom är den onekligen fulare än föregångaren och det spelar ju också roll.

På tal om skönhet så borde ju alla köpa minst en Triumph 675 men jag tror Yamaha kommer att sälja betydligt fler R6:eek:r som jag inte riktigt förstår hypen över. :va

ER6:an kan bli en folkhoj men knappast en storsäljare hos besökarna på detta forum. Här rular Gixxers och R1:eek:r. :lol
 
Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
jag tror honda kommer gå UPP med sin försäkring

övriga nya sporthojar kommer gå NER med övrga bolags blodsugarförsäkringar

R6 kommer dominera på räcerbanorna i år

suckisucki i den stora klassen...

sådär,saidas reinkarnation har talat...
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
bebbe skrev:
Sedan så är det ju alltid kul att kolla på hojar som Triumphs nya 675 som känns kul men man vet ju aldrig med Triumph. Vet inte heller om den kommer att bli påverkad utav de nya förs ändringarna. Om inte så kan den nog också bli en hitt.
Försäkringen kostar för 675:an från 8200:- hel/hel till 12415:- hel/hel beroende på var du bor och hur gammal du är. Den hamnar i klassen sport som t.ex. Speed Triple.....
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
ZX10 bästa 1000cc
GSXR600 kommer spöa R6 som är överhypad
ZZR1400 kommer vara så snabb att den vinner vissa människors hjärtan
Triumph 675 vinner vissa tester
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tror inte ER-6an kommer bli nån storsäljare men många kommer dom nog sälja.. den é lite för anonym.

R6an kunde ju va en total påseskit och skulle endå sälja slut innan våren så den é ju lätttippad :tummenupp

Hondas försäkringar vart väl dyrare för sporthojjarna det va ju trisst..
 

-Andy-

Född i Skåne. Trivs kalas i Jönköping!
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 650
Håller me!

Ja me va inne å kikade lite på nyheterna nu i veckan. Håller fullständigt med trådstartaren om att Daytonan är riktigt fin, den bara måste bli en topp i år! Det får bli en provtur på den i vår! Tycker också att den svarta R6:an och den svarta R1:an va toksnygga!

Men de e ju ja de... :)
 

fz6n

Fantasilöst nick
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha FZ6N 2005
En garanterad storsäljare 2006 kommer bli Yamaha´s nya FZ1, både kåpmodellen och den nakna modellen.

(Har själv redan beställt en FZ1-N 2006, -gul förstås..)

:yoparty
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Hmm, jag tycker inte 5438 för ER6:an är speciellt billigt. En VTR1000 kostar 5820 Hel/hel hos IF för alla som bor i zon 3-7 och någon tusing extra för zon 1-2. Och då skiljer det ju en hel del på motoreffekten till VTR:ens fördel.
Men iaf så kommer ER:en säkert slå bra.

Daytona 675 tror jag hade blivit en ordentlig hit om dom inte hade ändrat F-premien, jag hade iaf köpt en sån om något år eller två isf. Så jävla snygg
:drool
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Ska försöka att inte trampa någon på tårna och vara lite diplomatisk...

Alla som ens funderar över att köpa ZX10 borde det genast öppnas en stor "can of whopp ass" på. :fatta!

Men annars tror jag på FZ1-N den är råå
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Neutral skrev:
Försäkrar de hojar i USA? :va :tungan

Kawa är väl minsta japs-märket så även om ZX-10R vinner alla eller nästan alla tester kommer nog de andra att sälja mer ändå. De verkar ha mer fanatiska ägare som repeterar sina mantran obönhörligen :D . Dessutom är den onekligen fulare än föregångaren och det spelar ju också roll.

På tal om skönhet så borde ju alla köpa minst en Triumph 675 men jag tror Yamaha kommer att sälja betydligt fler R6:eek:r som jag inte riktigt förstår hypen över. :va

ER6:an kan bli en folkhoj men knappast en storsäljare hos besökarna på detta forum. Här rular Gixxers och R1:eek:r. :lol

Jag är hemma i Svedala nu igen. Ganska skönt trotts skit väder. Men tids omställningen tar minst sagt hårt :rolleyes: Blir ju helt vimsig i huvet :3freak
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tror CBR1000RR kommer dominera tusenkubiksklassen, GSXR600 kommer knäcka yamman och ER6 kommer sälja mest nästa år.
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
I smink och platå var vi värst i staden :fakta och näst värst blir nog nya r6an som får många att börja svettas framför skärmarna
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Olof Eriksson skrev:
Jag tror CBR1000RR kommer dominera tusenkubiksklassen, GSXR600 kommer knäcka yamman och ER6 kommer sälja mest nästa år.

Jag har i alla fall dragit mitt strå till den stacken....
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
Jag tror att SV650/1000 kommer fortsätta att säljas i volymer.
Mycket hoj för pengen. Verkar som man hellre väljer detta än att lägga till lite och få den hoj man egentligen vill ha.
Försäkringspremien är väl givetvis en orsak också, men det skiljer inte så mycket så att jag personligen skulle välja det alternativet...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Neutral skrev:
Försäkrar de hojar i USA? :va :tungan

Kawa är väl minsta japs-märket så även om ZX-10R vinner alla eller nästan alla tester kommer nog de andra att sälja mer ändå. De verkar ha mer fanatiska ägare som repeterar sina mantran obönhörligen :D . Dessutom är den onekligen fulare än föregångaren och det spelar ju också roll.

På tal om skönhet så borde ju alla köpa minst en Triumph 675 men jag tror Yamaha kommer att sälja betydligt fler R6:eek:r som jag inte riktigt förstår hypen över. :va

ER6:an kan bli en folkhoj men knappast en storsäljare hos besökarna på detta forum. Här rular Gixxers och R1:eek:r. :lol

Triumph 675 är ju designmässigt en kopia på R1 04- fast med borttagen karraktär, snygg men redan gjord... R6:an är ju cp-cool, inte bara hur den ser ut utan all teknik och det påstådda hästarna (som även suki ska ha..) Jämnför man den med kawas 6:eek:r efter 03 som var den sissta någorlunda hoj kawa gjorde så... Undrar vad dom har för klown som ritar på kawa nu?

Först en "gammal" nätt sak, sen två från senaste ritskolan... barbapappa.
 

Bifogat

  • emino76.jpg
    emino76.jpg
    117.6 KB · Visningar: 248
  • 4cfc417f.jpg
    4cfc417f.jpg
    80.7 KB · Visningar: 195
  • Kawasaki%20ZZR1400%2006%20%204.jpg
    Kawasaki%20ZZR1400%2006%20%204.jpg
    71.5 KB · Visningar: 179
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top